Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] schemat ukladu podcisnienia zaworu EGR


borowny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Probuje przywrocic do zycia uklad recyrkulacji spalin w swoim AVFie a dokladnie klape gaszaca. Poprzedni wlasciciel wycial go skutecznie i poodpinal od ukladu podcisnienia zaworki N18 i N239. Gdy poskladalem to spowrotem do kupy zgodnie ze schematem z ELSY ( podcisnienie do N18 i N239 wpiete za zaworem jednokierunkowym) to auto stracilo moc a podcisnienie w wezykach klapy gaszacej bylo znikome.

EGRdiagram.jpg

Klapa przymyka sie do polowy zakresu. Z kolei jak wpialem N239 pomiedzy pompe Vac a zaworek jednokierunkowy (byl tam taki trojnik z zaslepionym wolnym kroccem) to klapa domyka sie w pelni ale z kolei nie wraca w polozenie poczatkowe po wylaczeniu silnika. Pozatym auto ciagle nie ma pelnej mocy.

Mam wiec prosbe do posiadaczy aut silnikiem AVF aby spojrzeli pod maske i sprawdzili jak ten uklad powinien byc polaczony. Jak bede juz mial prawidlowy schemat to bede mogl diagnozowac czy to zaworek N239, EGR czy moze wezyki puszczaja.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież schemat podciśnień dla silników TDI wyposażonych w turbo ze zmienną geometrią i klapą gaszącą jest standardowy i tam nie ma co kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie bylbym tego taki pewien. Gdzies tam w necie znalazlem ze sa wersje z N239 i N18 wpietymi przed zaworkiem jednokierunkowym. Stad tez moja prosba do wlascicieli AVFow o zerkniecie pod maske i potwiedzenie czy u nich to wyglada jak na rysunku ktory zamiescilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to i tak nie zmienia niczego nawet jeśli zaworek jednokierunkowy będzie wpięty bezpośrednio przed akumulatorem podciśnienia i N75 a za N18 i N239. Zawór jednokierunkowy ma być wpięty wyłącznie przed akumulatorem podciśnienia bo ma za zadanie niedopuścić do zejścia z niego zakumulowanego podciśnienia a czy wepniesz go zaraz za pompą podciśnienia czy bezpośrednio przed akumulatorem i N75 nie robi żadnej różnicy - uwierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...