Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wytarte opony od wewnętrznej strony


michail55

Rekomendowane odpowiedzi

Siema forumowicze. Ostatnio zauwazylem ze opony z przodu scieraja mi sie od srodka w tej chwili sa wytarte do zera juz jest slik ale na tylko na wewnetrznej stronie jaki moze byc powod moze powodem sa zdarte elemnty zawieszenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie koła, zawiecha itp. U mnie też tak zbiera opony na Eibach -30 i kołach 18". Zbieżność zrobiona i co jakiś czas sprawdzana. Przy tym samym zawiasie i kołach 16" jest wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega wyżej :good: tylko zbieżność radzę ustawić w dobrym warsztacie bo kiedyś w b5 mi tak ustawili że i tak zdzieroło przy 15".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy ja mam powoli do zmiany zawias przod jeszcze nie ma luzow ale sie moga pojawic na niektorych juz troche widac zajazd he

ja mam opone 225\55\R16 orginal audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tez mi sie tak wydawalo bo 55 to raczej na 15 sie montuje bo to juz baloon ogromny :wallbash: no ale takiego kupilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zrób jak kowi i marcin pisza- geometria do ustawienia. Pewnie jakiś magik ci zrobił zawiasik, ale oboje zapomnieliście o sprawdzeniu geometrii

wlasnie tez mi sie tak wydawalo bo 55 to raczej na 15 sie montuje bo to juz baloon ogromny :wallbash: no ale takiego kupilem

w 15" ori było 195/65, a taki balon podyktowany jest komfortem

A powinno być 225/50/16 jeśli się nie mylę ...

w 16" to chyba 205/55-60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robiony byl jeszcze zawias ja sam sobie zrobie zawias jak bedzie trzeba he a juz powoli trzeba sie szykowac ja mam 225/55/r16 na orginalych audi alusach tych takich ladniejszych :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robiony byl jeszcze zawias ja sam sobie zrobie zawias jak bedzie trzeba he a juz powoli trzeba sie szykowac ja mam 225/55/r16 na orginalych audi alusach tych takich ladniejszych :kox:

jak sobie sam robisz zawias to lepiej godzine póxniej jedź juz geometrie robić :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam takie zdanie z instrukcji obsługi golfa "po wymianie jakiegokolwiek elementu zawieszenia należy wykonać ustawienie zbieżności". Ja kupiłem po wymianie 2 wahaczy, sprzedający "zbieżności nie trza", diagnosta "trzeba robić geometrię", geometria "korekta 2mm", dopuszczalne 0.5mm". Geometria 60zł obie opony min 150!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ustawianie geometrii a wlasciwie tylko zbieznosci, to tylko na laserowych urzadzeniach.

Wczesniej jezdzilam do roznych zakladow diagnostycznych gdzie mieli stare przyrzady i ciagle byl problem z wytartymi oponami. Nasze szersze oponki i szybkosci czasmi dobrze powyzej 160 robily swoje.

W koncu znalazlam warsztat z laserami firmy Hunter. Super sprawa, zalozenie przyrzadow i pomiar trwa max. 5 min. Reszta to regulacja. Auta nie trzeba podnosic, mechanik przepycha je 0.5 metra do przodu a potem do tylu... i pomiar gotowy. Dostaje sie piekny wydruk co i jak jest z autem.

Od tego czasu nie mam problemu ze startymi oponami. Wiec polecam laserki.

Pozdrawiam Dana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dzieki teraz jak bede gdzies jechac to sie bede pytac o laserowe wywarzanie w przeciwnym wypadku nie poddam wozu do ustawienia a ile to kosztuje tyle samo co to normalne czyli jakies 100zl :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..ja ma inne doświadczenie z geometrią, pojechałem na laserowe ustawianie i niestety lipa opony zaczęło ciąć...kolega polecił mi mechanika miał lampowy przyrząd i od tego momentu rewelacja. Parę razy byłem u niego z samochodem po dzwonie, coś pokombinował i samochodu nie ściągało i kierownica prosto...wydaję mi się że dużo od ludzia zależy... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile to kosztuje tyle samo co to normalne czyli jakies 100zl :embarrassed:

Mysle ze mniej niz 100zl. Czas pracy przy ustawieniu laserowym to ok. 15-20 minut.

A przedewszystkim placimy za czas. mniej za fachowosc, bo przy Audi i na takim laserze to kazdy by potrafil.

Nie mam tyle sily ale sama chetnie bym sprobowala.

Widzialam jak to mechanik robil. Ma dwa bardzo duze monitory. Jedne na gorze czyli na kompie wysokosc auta. Ten jest do ustawiana pomiarow itd. Drugi na dole. Bo schodzi do kanalu pod auto. Jak stanie pod autem to przed oczyma ma monitor. Teraz musi poluzowac nakretki, to juz koledzy wiecie jak to wyglada, i kreci drazkiem.

A na monitorze przesuwa sie wskaznik (strzalka). Jak zrobi za duzo to obraz na monitorze z zielonego robi sie czerwony i "wyje" syrena. No to robi znowu na zielone i jak ustawi tak jak komp obliczy to jest sygnal dzwiekowy. Koniec zabawy, gotowe.

Ja za moje ustawienia place 70zl. Mieszkam na Slasku i tu niedaleko mam takiego laserowca.

Ale mysle ze w Krakowie napewno tez jest pare zakladow ktore maja juz lasery.

..ja ma inne doświadczenie z geometrią, pojechałem na laserowe ustawianie i niestety lipa opony zaczęło ciąć...kolega polecił mi mechanika miał lampowy przyrząd i od tego momentu rewelacja. Parę razy byłem u niego z samochodem po dzwonie, coś pokombinował i samochodu nie ściągało i kierownica prosto...wydaję mi się że dużo od ludzia zależy... :P

No i masz w 100% racje... te lasery wymyslili ludzie tak jak i kompy.

Jesli autko nie ma problemow ze bylo bite itd.to na laserze zaden problem ustawic.

Natomiast jesli juz jest po przejsciach, to laser tez ustawi ale tylko zbieznosc. A tyl np. krzywy, i laserowiec juz sie w to nie bedzie bawil... bo sie na tym nie zna. Pisze to wszystko z moich obserwacji i doswiadczen.

Natomiast czlowiek, ale to musi byc "duzy czlowiek" z duza wiedza a nie taka jak ma wiekszosc mechanikow, rzeczywiscie potrafi zdzialac cuda. Jest to oczywiscie zabawa, dlugo trwa, czasami trzeba 2-3 razy wyjezdzac na probe, ale moze to przyniesc dobry efekt. Tylko pokazcie mi teraz takiego dobrego fachowca i do tego ktory bedzie mial tyle czasu i checi ze za 80 zl, bedzie grzebal sie przy aucie godzine albo dwie i 2-3 razy podchodzil do ustawiania.

Ja np. mam auto bite i jade tylko na zbieznosc, w wydruku potem wychodzi ze pochylenie prawe przod zle, ze tyl tez cos tam.

Nie sa to tragiczne wartosci, ale do idealu im rowniez daleko. I co jezdze tak jak jest i gum mi nawet nie zbiera.

Na letnich i zimowych ma po 30 tys. zrobione i wyglada na to ze jak dobrze pojdzie to zrobie jeszcze drugie tyle

Oczywiscie gdybym znalazla madrego mechanika i chetnego do naprawiena tego wszystkiego to chetnie bym to zrobila. Ale takich nie ma.

Naprzyklad normalnie pochylenia w Audi sie nie reguluje. A gdzies wyczytalam ze podobno mozna jakims wozkiem ( nie wiem co to jest) poruszac i pochylenie da sie ustawic. Ale kto by sie w to bawil z mechanikow.

Pozdrawiam Dana :)

PS. Jesli kogos interesuja te sprawy do poogladania, to na YouTube jest mase filmow o tej tematyce.

A kiedy u nas beda takie warsztaty na porzadku dziennym...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie sie wizolem i chce jechac zrobic geometrie komputerowa ale nie wiem za bardzo gdzie tu w krakowie robia to porzadnie bo warsztatow jest duzo ale strach sie bac do ktoregos z nich isc zwazywaszy na moje ostatnie wrazenie z pobytu w miejscu ktore sie nazywalo tylko warsztatem i wulkanizacja tez sie tym zajmowali :polew: jak ktos zna kogos na poziomie za rozsodna cene to prosze napiszcie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...