Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Szarpanie, zrywanie na pierwszym biegu


phototraveller

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jako nowicjusz na forum i nabywca pierwszego samochodu w zyciu wogole - prosze o pomoc w rozgryzieniu tematu.

Czytałem juz sporo na temat szarpania w innych wątkach (skrzynia, dwumas, sprzęgło, przewody przepływowe) i sam juz nie wiem na co stawiać (chyba sprzęgło jak narazie).

Samochód zakupiony z kompletna ksiązką serwisową i wszystko inne błyszczy az miło - jedynie to szarpanie przy nieumiejetnym dodawaniu gazu przy ruszaniu strasznie mnie irytuje.

Gdy sie człowiek zapomni i chce szybciej wlaczyc do ruchu wciskajac pedał gazu za szybko, nastepuje szarpniecie i nagłowek laduje na tylnej części czaszki kierowcy i pasażera ;/ co wcale przyjemne nie jest.

Dodajac gazu i podnoszac obroty do 1000 samochód jeszcze nie rusza dopiero ciut ponad gdy pokona sie pewien opor nagle (zrywa) szarpie (wogóle czy to nie dziwne, ze automat sam nie rusza bez dodawania gazu????) i w tym momencie trzeba naprawde delikatnie operowac gazem by szarpniecie nie wystapilo.

Tak jak by samochod cos blokowalo nie wiem hamulce (apropo wszystkie nowe i tarcze i klocki).

Nie ma różnicy czy to jest pierwsze ruszanie czy setne tego dnia za kazdym razem wystepuje szarpniecie chyba, ze bardzo delikatnie dodamy gazu - najlepiej jak samochod jeszcze sie toczy wtedy szarpniecia nie ma.

Na wszystkich innych biegach zadnych szarpniec - wchodza tak płynnie, ze wlasciwie nie wiadomo kiedy.

Mam zainstalowanego VAGa i mozliwosc zrobienia analiz - prosze tylko o podpowiedz co mam alizowac (i jak?), na co jeszcze zwrocic uwage zanim udam sie do jakiegos serwisu i wydam pewnie kupe kasy.

AHA. jak mozecie polecic jakis serwis lub fachowca w Londynie - tez będe wdzieczny.

Dzieki za odpowiedz

[br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 11:39_________________________________________________Zapomniałem dodać kilka podejrzewam istotnych faktów co do auta:

Multitronic (6 biegów)

Przebieg 220 tys km

Srednie spalanie 7,2l/100km

[mod]Gdzie jest prefix!? - poprawiłem kolejne wylądują w koszu[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze o czym pomyślałem pierwszy raz czytając Twój post - to właśnie czy nie masz u siebie skrzyni CVT... ;)

Zacznij od lektury encyklopedii Multitronika, podwieszonej w tym dziale.

Następnie podaj numer sterownika skrzyni biegów i wersję oprogramowania. Usterkę bardzo dokładnie opisałeś - teraz czas aby sprawdzić bloki pomiarowe skrzyni (wszystko co znajdziesz w MVB wrzuć tutaj albo podeślij mi na mejla).

Jeśli masz możliwość spróbuj też dowiedzieć się - kiedy ostatni raz był wymieniany olej ATF w skrzyni i czy był wymieniany regularnie (książka serwisowa lub historia w ASO). Przebieg auta - potwierdzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Bartek,

Przeczytałem już chyba większość Twoich wątków na temat Multitronica - RESPECT!!!!!.

Co do przebiegu to potwierdzony według ksiazki serwisowej do 160tys km serwisowany w Audi ASO od tamtej pory jakies lokalne serwisy w UK za kazdym razem z aktualnym przebiegiem.

Jesli da sie to jakos potwierdzic za pomoca VAGa prosze o pomoc - gdzie i jak?

Martwi mnie jeszcze ten brak samoczynnego ruszania bez trzymania hamulca - czy multitronic nie powinien sam zaczynac sie toczyc????

Podpiołem dzis VAGa i zrobilem charakterystyki ale na zimnym silniku (laptop trzyma mi tylko 10 min na baterii wiec byla to wycieczka 3 razy)

Jutro postaram sie zrobic to samo po rozgrzaniu silnika. Czy mam robic te analizy na konkretnym biegu i czy silnik ma byc na chodzie czy wystarczy samo rozgrzanie oleju?

Wielkie dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

Clipboard01.jpg

Clipboard05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie dosc ze stary laptop na bateri trzyma mi tylko 5min to jeszcze nie mam dostepu do blokow powyzej numeru 24 - na VCDS-Life oraz na VAG-COM 409-1 otrzymuje informacje jak na zdjeciu ponizej.foto1

Masz moze jakas rade jak dobrac sie do bloku nr65 - w polskiej wersji POLSKI VAG 4.9 blok nr65 przedstawia sie jakos dziwacznie, chyba ze Ty cos z tego rozumiesz. foto2

Przed chwila robiona analiza po rozgrzaniu skrzyni prezentuje sie jak nizej. foto3

1.error_blok65.jpg

2.Clipboard053.jpg

3.Clipboard033.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jako nowicjusz na forum i nabywca pierwszego samochodu w zyciu wogole - prosze o pomoc w rozgryzieniu tematu.

Czytałem juz sporo na temat szarpania w innych wątkach (skrzynia, dwumas, sprzęgło, przewody przepływowe) i sam juz nie wiem na co stawiać (chyba sprzęgło jak narazie).

Samochód zakupiony z kompletna ksiązką serwisową i wszystko inne błyszczy az miło - jedynie to szarpanie przy nieumiejetnym dodawaniu gazu przy ruszaniu strasznie mnie irytuje.

Gdy sie człowiek zapomni i chce szybciej wlaczyc do ruchu wciskajac pedał gazu za szybko, nastepuje szarpniecie i nagłowek laduje na tylnej części czaszki kierowcy i pasażera ;/ co wcale przyjemne nie jest.

Dodajac gazu i podnoszac obroty do 1000 samochód jeszcze nie rusza dopiero ciut ponad gdy pokona sie pewien opor nagle (zrywa) szarpie (wogóle czy to nie dziwne, ze automat sam nie rusza bez dodawania gazu????) i w tym momencie trzeba naprawde delikatnie operowac gazem by szarpniecie nie wystapilo.

Tak jak by samochod cos blokowalo nie wiem hamulce (apropo wszystkie nowe i tarcze i klocki).

Nie ma różnicy czy to jest pierwsze ruszanie czy setne tego dnia za kazdym razem wystepuje szarpniecie chyba, ze bardzo delikatnie dodamy gazu - najlepiej jak samochod jeszcze sie toczy wtedy szarpniecia nie ma.

Na wszystkich innych biegach zadnych szarpniec - wchodza tak płynnie, ze wlasciwie nie wiadomo kiedy.

Mam zainstalowanego VAGa i mozliwosc zrobienia analiz - prosze tylko o podpowiedz co mam alizowac (i jak?), na co jeszcze zwrocic uwage zanim udam sie do jakiegos serwisu i wydam pewnie kupe kasy.

AHA. jak mozecie polecic jakis serwis lub fachowca w Londynie - tez będe wdzieczny.

Dzieki za odpowiedz

[br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 11:39_________________________________________________Zapomniałem dodać kilka podejrzewam istotnych faktów co do auta:

Multitronic (6 biegów)

Przebieg 220 tys km

Srednie spalanie 7,2l/100km

Gdzie jest prefix!? - poprawiłem kolejne wylądują w koszu

miałem podobną sytuację do Twojej, najpierw wywaliłem tysiąc złotych i pomogło, później jeszcze z dwa razy objawiły mi się pojawiły ale zmieniłem warsztat w którym zrobili to samo za 70 zł. A chodziło o adaptację sprzęgła i teraz jest już spokój od około dwóch lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...