Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Wskazówka temperatury żyje własnym życiem


Fr0styyy.

Rekomendowane odpowiedzi

Jak powinien wyglądać płyn chłodniczy? Bo u mnie jest mętny, taki jakby różowy i są w nim jakieś paprochy :|

Dzisiaj jak odpaliłem i poczekałem 20 minut to wskazówka zaskoczyła i pokazywała 70C, po chwili się jeszcze rozgrzał i pokazywała 90C, wentylator na chłodnicy się włączył, ale chłodnica była cały czas zimna oO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym zbiorniczku wyrównawczym są paprochy i pełno syfu jakiegoś, tak wygląda ten płyn (wziąłem trochę odlałem do słoiczka i wsadziłem do zamrażalnika, żeby zobaczyć, czy nie zamarznie)

Ddqgus.jpg

Sprawdzałem tą dużą i była zimna, a wentyle chodziły :kox:

Na zdjęciu zaznaczyłem jak to wszystko wygląda, czerwone ciepłe, niebieskie zimne (zdjęcie nie spod mojej maski) :).

TFxnal.jpg

I czujnika nie wymieniałem, bo dzisiaj sklepy zamknięte przecież :) Więc do poniedziałku jestem chyba uziemiony :F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, płyn wygląda jakby był w nim kamień a kolorem (bynajmniej na zdjęciu) wygląda bardziej jak kubuś niż płyn chłodzący. Co do wentylatorów to wszystko czujnik może robić. Wymień go (jutro też sklepy powinny być otwarte :P) i wtedy będziemy gadać dalej :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie najbardziej ten kamień mnie nie pokoi (bo to na pewno kamień, jest go trochę w zbiorniczku wyrównawczym), być to niech sobie tam będzie (a co tam), ale czy nie uszkodzi pompy wody, albo chłodnicy nie zapcha, hmm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno tak zrobię, lepiej dmuchać na zimne :).

btw. da się kupić już rozrobiony G12, czy trzeba kupować 3L koncentratu i rozrabiać z wodą destylowaną?

Jeszcze dzisiaj zauważyłem coś dziwnego, jak climatronic był ustawiony na 16C to leciało ciepłe powietrze, ale jak ustawiłem na LO (1 stopień niżej) to zaczęło lecieć zimne :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezuuuu, a co w tym dziwnego co? Czy u Ciebie w tym samochodzie jak siedziałeś było ponad 16 stopni?? Bo jak nie (a tak mi się raczej wydaje :tongue4:) to jak ustawiłeś 16 to climatronik dążył do tego aby do takiej temp. auto nagrzać, a kiedy dałeś na LO to leci zawsze zimne i koniec. Jeżeli w aucie byłoby załóżmy 20 stopni i ustawiłbyś 16 to dmuchałby zimnem. Wszystko jest ok, takimi pierdołami sobie głowy nie zawracaj tylko jeździj i ciesz się z jazdy :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już przewrażliwiony jestem :kox:[br]Dopisany: 11 Listopad 2011, 14:22_________________________________________________Dobra czujnik kupiony, zamiennik, ale zobaczymy jak to będzie :) Jak padnie to kupie oryginał z ASO. Później, albo jutro wymieniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie myślałem, że dostanę k... Zajęło mi to jakieś 30 minut, bo na początku za nic nie mogłem go zlokalizować, aż sobie rękę poobdzierałem :angry:.

Po wymianie dalej nie działa, co śmieszne jak wymieniłem i włączyłem to od razu pokazało mi temp troszeczkę ponad 50C a samochód był zimny, na dworze 5C :polew:.

Silnik pochodził 10 minut, rurki ciepłe, a tutaj dalej wskazówka pokazuje twardo 50C...

Muszę go zVAGować bo inaczej mnie coś rozniesie... :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz sprawdzić jeszcze temp. klimatronikiem/ kanał 51

Ktoś pisał, że to działa tylko w B5 a w B6 już nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag sprawdzałeś czy teraz coś wywala? Błędy usunąłeś? Zrób test wskaźników w 17 - Instruments. Jeżeli wskazówka będzie się podnosiła tak jak reszta to trzeba coś będzie kombinować z silnikiem dalej, jak nie to będzie to licznik do wymiany :confused4:. Aha, zrób test kilka razy żeby mieć pewność.

Tak czytam poprzednie posty i widzę, że nie masz VAGa. Jeżeli czujnik wymieniłeś a błąd pozostał to może to robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się. Po krótkiej jeździe wskazówka powiedziała DOŚĆ i dostała totalnej padaczki, od 50 do 130, od 50 do 90 i na 130, później znowu 50 pokazuje :lol2:

Poza tym węże od chłodnicy gorące, ale chłodnica zimna...

Chyba wymienię na stary, tam przynajmniej pokazywało temperaturę jak się silnik rozgrzał i wentyle na chłodni się włączały, a tutaj zero, przejechałem z 6-7 KM i błąd :E

Od razu jak to zobaczyłem to nagrzewnica na HI i na full power, chyba dobrze?

DyXfql.jpg (imgur sie popsuł :()

Mam nadzieję, że to nie termostat :E Nie wiem, czy znowu mam kupować nowy czujnik (tym razem oryginał nie zamiennik -.-), czy co robić. Ze znajomych nikt VAGa nie ma :F[br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 12:03_________________________________________________Dobra wymieniłem czujnik na stary i... Działa :D Temp na 90C i heja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są, bardzo lekkie, ledwo wyczuwalne, to chyba moje przewrażliwienie :D

Ja myślę, że ten zamiennik jest jednak do d*py i jutro jadę go oddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podpiąłem samochód pod kompa i na kompie temp. pokazuje 104*C i dopiero się otwiera termostat i wentyl na chłodnicy włącza, na blacie oczywiście twardo 90*C

Czy czujnik może aż tak przekłamywać?

Robiłem też test zegarów i wskazówka normalnie na 130 wędrowała bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo na blacie przy poprawnie działającym układzie jest zawsze 90st, żeby kierowca się za bardzo nie stresował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...