Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Pasek wieloklinowy i "krzywe" koło napinacza - Audi A4 Avant 1,9TDI 1996


fromm

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Audi A4 Avant 1,9TDI (1996).

Spadł mi pasek wieloklinowy ("rozwarstwił" się). Po wymianie u mechanika paska na nowy zwróciłem uwagę, że koło napinacza w stosunku do koła alternatora i trzeciego niżej jest nachylone górną częścią do przodu (nie jest w płaszczyźnie z ww. pozostałymi). Ponadto po wymianie paska słychać z tego miejsca lekkie "szeleszczenie" i lekkie piski (przy gazowaniu), czego wcześniej nie było.

Czy koło napinacza powinno być tak nachylone jak opisałem?

I dlaczego słychać te dźwięki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej trzeba wymienić ten napinacz :kwasny:

Kółko powinno być w płaszczyźnie z pozostałymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymienialem napinacz bo mialem ten sam problem. U mnie tez pasek sciagalo. Koszt napinacza 280PLN i 3,5h spokojnej roboty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Audi A4 Avant 1,9TDI (1996).

Spadł mi pasek wieloklinowy ("rozwarstwił" się). Po wymianie u mechanika paska na nowy zwróciłem uwagę, że koło napinacza w stosunku do koła alternatora i trzeciego niżej jest nachylone górną częścią do przodu (nie jest w płaszczyźnie z ww. pozostałymi). Ponadto po wymianie paska słychać z tego miejsca lekkie "szeleszczenie" i lekkie piski (przy gazowaniu), czego wcześniej nie było.

Czy koło napinacza powinno być tak nachylone jak opisałem?

I dlaczego słychać te dźwięki?

h...j nie mechanik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rolki napinające powinny być współosiowe z pozostałymi rolkami,więc skoro pasek został uszkodzony nie rozumię dlaczego mechanik nie sprawdził czy występuje luz na ośce napinacza.Podjedz do innego mechanika i niech ci to ogarnie bo bez sensu wymieniać za jakiś czas ponownie pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się najlepiej wymienić ten napinacz jak najszybciej,załóż ori zestaw lub SKF,INA oraz pasek Contitecha,przy okazji wymiany paska wielorowkowego i napinacza sprawdz jak wygląda pasek i napinacz od klimy,ja jak wymieniałem u siebie to wymieniam od razu wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Borykam się z podobnym problemem w moim A4 B5 1,9TDi 1Z. Padło mi już około 6 napinaczy sprężynowych w niedługim czasie . Każdy po przebiegu od 2000- 6000 km. Coś jest nie tak. Wspólnie z mechanikiem doszliśmy do wniosku , że chyba brak jest sprzęgła na alternatorze.

Poprosiłem , żeby kupił nowe i założył je na alternator. Kupił i co........... okazało się , że nie można zamontować tego sprzęgła ponieważ nie ma wieloklinu , uchwytu na klucz ect............ . przeglądając zaprzyjaźniony portal aukcyjny na A....... doszedłem do wniosku , że mam w moim A4 zamontowany alternator z GOLFa 3 bez sprzęgła jednokierunkowego . Proszę o ewentualną pomoc w identyfikacji i potwierdzeniu , że w tym miejscu leży przyczyna padających napinaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już o tym, dzieje się to przez brak sprzęgiełka. W 1z odkąd założyłem takowe, problem z pochylającym napinaczem nigdy nie wrócił.

Dochodzę nawet do wniosku że sprzęgiełko powinno się wymienić co drugą zmianę rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie.proponuje załozyc alternator od AFNa ze sprzegiełkiem.i problem powinien zniknac.duzo osób pisało ze po załozeniu sprzegła problem znikał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...