Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Instalacja radia


oskar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem dość nietypowy, może tylko dla mnie jako laika. Po przeczytaniu różnych tematów na naszym forum i nie tylko stwierdzam braki w mojej instalacji. Po kupnie auta w miejscu radia zastałem tylko ucięte kable. I tak: 4x głośniki + kabel brązowy(masa), niebieski, biały - bez napięcia, zaś ostatni kabel czerwono-niebieski z napięciem 12V - tak zwany, stały plus. Brakuje mi w takim razie plusa ze stacyjki jeśli się nie mylę. Radio miałem podłączone w sposób moim zdaniem niepoprawny. Czyli żółty i czerwony kabel radia skręcone ze sobą i podłączone do tegoż stałego plusa. Nie gubiło stacji i włączane on - off. Problem zaczął się gdy temperatura zbliża się do 0 stopni a autko ma 4 dni postoju. Wtedy autko sygnalizuje rozładowanie akumulatora. Zabrałem się za diagnozowanie samochodu i stwierdzam: 12,25V stan naładowania akumulatora, czyli jakieś 25%. Ładowanie super. Pobór prądu 330 mA - za dużo jakieś 300mA (chyba że się mylę)! Po bezpiecznikach doszedłem do radia. Po odłączeniu radia pobór wynosi 25 mA. Następnie podłączyłem radio w sposób zasugerowany w innych postach. W różnych kombinacjach, czyli żółty z radia do stałego plusa a czerwony z radia do plusa ze stacyjki (chwilowo podpiąłem się pod podgrzewanie tylnej szyby). Potem zamieniłem żółty z czerwonym. W każdej z tych kombinacji pobór prądu wynosi 330 mA. Czy możliwe jest ze to radyjko tyle właśnie potrzebuje? Radio firmy SONY. Potrzebuje takiego podłączenia, żeby pamiętało stacje i ruszało z przekręceniem stacyjki, przy tym żeby pobór był w normie. Czy dużo trzeba zmian w instalacji, żeby podpiąć oryginalne radio Audi gamma? W mojej instalacji ktoś narobił strasznego bałaganu. Może ma ktoś do sprzedania oryginalny odbiornik w rozsądnej cenie? Czy sprawdzał ktoś ile mA pobiera odbiornik BETA lub GAMMA? Zaznaczam, że mam nowy akumulator Centra Futura 77Ah 760 A. Proszę o wskazówki i pomoc. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio do podtrzymania pamięci nie powinno pobierać 300mA.

Podłącz oba przewody do stałego plusa i uruchom radio, następnie odłącz jeden przewód, żeby radio wyłączyło się. Następnie podłącz go z powrotem i sprawdź czy radio straciło pamięć, jeżeli straciło, to zrób to samo tylko zamień kable.

Jak znajdziesz już na którym przewodzie radio nie traci pamięci, to zmierz na nim pobór prądu jak wyjdzie 300 mA, to problem jest z radiem :confused4:, a jak pobór prądu będzie minimalny to wolny przewód podłączasz do plusa po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za wskazówki, jutro się za to biorę. Jeśli mogę uzyskać podpowiedź skąd najlepiej puścić "stacyjkowy plus", żeby wszystko miało ręce i nogi? Niestety tak jak pisałem w mojej instalacji takowego brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad nogami kierowcy jak ściągniesz osłonę jest główna magistrala zasilająca, na niej chyba z numerkiem 71 znajduje się plus po stacyjce. Najlepiej z tego miejsca pociągnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...