Skocz do zawartości

oskar

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O oskar

Osiągnięcia oskar

0

Reputacja

  1. Po roku użytkowania stwierdzam że skrzynia od Passata DHL pasuje do Audi A4 b5 1Z. Nie trzeba zmieniać żadnej łapy. Wszystko gra
  2. oskar

    [B5 1Z] Instalacja radia

    Dzięki bardzo za wskazówki, jutro się za to biorę. Jeśli mogę uzyskać podpowiedź skąd najlepiej puścić "stacyjkowy plus", żeby wszystko miało ręce i nogi? Niestety tak jak pisałem w mojej instalacji takowego brak.
  3. Witam. Problem dość nietypowy, może tylko dla mnie jako laika. Po przeczytaniu różnych tematów na naszym forum i nie tylko stwierdzam braki w mojej instalacji. Po kupnie auta w miejscu radia zastałem tylko ucięte kable. I tak: 4x głośniki + kabel brązowy(masa), niebieski, biały - bez napięcia, zaś ostatni kabel czerwono-niebieski z napięciem 12V - tak zwany, stały plus. Brakuje mi w takim razie plusa ze stacyjki jeśli się nie mylę. Radio miałem podłączone w sposób moim zdaniem niepoprawny. Czyli żółty i czerwony kabel radia skręcone ze sobą i podłączone do tegoż stałego plusa. Nie gubiło stacji i włączane on - off. Problem zaczął się gdy temperatura zbliża się do 0 stopni a autko ma 4 dni postoju. Wtedy autko sygnalizuje rozładowanie akumulatora. Zabrałem się za diagnozowanie samochodu i stwierdzam: 12,25V stan naładowania akumulatora, czyli jakieś 25%. Ładowanie super. Pobór prądu 330 mA - za dużo jakieś 300mA (chyba że się mylę)! Po bezpiecznikach doszedłem do radia. Po odłączeniu radia pobór wynosi 25 mA. Następnie podłączyłem radio w sposób zasugerowany w innych postach. W różnych kombinacjach, czyli żółty z radia do stałego plusa a czerwony z radia do plusa ze stacyjki (chwilowo podpiąłem się pod podgrzewanie tylnej szyby). Potem zamieniłem żółty z czerwonym. W każdej z tych kombinacji pobór prądu wynosi 330 mA. Czy możliwe jest ze to radyjko tyle właśnie potrzebuje? Radio firmy SONY. Potrzebuje takiego podłączenia, żeby pamiętało stacje i ruszało z przekręceniem stacyjki, przy tym żeby pobór był w normie. Czy dużo trzeba zmian w instalacji, żeby podpiąć oryginalne radio Audi gamma? W mojej instalacji ktoś narobił strasznego bałaganu. Może ma ktoś do sprzedania oryginalny odbiornik w rozsądnej cenie? Czy sprawdzał ktoś ile mA pobiera odbiornik BETA lub GAMMA? Zaznaczam, że mam nowy akumulator Centra Futura 77Ah 760 A. Proszę o wskazówki i pomoc. Dzięki
  4. oskar

    [B5 1Z] Problem z ABS

    Wszystko wyczyszczone, koło się już nie grzeje. Odległość impulsatora prawidłowa. Przejechałem 400km i znowu się zaczeło. ABS włączył się na suchej drodze, po jakimś czasie zapaliły się kontrolki (ABS+czerwony wykrzyknik) i do kolejnego odpalenia. Błąd na kompie to 512. Skasować się nie chce. Może pomoże odłączenie akumulatora? Drugą stronę też przejrzałem... Co ma zawieszenie do ABS, whacze po wymianie, amorki bielsteina (nowe)...
  5. Witam!!! Mam problem z ABS-em. Sprawa wygląda następująco: Zapaliły mi się kontrolki ABS i CZERWONY migający wykrzyknik. Okazało się, że tylne lewe koło się blokuje i źle czyta prędkość koła. rozebrałem zacisk (wymieniłem uszczelki tłoczka i gumki ochronne). Zacisk został naprawiony. Koło już nie hamuje. Teraz po całej sprawie pozostało mi to, iż ABS załącza się przy hamowaniu częściej niż zwykle (na mokrej , na suchej powierzchni, jak mu się umyśli). Dodatkowo przy hamowaniu z taki ABS -em ściąga go delikatnie na prawo. P.S. Po naprawie zacisku nie włącza się już żadna lampka ABS. Niby wszystko działa poprawnie, a jednak. Proszę o rady. Myślicie, że wystarczy wyjąć i wyczyścić czujnik lewego tylnego koła?
  6. Joker możesz określić pod którą łapę potrzebna będzie podkładka? Może uda mi się kupić łapę od paska.
  7. Chłopaki jeśli mogę jeszcze pociągnąć temat to mam pytanko. Dwa razy zmieniałem już skrzynię i raz remontowałem. Mam Audi 1Z 90PS skrzynia CPC. Siadła po roku kolejny raz. Chcę wsadzić coś innego. Znalazłem DHF w dobrej cenie. Myślicie ze mogę zaryzykować? Kieruje się stronami: http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html orazhttp://www.dieselschrauber.de/GKB.html Mam nadzieje, że linki mogą się komuś przydać. Może też powinienem poszukać młodszej EEN. Ale czy będzie pasować? Sprzęgło (jednomas, dwumas), łapy i mocowanie do silnika, rozrusznik... itd ??
  8. Witam!!! Chcę dołączyć się do problemu.Jak1s mam dokładnie to samo co TY z jednym wyjątkiem. Założona pompa ZF-oryginał, magiel po regeneracji, i wymienione przewody na używane oryginały, płyn Febi (zielony-odpowiedni z oznaczeniem zbiorniczka), zaworek nowy z ASO, a wspomaganie działa tylko przy porannym odpaleniu. Po chwili (jak się autko zagrzeje) kierownica chodzi ciężko. Dodam że mam opony 235, teraz założyłem oryginale koła z oponami zimowymi 195 i chodzi równie ciężko. Czy myślicie, że powodem mojego problemu może być zbiorniczek? Jak na postoju dam gazu na 2 tyś obrotów wspomaganie chodzi super. Na wolnych obrotach jest masakra. Pomocy P.S. W zbiorniczku mi się nie gotuje, nie pieni się...
  9. Witam!!! Szukam skrzyni do mojej Audi A4 1,9 Tdi. Miałem skrzynię o oznaczeniu CPC. Zaczął zgrzytać synchronizator na trzecim biegu. Postanowiłem ją wymienić. Czy skrzynia od passata 1.9 Tdi z 2000r. o oznaczeniu DHL będzie pasowała? Obrazuje ją fotka. Znalazłem przełożenia obu skrzyń i wydają się co najmniej podobne. http://www.dieselschrauber.de/GKB.html Problem tylko czy łapy będą takie same oraz czy sprzęgło będzie odpowiednie. Przypominam, że mam jednomasa. Jakie skrzynie udało Wam się założyć zamiast CPC (proszę o padanie symboli)? Z góry dziękuje za odpowiedź. A może jest ktoś w posiadaniu skrzyni o oznaczeniu CPC? Pozdrawiam
  10. Witam!!! Mam nietypowy ze stacyjką. Jak przekręcam kluczyk to nie zawsze świecą się kontrolki. Nie raz tylko się lekko jarzą i słychać przy tym jakiś dziwny dźwięk. Tak jakby zwarcie (mruczenie). Muszę troszkę popróbować i końcu załapie. Robi się to troszkę denerwujące a poza tym boję się, żeby mnie czasem audiczka nie zawiodła w trasie. Ogólnie stacyjka chodzi bez żadnych oporów. Z postów wywnioskowałem, że winna jest kostka stacyjki. Jeśli ktoś miał podobny problem prosiłbym o potwierdzenie diagnozy. Nie chce darmo wyrzucać kaski w błoto. Z góry dzięki za wskazówki.
  11. zalałem oryginalnym, 45 zł w ASO w OPOLU. Płyn nie łapie już takich temperatur. Myślę, że naprawa się udała...
  12. Witam!!! Ja zakupiłem pompę od prywatnej osoby na allegro. Tak jak wcześniej pisałem, po likwidacji sklepu. W poniedziałek dostałem przesyłkę. Pompa wyglądała identycznie jak oryginalna. Firma ZF, numer też identyczny. Założyłem pompę i chodzi jak laleczka. Przejechałem już 780km i chodzi jak nowa. Zobaczymy ile wytrwa. Jeszcze niedawno pompy te stały u tego Pana po 450 zł ale teraz wysprzedaje wszystko po kosztach. Została mi tylko jedna ( ja wziąłem ostatnią pompę ZF) KYB. Kolego jeśli CI tylko będzie odpowiadać to polecam http://www.allegro.pl/item569550918_nowa_pompa_wspomagania_kyb_audi_vw_seat_skoda_org.html Z tego co wiem pompy KYB montowano także fabrycznie w AUDI. Ale mogę się mylić. Ja wyjąłem swoją oryginalną i była firmy ZF, więc założyłem dokładnie taką jak miałem. Nie kupuj takich pomop bo szkoda twojego zakładania. Jeśli w miarę dużo jeździsz, a do tego masz szerokie opony to pompa za nioryginalna nie da rady. Takie jest moje zdanie. Przechodziłem ten temat na świeżo :> [br]Dopisany: 12 Marzec 2009, 08:38_________________________________________________ A może ktoś wie jaka powinna być temperatura płynu wspomagania?? Zainteresowałem się tym po wymianie mojej pompy i płynu. Zauważyłem że zbiorniczek jest gorący. Czy coś się dzieje?? Pompa chodzi cichutko ale nie wiem czy wspomaganie chodzi tak lekko jak przed wymianą pompy. Wydaje mi się, że już nie kręci sie tak lekko. Płyn się nie pieni więc odpowietrzyłem dobrze. Czekam na wasze komentarze.
  13. Kolego ja wlałem oryginalny z ASO. Koszt 45 zł. Chodzi super. Polecam
  14. W sumie mam niedaleko do Łodzi jakby okazała się podróbką. Wydaje mi się, że trafiłem na rzetelnego allegrowicza. W poniedziałek będę wiedział już więcej.
  15. Znalazłem pompę odpowiednią do mojego autka, czyli 8DO 145 155QX 100 bar firmy ZF. Oryginalna lecz z gwarancją rozruchową na 3 miesiące. Pewien Pan wysprzedaje to co mu zostało ze zlikwidowanego sklepu. Wszystkie części idę po 40% ceny. Moja pompa kosztowała 200zł. Posiada jeszcze inne części (np. Pompę KYB 110 bar, półosie itd.) Jakby ktoś potrzebował namiary, służę pomocą. W poniedziałek biorę się za wymianę. Mam nadzieje, że znajdę na forum jakieś wskazówki jak się do tego zabrać. Chyba, że będzie ktoś uprzejmy opisać swoje świeże doświadczenia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...