Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Skrzynia DHF do silnika AHU


Marcin_F

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak jak w temacie. Czy może ktoś pomoże podjąć mi decyzję.Pozdrawiam [br]Dopisany: 16 Październik 2010, 11:24_________________________________________________Fajnie nikt mi nie pomógł :kwasny:

Kupiłem dzisiaj skrzynię DHF od paska B5, jutro montuje i nie podzielę się z informacją na ten temat :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w temacie. Czy może ktoś pomoże podjąć mi decyzję.Pozdrawiam

moze troche pozno ale pomoge - nie kupuj bo nie bedzie pasowala. kolega jakis czas temu probowal zrobic dokladnie to samo i nie udalo sie. cos tam nie pasuje i nie da sie tego wsadzic takze jak mozesz to ja oddaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki post:

witam,

prawdopodobnie mam do wymiany skrzynie, jutro sie potwierdzi na 100%, wiem ze standardowo jest tu skrzynia o symbolu DHL, ale wiem, ze mozna wsatwic tez inna. Osobiscie znam pana, ktory jezdzi AHU i ma tam skrzynie z passata B5, 110 konnego- wszystko gra, w miescie moze jest mniej zrywna, za to w trasie troszke mniej spala i szybciej jezdzi (porownywalismy kiedys predkosci do obrotow). bede wdzieczny za jakas mala liste symboli skrzyn, ktore moga pasowac do mojego silnika. aha, i ew. sprawdzone szroty/firmy handlujace skrzyniami, ktore daja gwarancje (dluzsza niz rozruchowa) z gory dzieki. pozdrawiam

Dopisany: 01 Lipiec 2007, 21:39 moze sie komus przyda w przyszlosci (nie zycze nikomu wink

AHU (1.9 TDI 90PS)

oryginalnie jest DHL, ale

pasuja tez:

CPC - 90 PS

DVS - 90 PS

EAB - 90 PS (od 01.99)

APL - 110 PS

DHF - 110 PS

EEN - 110 PS

3 ostatnie beda mialy troszke dluzsze przelozenie, ale mozna spokojnie jezdzic.

mozna spokojnie wrzucac skrzynie od passata B5, wazne zeby powyzsze symbole sie zgadzaly.[br]Dopisany: 18 Październik 2010, 08:37_________________________________________________Panowie i jak z tą skrzynią w końcu nie wiem czy pasuje ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia będzie Ci pasowała.. ja wsadzałem też skrzynię od paska 110PS tylko EEN jedna łapa nie pasowała.. ale powiedziałem żeby dali podkładkę i jeżdżę na tym więc się nie przejmuj.. 1 i 2 są podobno takie same co w naszych starych skrzyniach.. ale od 3 zaczyna się tragedia.. słabszy but niż poprzednio :wallbash: bez programu w najbliższym czasie na pewno się nie obejdzie.. także 3mam kciuki za udana operację..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez programu w najbliższym czasie na pewno się nie obejdzie..

Program mówisz tzn zwiększyć moc i moment auta :mysli:

Oryginalnie mam skrzynię DHL różnica między nimi jest tylko na pierwszym biegu tzn.

Z1:Z2 = i,

DHL - 37:9 = 3.889,

DHF - 37:10 = 3.700

Kolejne biegi są dokładnie takie same.

Myślę że to nie będzie miało większego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez programu w najbliższym czasie na pewno się nie obejdzie..

Program mówisz tzn zwiększyć moc i moment auta :mysli:

Oryginalnie mam skrzynię DHL różnica między nimi jest tylko na pierwszym biegu tzn.

Z1:Z2 = i,

DHL - 37:9 = 3.889,

DHF - 37:10 = 3.700

Kolejne biegi są dokładnie takie same.

Myślę że to nie będzie miało większego wpływu.

też miałem seryjnie skrzynię DHL i miałem możliwość wzięcia skrzyni DHF ale znalazłem świeższą EEN.. z rocznika 2003 chyba czy 2004 tamta miała parę lat więcej więc i wiadomo mogła być w gorszym stanie.. :mysli:

jak założysz skrzynię od 110PS to sam zobaczysz że mam rację.. sporo czytałem na forum na temat różnicy pomiędzy tymi skrzyniami i wiele osób pisało że od 3 są już dłuższe przełożenia i odczuwa się gorsze przyśpieszenie niż poprzednio.. i ja Ci powiem że to jest prawda.. bo kiedyś na trójce moja A4 ładnie szła a teraz jest sporo gorzej.. i jak będę miał kasę to będę robił program czyli właśnie zwiększenie mocy i momentu.. ale podobno te dłuższe skrzynie od 110 są bardziej oszczędne z paliwkiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez programu w najbliższym czasie na pewno się nie obejdzie..

Program mówisz tzn zwiększyć moc i moment auta :mysli:

Oryginalnie mam skrzynię DHL różnica między nimi jest tylko na pierwszym biegu tzn.

Z1:Z2 = i,

DHL - 37:9 = 3.889,

DHF - 37:10 = 3.700

Kolejne biegi są dokładnie takie same.

Myślę że to nie będzie miało większego wpływu.

też miałem seryjnie skrzynię DHL i miałem możliwość wzięcia skrzyni DHF ale znalazłem świeższą ANN.. z rocznika 2003 chyba czy 2004 tamta miała parę lat więcej więc i wiadomo mogła być w gorszym stanie.. :mysli:

jak założysz skrzynię od 110PS to sam zobaczysz że mam rację.. sporo czytałem na forum na temat różnicy pomiędzy tymi skrzyniami i wiele osób pisało że od 3 są już dłuższe przełożenia i odczuwa się gorsze przyśpieszenie niż poprzednio.. i ja Ci powiem że to jest prawda.. bo kiedyś na trójce moja A4 ładnie szła a teraz jest sporo gorzej.. i jak będę miał kasę to będę robił program czyli właśnie zwiększenie mocy i momentu.. ale podobno te dłuższe skrzynie od 110 są bardziej oszczędne z paliwkiem..

Joker to przypadkiem nie będzie skrzynia od B6 u Ciebie? B5 tylko do 2001 roku produkowali. Z tego co się orientuję w B6 są inne mniejsze flansze, więc i przełożenia mogą być już inne i dlatego Twoje auto nie jedzie jak trzeba. Ja mam u siebie skrzynie EEN z passata 2001r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde chyba się walnąłem w nazwie u mnie też siedzi EEN :polew: kurde mój błąd ale się jebłe..m :wallbash: Moja skrzynia jest z Paska B5 FL 03 lub 04 rok dokładnie nie pamiętam.. z silnika na PD chyba tego 100PS czy 105 nie wiem dokładnie[br]Dopisany: 22 Październik 2010, 10:15_________________________________________________dobra już pozmieniałem te nazwy na EEN :gwizdanie: ale się walnąłem jaka wtopa..

ale wracając do rozmowy to nawet facet sprzedający mi tą skrzynię i jeszcze parę osób z którymi rozmawiałem mówili mi że jak wsadzę skrzynię do 90PS od 110 to one się różnią przełożeniami delikatnie.. coś tam gadał że od 3 jednym ząbkiem i ona jest wtedy dłuższa.. mechanikiem nie jestem tylko przekazuję to co mi kilka osób mówiło :)

i jak zmieniłem tą skrzynię to sam zauważyłem zmianę.. bo na 3 kiedyś szedł mi ładniej niż teraz.. nawet koledze z forum pisałem że ja chyba przewrażliwiony ale pisał że mam dobre wrażenie bo tak powinno być :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odbieram auto to napisze co i jak sie zmieniło

no dobra :good: napisz też jak u Ciebie koszta się prezentują :) no chyba że nie chcesz się chwalić to ok.. :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia kosztowała mnie 500 robocizna 300 + 60 łożysko oporowe + 120 przegub zewnętrzny(tak przy okazji)

Sprzęgło było w dobrym stanie więc zostało stare.

Jutro napiszę jakie wrażenia z jazdy.[br]Dopisany: 22 Październik 2010, 21:55_________________________________________________Witam

Miałem opisać jak po wymianie skrzyni.

Jeździ się o niebo lepiej, fakt ma troszkę mniej mocy ale mam większe prędkości przy tych samych obrotach co wcześniej,co pewnie wpłynie korzystniej na spalanie :>.

Sprzęgło miałem ustawione że brało pod sam koniec myślałem że sprzęgło się kończy, lecz po rozebraniu okazało się że jest jeszcze dobre więc nie wymieniałem. Sprzęgło mam teraz ustawione że bierze w ok 2/3wysokości skoku, miękko wchodzą biegi i bardziej delikatnie.

Ogólnie jestem zadowolony :rolleyes:

Temat uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz Marcin a mówiłem że słabiej się zbiera :naughty:

moje sprzęgło też było w nie najgorszym stanie ale kupiłem wcześniej i wymieniłem :) ale stare zostanie do zregenerowania i może przyda się na przyszłość do mocniejszego auta i chęci przejścia na jednomas może :)

to życzę bezawaryjnej jazdy :) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jeśli mogę jeszcze pociągnąć temat to mam pytanko. Dwa razy zmieniałem już skrzynię i raz remontowałem. Mam Audi 1Z 90PS skrzynia CPC. Siadła po roku kolejny raz. Chcę wsadzić coś innego. Znalazłem DHF w dobrej cenie. Myślicie ze mogę zaryzykować? Kieruje się stronami: http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html orazhttp://www.dieselschrauber.de/GKB.html Mam nadzieje, że linki mogą się komuś przydać. Może też powinienem poszukać młodszej EEN. Ale czy będzie pasować? Sprzęgło (jednomas, dwumas), łapy i mocowanie do silnika, rozrusznik... itd ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bierzesz skrzynię od paska, ja taką brałem to musisz liczyć się z tym że jedna łapa nie pasuje p&p ale wystarczy zrobić podkładkę i będzie grało.. nie wiem jak się mają skrzynie załóżmy od 110 z A4..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...