Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Czy ten olej może być?


elofelo20

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki mały problem ponieważ zamówiłem olej który zawsze wlewałem czyli <motul SAE 10V40 pół syntetyk > a przysłali mi motul 5v40 100% syntetyk .Mam dosyć duży przebieg bo ponad 27 tyś. i nie wiem czy moge wlać 100% syntetyk . z góry dziękuje za odpowiedz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

zrobiłem podobną zmianę przy przebiegu 260 tys. Wcześniej używałem mobil 10w40, teraz leję motul 5w40. Na motulu przejechałem 20 tys. I nie ma żadnego problemu z silnikiem, z wyciekami i innymi niepokojącymi rzeczami. Ponadto 5w40 zalecany jest do naszych silników ze względu na lepsze smarowanie turbiny i lepsze smarowanie całego silnika w niższych temperaturach. Na Twoim miejscu nie wahałbym się i zmienił od razu. Nie musisz płukać silnika itp. itd. Wszystko będzie dobrze więc nie musisz się martwić.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej i jeździj. Będzie naet lepiej niz na półsyntetyku. A jaki dokładnie Ci przysłali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat.

Swiezo kupiony [prawie nowka funkiel] A4 1z z '95 roku :>

W bagazniku znalazlem troche 15W40 Castrola. Na blacie 250tyś km.

Teraz pytanie - czy mogę smiało przejść z tego 15W40 na polecany na forum MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 ? Wiecie, chce by audiczka była wdzięczna i służyła na dłuugie lata :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie :angry:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=15435.0;topicseen

Tu zostało wszystko powiedziane i chyba juz każda możliwa kombinacja przerobiona :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ty znalazłeś wypowiedzi z uszczelkami i uszczelniaczami ? W tym wątku wszyscy wyraźnie piszą że nic się z nimi nie stanie.

Napiszę jeszcze raz.

Po pierwsze - to mit że minerał jest gęstszy od syntetyka! Na półce w sklepie, w niskich temperaturach - zgadza się - minerał jest gęsty - ale to właśnie jest jego wadą a nie zaletą!

Po nagrzaniu jego właściwości są gorsze od syntetyka i mocno nagrzany minerał zmienia się w rzadkie siki!

Druga sprawa to rozszczelnianie się silnika - mit sięgający czasów PRL i selektola - wtedy miał prawo bytu - wszyscy jeździli na selektolu który nie miał właściwości myjących więc zaklejał co się dało w silniku, po wymianie na markowe oleje z zachodu okazywało się że to tu, to tam podcieka. I tak od czasów PRL do dzisiaj mit ten jest powtarzany przez przedpotopowych mechaniorów.

Nie wiedzą oni jednak że o własnościach myjących oleju świadczy wskaźnik TBN który obecnie często nawet w mineralnych olejach jest większy niż w full syntetykach - wszystko zależy od producenta!

Więc jeżeli Twój silnik trzyma się tylko na nagarze to czy wlejesz syntetyk czy minerał może się tak samo rozszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...