Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Złe prowadzenie - geometria


Haimon

Rekomendowane odpowiedzi

Prawe tylne koło nie było pochylone tal jak lewe czyli góra do zewnątrz była a dół do środka auta może pion lub delikatnie przechylone ale i zbieżności nie było porównałem na metrówkę wymiary , w grę wchodziła krzywa belka co mi sugerowano a ten czop piasty był mało prawdopodobny , podstawą ku temu że belka jest ok na przegladzie sprawdzali wymiary przekątnych na niej i było ich zdaniem niby wszystko ok ale sugerowali podjechać do speców , w domowym garażu po dostaniu sie do tego czopa w obranym zewnętrzym punkcie do końca osi wymiary się zmieniały i patrząc z góry gołym okiem również było widać przegięcie tym bardziej w porównianiu do nowego czopa , ciężko było odkręcić śruby i gdyby nie palnik to nie dało by rady ich odkrecić a po wymianie jak wspominałem wyżej optycznie było widać poprawę stojąc z tyłu auta no i zbieżność i geometria wyszły ok w przeciwieństwie to badanie przed wymianą na przeglądzie :hi:

Dodam że gdyby nie jazda bokiem na ręcznym w zimie na parkingu to do tej pory bym gum w belce nie ruszał a że tak czasami preferuje nie ograniczając sie tylko do parkingów to tak bywa tym bardziej że pewnego razu poczułem małe pierdolnięcie w zawieszeniu (żaden krawężnik ani dołek) , gumy sparciałe nie wytrzymały i tyle :decayed: a czop to już historia z przed mojej kadencji gdzieś za górami za lasami i morzami w niemczech , widać pod słońce na nadkolu ślady ingerencji :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czop u kumpeli oglądałem i niestety nie było widać żeby gdzieś był krzywy. Przyszło mi jeszcze jedno do głowy. Czopy są chyba takie same z obu stron, więc może przerzucę prawy na lewy i na odwrót i wyślę kumpelę na sprawdzenie zbieżności. Jeśli wtedy odchyły wykaże druga strona to sprawa będzie jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł :good: ale roboty w ciul. Radzę Ci jeszcze raz sprawdzić te tuleje. Weź sobie breszkę i sprawdź bo tak na oko to nie bardzo będzie widać chyba że już się rozleci całkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł :good: ale roboty w ciul. Radzę Ci jeszcze raz sprawdzić te tuleje. Weź sobie breszkę i sprawdź bo tak na oko to nie bardzo będzie widać chyba że już się rozleci całkiem.

No roboty jest trochę i szczerze to nie bardzo mi się chce tym bardziej że auto nie moje :rolleyes: Jedną stronę już odkręcałem i są tam nowe śruby więc pozostała by tylko druga.

Co do belki to sprawdzałem ją dość dokładnie. i raczej jest ok. Była szarpana, bujana itp i nie było tam żadnych luzów do których można byłoby się przyczepić. Cały tył jest bardzo sztywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czop u kumpeli oglądałem i niestety nie było widać żeby gdzieś był krzywy. Przyszło mi jeszcze jedno do głowy. Czopy są chyba takie same z obu stron, więc może przerzucę prawy na lewy i na odwrót i wyślę kumpelę na sprawdzenie zbieżności. Jeśli wtedy odchyły wykaże druga strona to sprawa będzie jasna.

Kolego na oko sprawdzałeś ten czop że wygląda na prosty? jeśli masz wszystko na wierzchu i jakąś sufmiarkę było by najdokładniej , obierz sobie punkt gdzie obwód czopa zaczyna się zmiejszać i od niego zmierz jak najdokłądniej wymiar do samego końca czopa , porównaj to w kilku miejscach mniej więcej co 90 stopni , przy okazji jeśli zamierzasz odkręcać czop to załatw sobie drugie śruby w moim przypadku kilka nie nadawało się już do montarzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na oko sprawdzałeś ten czop że wygląda na prosty? jeśli masz wszystko na wierzchu i jakąś sufmiarkę było by najdokładniej , obierz sobie punkt gdzie obwód czopa zaczyna się zmiejszać i od niego zmierz jak najdokłądniej wymiar do samego końca czopa , porównaj to w kilku miejscach mniej więcej co 90 stopni , przy okazji jeśli zamierzasz odkręcać czop to załatw sobie drugie śruby w moim przypadku kilka nie nadawało się już do montarzu

Śruby dałem oczywiście nowe bo część oczywiście zjechała się. Zobaczymy, na razie nic tam nie będę grzebał. Jak przyjdą mrozy i kumpela nadal będzie miała problem to może przejadę się tym autem i osobiście zobaczę jakie będą odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku problem chyba rozwiązany, nie byłem jeszcze na zbieżności, ale widzę dużą poprawę w prowadzeniu na śliskim.

Wymieniłem tuleje, belkę i czopy, te ostatnie chyba robiły całe zamieszanie, miały już rowki i były całe kolorowe od temperatury.

Jutro lecę na geometrię więc będzie wszystko jasne.

Wreszcie mogę śmigać po śniegu :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wróciłem od kumpeli. Przerzuciłem jej czopy prawy na lewą. Po 17 jest umówiona w warsztacie w celu sprawdzenia tego tyłu. Mam nadzieje że tym razem prawe koło będzie miało odchylenie od normy. Jeśli tak to jestem w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...