Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Nieprawidłowe działanie nadmuchu


jas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem wyskakuje mi błąd na klimatronku 15,7 jak włanczam ogrzewanie dmuchawa wogole nie dziala jak przełącze na zimne 18c dmucha, malo berecika mi nie zwieje jak włącze kratke i nadmuch manualnie to tez dmucha czy to wina klap ze sie blokuja w jakim gdzie to moge zrobic w krakowie zeby to usunąć bo chlodne dni sie zblizaja, dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie zakładać nowego tematu, mam podobny problem, w trybie auto (na zewnątrz ok +2 st.c) temp zadana na panelu np 23 st C i początek ładnie , autko sie rozgrzewa witraki na jedną kreske i po chwili juz na 2 i po chwili na 3 kreseczki i niestety na tym stop. wyżej nie idą mimo iż temp silnika normalnie rośnie a przy tych 3 kreskach wiatraka ciepłe powietrze leci, był moment niedawno ze samoczynnie bez zadnej ingerencji sterowało obrotami dmuchawy prawidłowo a 2 dni temu dalej do 3 kresek i dalej w "auto" ni hu hu, ręcznie zwiększyć wiatraki moge bez problemu ale z rana troche nie fajnie jak zapamięta z manuala 3/4 mocy wiatraka i walnie zimnym po oczach :confused4: nawet jak zadam mu temp na HI przy temp płynu 90 st da wiatrakami do 3 kresek max, natomiast w drugą strone działa ok tzn na zmniejszanie temp , dam na LO i ładnie zaczyna zimnym i wiatrakami prawie na max, zaznacze ze podmieniałem czujnik temp wew. zaraz za kratką pomiędzy panelem klimatronica a radiem, niestety nic to nie zmieniło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu qveit, niech zrobi adaptację klimatronika, może pomoże.

A co do problemu jas, to

15.7 - Klapa powietrza, czasem blokowana

Skasuj i zobacz czy się pojawi z powrotem błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adaptacja była robiona vagiem, niestety nic to nie pomogło, i ani vag ani esi 2008 w klimie nie widzą błędów, natomiast na panelu w 1c pokazują sie 3:

15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa

15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej) -> *15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

i 65,4- tego nie znalazłem co oznacza :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to niemożliwe, że na klimatroniku są błedy, a na VAG-u ich nie pokazuje, przecież błędy kasuję się vagiem.

Bardzo prawdopodobne że ktoś miał zwykłego vaga kkl i nie mógł się połączyć w kanał dla sterownika klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale fakt jest taki że urządzenie nie wykryło błędów, nie zostały one skasowane i w jaki sposób mógł zrobić adaptację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pokazał ze nie ma blędów to zrobił.

wceśniej przed tymi wicami pokazywał jeden sporadyczny- siłownik klapy spiętrzania ale go kasowal i więcej zadnych, sam nie wiem co jest, spróbuje podstawic identyczną centralke ( panel sterowania) i zobacze co sie zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zrobić prawidłowo adaptacje klimatronika, trzeba wykasować wszystkie błędy i dopiero uruchomić adaptation. Spróbowałbym jeszcze raz wykasować te błędy tak żeby ich nie było i dopiero wtedy zrobić adaptację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak zrobiłem dziś ale na ESI, zresztą on jest o tyle mądry że nie zrobi adaptacji jak są błędy w pamięci.. i po wszystkim dalej to samo, wcześniej podmieniłem na chwile centralke sterowania, i druga taki sam objaw co moja, natomiast moja w drugiej A4 działała poprawnie. Reasumując przy odczycie parametrów wychodzi mi ze czujnik temp wnętrza pokazuje mi około 67 st C. Wychgodzi na to ze podmieniłem na uszkodzony, na taki sam co wyjąłem... spróbuje znależć dobry podmienie i dam znać, tylko nie wiem gdzie szukać, pomysły mi się konczą :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ale pogrzebie gdy znajde drugi czujnik. są jeszcze inne sposoby na sprawdzenie tego czujnika trzeba go odłączyć i w np temp 10 ºC zmierzyć opór, z tego co pamietam wartość powinna byc chyba 10 kΩ albo 5 , nie pamiętam :naughty:

[br]Dopisany: 27 Listopad 2008, 17:43_________________________________________________no i lipa, czujnik nowy zakupiony w serwisie, wymieniłem i bez poprawy, nadal co jakis czas pojawia mi sie błąd 15,7 potencjometr klapy spiętrzania, mam drugi cały silniczek, spróbuje podpiąć, zaadoptować i sprawdze, o wynikach zamelduje. Ale coraz marniejsze nadzieje :(

----------------------------

Może ktoś zna dokładna lokalizację czujników temp wnętrza? z tego co wiem, po kolei pierwszy od komory silnika na wlocie powiertza pod filtrem pyłkowym. drugi nad centralką sterowania klimą za taką kratką ( ten wymieniony mam) i ponoć jest gdzieś jeszcze jeden, tyle ze programy niedokładnie podają i właśnie jakiś jeszcze jeden pokazuje mi cały czas temp 50ºC.. i nie moge go namierzyć

krateczki w słupkach sprawdzałem, nie ma nic pod nimi.

błąd 15,7 - usunięty ( wpięty prawidłowo działający silniczek i zaadoptowany). ogólnie klima zero błędów a mimo to problem nie znika, musi byc jeszcze gdzies czujnik temp. tylko nie wiem gdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci jest na desce w środku kratki nadmuchu na szybe, czujnik nasłonecznienia (nagrzania deski)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...