krzysiek015 0 Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Witam, Znajomy poprosił mnie, żebym sprawdził mu to i owo. Ma problem z mocą, auto jest z 96r (też a4b5), silnik wygląda prawie identycznie jak mój AFN ale nie jestem pewien, bo są różnice. Np zawór sterujący turbo jest przy "piłce" i kolektor ssący ma takie odstające "coś" po tej stronie co jest turbina. Reszta wygląda identycznie. Jeśli chodzi o problem to polega na tym, że nie mogę zalogować grupy 11 w BS. Chciałem popatrzeć na pracę cięgła od turbiny ale wywala error. rozumiem, że to przez wersję ecu? Sprawdziłem ściągając i zakładając przewód i sztanga pracuje ale ledwo z 5mm. W sterowniku wywala 3 błędy 575,519 oba dotyczą zdaje się mapsensora. jeden oznacza wartość nieprawidłową a drugi po prostu błąd 01266 (open or short) ten oznacza błąd przekaźnika świec żarowych ale świece grzeją. Jedynie co mi się kojarzy to jeden przewód od grzałek w króćcu do nagrzewnicy jest odcięty i dynda z boku. Po skasowaniu błędów już nie wywaliło. Chciałem, zrobić logi i sprawdzić doładowanie podczas jazdy ale wymiękłem z tą grupą 11. Jak to sprawdzić inaczej? Dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam[br]Dopisany: 28 Grudzień 2011, 16:49_________________________________________________Nikt mi nie pomoże? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldi 8 Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 W tym roczniki nie zrobisz grupy 11 w bs ecu nie obsługuje.Jeżeli ruch sztangi jest 5mm to zapieczone są łopatki w turbo natomiast co do czujnik który się znajduje w ecu w tym roczniku on się na prawde rzadko psuje. Zrób logi wstaw do odpowiedniego działu i będzie wszystko jasne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sztomel 6 Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Nawet nie musi robić logów tylko od razu targać turbo i czyścić zmienną geometrię. Przy błędach 00575 i 00519 od razu widać, że ma przeładowanie na full. Popatrz goldik akurat masz błąd z regulacją ciśnienia doładowania w wysłanych postach (575) Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek015 0 Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Dziękuję Też mi się tak wydaje. Auto czasem traciło moc przy 3000rpm. Ostatnio w tym zakresie rpm poszarpywał, po odjęciu gazu i ponownym dodaniu jechał normalnie. Czy sprawdzenie pracy sztangi poprzez ściąganie i zakładanie wężyka podciśnienia na biegu jałowym to dobra metoda? Czy podczas jazdy podciśnienie będzie bardziej machało sztangą? Pytam bo właściciel dzwonił, że śmiga dobrze, ja poruszałem trochę tą sztangą ręcznie ale nie udało mi się więcej przesunąć niż samo pracuje. Auto na 99% nie ma kata bo słychać odkurzacz, małe luzy na wirniku, olejem nie pluje. Ciśnienie w dolocie o około 100mbarów większe od zadanego (861rpm). Podkręcona na 2,2mg dawka paliwa (celowo), kąt wtrysku prawidłowy. Pali z dotyku po 10-20 dniach, zbiera się bobrze. Tylko ta sztanga mnie martwi ale jak wywala błędy ciśnienia to chyba sztanga powinna bardziej pracować. ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldi 8 Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 rozruszaj sztangę ręcznie kluczem wydłub katalizator ze środka jeśli masz przegoń autko powinno pomóc.Jeśli nie pomorze turbina na stół i czyścimy u mnie nie pomogło musiałęm wyjąc turbo i wyczyścić. Dobrze było by zrobic logi dynamiczne chociaż grupę 3,8,11 będzie widać jak turbina sie zbiera i czy mocne jest przełądowanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlodyy 1 Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 turbo na stul bo takie rozruszanie długotrwałego efektu nie da , wypolerować na lusterko i będzie śmigało, a jak ma juz dosyć duży luz to lepiej zregenerować bo jak sie rozpadnie to dopiero narobi bałaganu Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek015 0 Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 rozruszaj sztangę ręcznie kluczem wydłub katalizator ze środka jeśli masz przegoń autko powinno pomóc.Jeśli nie pomorze turbina na stół i czyścimy u mnie nie pomogło musiałęm wyjąc turbo i wyczyścić. Dobrze było by zrobic logi dynamiczne chociaż grupę 3,8,11 będzie widać jak turbina sie zbiera i czy mocne jest przełądowanie Właśnie chodzi o to, że gr11 nie da się tu zrobić i nie wiem jak inaczej sprawdzić ciśnienie w dolocie w porównaniu z zadanym.[br]Dopisany: 29 Grudzień 2011, 15:00_________________________________________________ turbo na stul bo takie rozruszanie długotrwałego efektu nie da , wypolerować na lusterko i będzie śmigało, a jak ma juz dosyć duży luz to lepiej zregenerować bo jak sie rozpadnie to dopiero narobi bałaganu Sam właściciel wspomniał coś o myjce ultradźwiękowej. Wrzucasz turbo do jakiegoś płynu i się myje bez rozbierania. Słyszał ktoś o tym? Jakie są koszty itd? Wg właściciela auto jest porządnie jeżdżone, nie zamula go więc może taka myjka zdała by egzamin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goldi 8 Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 jak się nie da zrobić grupy 11 nie chodzi mi o grupę 11 w BS żeby sprawdzić jak sztanga pracuje tylko o logi dynamiczne w grupie 8 wartości mierzonych http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek015 0 Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 Nie mam już dostępu do auta ale właściciel wie, że musi wyczyścić turbo. Jak to zrobi i będzie problem to będę kombinował dalej. Dziękuję za pomoc i wszystkiego dobrego w ostatnim 2012 roku :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now