Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Problem z turbo, logiem 11BS error i błędy silnika 575,519,1266


krzysiek015

Recommended Posts

Witam,

Znajomy poprosił mnie, żebym sprawdził mu to i owo. Ma problem z mocą, auto jest z 96r (też a4b5), silnik wygląda prawie identycznie jak mój AFN ale nie jestem pewien, bo są różnice. Np zawór sterujący turbo jest przy "piłce" i kolektor ssący ma takie odstające "coś" po tej stronie co jest turbina. Reszta wygląda identycznie.

Jeśli chodzi o problem to polega na tym, że nie mogę zalogować grupy 11 w BS. Chciałem popatrzeć na pracę cięgła od turbiny ale wywala error. rozumiem, że to przez wersję ecu? Sprawdziłem ściągając i zakładając przewód i sztanga pracuje ale ledwo z 5mm.

W sterowniku wywala 3 błędy

575,519 oba dotyczą zdaje się mapsensora. jeden oznacza wartość nieprawidłową a drugi po prostu błąd

01266 (open or short) ten oznacza błąd przekaźnika świec żarowych ale świece grzeją. Jedynie co mi się kojarzy to jeden przewód od grzałek w króćcu do nagrzewnicy jest odcięty i dynda z boku.

Po skasowaniu błędów już nie wywaliło.

Chciałem, zrobić logi i sprawdzić doładowanie podczas jazdy ale wymiękłem z tą grupą 11. Jak to sprawdzić inaczej?

Dziękuję za podpowiedzi.

Pozdrawiam[br]Dopisany: 28 Grudzień 2011, 16:49_________________________________________________Nikt mi nie pomoże?

Link to comment
Share on other sites

W tym roczniki nie zrobisz grupy 11 w bs ecu nie obsługuje.Jeżeli ruch sztangi jest 5mm to zapieczone są łopatki w turbo natomiast co do czujnik który się znajduje w ecu w tym roczniku on się na prawde rzadko psuje. Zrób logi wstaw do odpowiedniego działu i będzie wszystko jasne

Link to comment
Share on other sites

Nawet nie musi robić logów tylko od razu targać turbo i czyścić zmienną geometrię. Przy błędach 00575 i 00519 od razu widać, że ma przeładowanie na full.

Popatrz goldik akurat masz błąd z regulacją ciśnienia doładowania w wysłanych postach (575) :)

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję

Też mi się tak wydaje. Auto czasem traciło moc przy 3000rpm. Ostatnio w tym zakresie rpm poszarpywał, po odjęciu gazu i ponownym dodaniu jechał normalnie. Czy sprawdzenie pracy sztangi poprzez ściąganie i zakładanie wężyka podciśnienia na biegu jałowym to dobra metoda? Czy podczas jazdy podciśnienie będzie bardziej machało sztangą? Pytam bo właściciel dzwonił, że śmiga dobrze, ja poruszałem trochę tą sztangą ręcznie ale nie udało mi się więcej przesunąć niż samo pracuje. Auto na 99% nie ma kata bo słychać odkurzacz, małe luzy na wirniku, olejem nie pluje. Ciśnienie w dolocie o około 100mbarów większe od zadanego (861rpm). Podkręcona na 2,2mg dawka paliwa (celowo), kąt wtrysku prawidłowy. Pali z dotyku po 10-20 dniach, zbiera się bobrze. Tylko ta sztanga mnie martwi ale jak wywala błędy ciśnienia to chyba sztanga powinna bardziej pracować.

???

Link to comment
Share on other sites

rozruszaj sztangę ręcznie kluczem wydłub katalizator ze środka jeśli masz przegoń autko powinno pomóc.Jeśli nie pomorze turbina na stół i czyścimy u mnie nie pomogło musiałęm wyjąc turbo i wyczyścić. Dobrze

było by zrobic logi dynamiczne chociaż grupę 3,8,11 będzie widać jak turbina sie zbiera i czy mocne jest przełądowanie

Link to comment
Share on other sites

turbo na stul bo takie rozruszanie długotrwałego efektu nie da , wypolerować na lusterko i będzie śmigało, a jak ma juz dosyć duży luz to lepiej zregenerować bo jak sie rozpadnie to dopiero narobi bałaganu

Link to comment
Share on other sites

rozruszaj sztangę ręcznie kluczem wydłub katalizator ze środka jeśli masz przegoń autko powinno pomóc.Jeśli nie pomorze turbina na stół i czyścimy u mnie nie pomogło musiałęm wyjąc turbo i wyczyścić. Dobrze

było by zrobic logi dynamiczne chociaż grupę 3,8,11 będzie widać jak turbina sie zbiera i czy mocne jest przełądowanie

Właśnie chodzi o to, że gr11 nie da się tu zrobić i nie wiem jak inaczej sprawdzić ciśnienie w dolocie w porównaniu z zadanym.[br]Dopisany: 29 Grudzień 2011, 15:00_________________________________________________

turbo na stul bo takie rozruszanie długotrwałego efektu nie da , wypolerować na lusterko i będzie śmigało, a jak ma juz dosyć duży luz to lepiej zregenerować bo jak sie rozpadnie to dopiero narobi bałaganu

Sam właściciel wspomniał coś o myjce ultradźwiękowej. Wrzucasz turbo do jakiegoś płynu i się myje bez rozbierania. Słyszał ktoś o tym? Jakie są koszty itd?

Wg właściciela auto jest porządnie jeżdżone, nie zamula go więc może taka myjka zdała by egzamin.

Link to comment
Share on other sites

jak się nie da zrobić grupy 11 nie chodzi mi o grupę 11 w BS żeby sprawdzić jak sztanga pracuje tylko o logi dynamiczne w grupie 8 wartości mierzonych http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18478.0

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...