wrclaguna Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 MONTAZ PODGRZEWANYCH DYSZ SPRYSKIWACZY SZYB Modyfikacja ta polega na przejściu ze stardartowych spryskiwaczy szyb na podgrzewane MOD ten nam daje to ,że w czasie zimy nie zamarzają nam dysze przy kiepskim płynie Co bedziemy potrzebować : - 8T0 955 987 B 1szt. dysza podgrzewana ORI - 8T0 955 988 B 1szt. dysza podgrzewana ORIalbo .... - 5M0 955 986 C 2 szt. dysza mgiełkowa od VW ( wymaga regulacji ) - 8E0 973 202 2 szt. wtyki 2 PINOWE do dysz - 000 979 135 E 1 szt. bezpiecznik - 000 979 009 E 2 szt. kabelki PINY ***************************************************** AUDI A4 B9 Spryski mgiełkowe - 8W0 955 987 A 8W0 955 988A - przewody około 5 mb. 0.35 mm - Bezpiecznik 5A - śrubokręt , Torx 25 - lutownica , cyna , tasma izolacyjna Na początek demontujemy osłonę od strony kierowcy aby mieć dostęp do bezpieczników oraz do przeciągnięcia przewodow .Zestawienie montażowe osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy 1 - Śruba2 - Boczna osłona3 - Klamra4- Złącze 16-stykowe wtyczka diagnostyczna5 - Klamra6 - Klamra sprężysta - Osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy - Wcisnąć w tablicę przyrządów7 - Śruba8 - Osłona tablicy przyrządów po stronie kierowcy9 - ŚrubaWymontowanie i zamontowanie osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy – Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy – Wykręcić boczną śrubę 1. – Wykręcić dolne śruby 3. – Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego od tablicy przyrządów . – Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna). – Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Włożyć osłonę tablicy przyrządów 1 na dole w klamrę 3 przy wsporniku na nogi i klamrę 2 na klimatyzatorze strzałka . Teraz przechodzimy do demontazu naszych starych dysz spryskiwaczy oczywiście otwieramy maskę - 1 - spryskiwacz - odciągamy do siebie Odsuwamy zabezpieczenie końcówki rurki Teraz zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności zakładaj nasze nowe dysze podgrzewane Po wpięciu w przewody od płynu zakładamy wcześniej przygotowaną wiązkę z wtykami do spryskiwaczy . Poprzez ten otwór w masce i ściagnęciu gumy wkładamy przewody elektryczne do końcówek spryskiwaczy podgrzewanych . Odbezpieczamy plastik przez który puszczmy przewód . Następnie aby kable wprowadzić do srodka auta demonujemy górny zbiorniczek spryskiwaczy szyb odkręcając kluczek 13 nasadową i wyciągamy ten element . Ukaze sie nam obudowa ECU przez którą puszczamy przewody . Odręcamy Torx 25 3 śruby i zdejmujemy górną obudowe Jesteśmy w środku autka Oczywiscie wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności tzn. obudowe ECU , gorna część zbiorniczka płynu spryskiwaczy . Teraz przechodzimy do sprawy zasilania ( bezpiecznik ) i masy Nie zapomnijmy odciągnąć zabezpieczenie we wtyce bezpieczników Masę łapiemu w dolnym słupku po lewej stronie Na koniec składamy wszystko do qpy zakładamy osłone pod kierownicą i boczną od bezpieczników nie zapominając o załozeniu 5A Cieszymy się z MODA Miejsce bezpiecznika oraz schemacik WTYKA 2 PIN PIN 1 - zasilanie bezpiecznik ST1 PIN 11 *** czarna wtyka do 09.2009 *** czarna wtyka po 2010 PIN 2 masa Myślę ze kazdy sobie poradzi z podłączeniem Powodzenia
Hohe Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Witam, Mam u siebie zamontowane seryjnie podgrzewane dysze, ale chciałbym wymienić na mgiełkowe. Powiedz, czy p&p są zarówno wtyczki kak i mocowanie?
wrclaguna Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2013 Tak wszystko jest tez P&P Pomocny temat ---> http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/montaz-dzialanie-spryskiwaczy-mgielkowych-249553/index4.html
Hohe Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie?
wrclaguna Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2013 To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie? Tylko podpiłowac trzeba
hermii87 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Opublikowano 24 Stycznia 2013 panowie moze zabrzmi to glupio ale chcialem zapytac co trzeba dokladnie podpilowac ?? bo nie ukywam zalezalo by mi na tych mgiełkowych bo w starym pasacie bylem z nich bardzo zadowolony a tu w nowej 4 niestey spotkalo mnie rozczarowanie ze zwyklimi.....
wrclaguna Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2013 [ALL B6] Spryskiwacze mgiełkowe Audi A4 'Water Pistol' to VW Passat 'Fan Jet' Conversion....
Jumper Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie? Trzeba podpiłować, właśnie jestem po montażu. Bardzo fajnie działa:-) Podpiłowany otwór Podpiłowany uchwyt do regulacji kąta spryskiwacza: I teraz tylko P&P :-)
rstr Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'?
darecy Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'? jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink:
Hohe Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'? jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink: Zew. Lustra to chyba manualnie, niezależnie od temperatury. Tak myślę.
darecy Opublikowano 24 Października 2013 Opublikowano 24 Października 2013 Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'? jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink: Zew. Lustra to chyba manualnie, niezależnie od temperatury. Tak myślę. Są zależne od temperatury, nie włączą się po wyżej 5*C...
Hohe Opublikowano 25 Października 2013 Opublikowano 25 Października 2013 No może, jutro sprawdzę. W mojej poprzedniej A6C6 działały bez względu na temp. zew. ---------- Post dopisany 25-10-2013 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2013 at 20:30 ---------- Tak jak myślałem, dzisiaj rano przy dwunastu stopniach na zewnątrz, grzały jak wściekłe. W sumie to byłoby mało logiczne gdyby działały do/od pięciu stopni, bo często używam podgrzewania do odparowania lusterek, na przykład dzisiaj.
darecy Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 No może, jutro sprawdzę. W mojej poprzedniej A6C6 działały bez względu na temp. zew. ---------- Post dopisany 25-10-2013 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2013 at 20:30 ---------- Tak jak myślałem, dzisiaj rano przy dwunastu stopniach na zewnątrz, grzały jak wściekłe. W sumie to byłoby mało logiczne gdyby działały do/od pięciu stopni, bo często używam podgrzewania do odparowania lusterek, na przykład dzisiaj. "Lusterka są ogrzewane w zależności od temperatury zewnętrznej" nie jestem pewien od jakiej wartości 'C zaczynają grzać ale u mnie tak jest. Instrukcja obsługi strona 52.
rstr Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 No właśnie pytanie wynika z tego, że podłącza się dysze bezpośrednio pod ciągle podawany prąd. Więc zastanawiałem się gdzie by było sterowanie w zależności od temperatury? Może w samej dyszy?
Hohe Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 No właśnie pytanie wynika z tego, że podłącza się dysze bezpośrednio pod ciągle podawany prąd. Więc zastanawiałem się gdzie by było sterowanie w zależności od temperatury? Może w samej dyszy? Chyba przeceniasz te dysze, myślę że jak podłączysz bezpośrednio zasilanie, to będą grzały cały czas.
wrclaguna Opublikowano 26 Października 2013 Autor Opublikowano 26 Października 2013 Zasilanie jest po zapłonie .
rstr Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 'Cały czas' w sensie, że oczywiście po zapłonie;)
Hohe Opublikowano 26 Października 2013 Opublikowano 26 Października 2013 'Cały czas' w sensie, że oczywiście po zapłonie;) No jak wolisz, to podepnij nie po zapłonie, będą Ci w nocy ogrzewały garaż.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się