Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż podgrzewanych dysz spryskiwaczy szyb


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

MONTAZ PODGRZEWANYCH DYSZ SPRYSKIWACZY SZYB

Modyfikacja ta polega na przejściu ze stardartowych spryskiwaczy szyb na podgrzewane :)
MOD ten nam daje to ,że w czasie zimy nie zamarzają nam dysze przy kiepskim płynie :decayed:



sprudju3.jpg


Co bedziemy potrzebować :

- 8T0 955 987 B 1szt. dysza podgrzewana ORI
- 8T0 955 988 B 1szt. dysza podgrzewana ORI

albo ....

- 5M0 955 986 C 2 szt. dysza mgiełkowa od VW ( wymaga regulacji )

- 8E0 973 202 2 szt. wtyki 2 PINOWE do dysz

- 000 979 135 E 1 szt. bezpiecznik

- 000 979 009 E 2 szt. kabelki PINY

*****************************************************
AUDI A4 B9 Spryski mgiełkowe


- 8W0 955 987 A 8W0 955 988A

 

 

 


- przewody około 5 mb. 0.35 mm
- Bezpiecznik 5A
- śrubokręt , Torx 25
- lutownica , cyna , tasma izolacyjna


Na początek demontujemy osłonę od strony kierowcy aby mieć dostęp do bezpieczników oraz do przeciągnięcia przewodow .

oslonakiery.png


Zestawienie montażowe osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy

1 - Śruba
2 - Boczna osłona
3 - Klamra
4- Złącze 16-stykowe wtyczka diagnostyczna
5 - Klamra
6 - Klamra sprężysta
- Osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy
- Wcisnąć w tablicę przyrządów
7 - Śruba
8 - Osłona tablicy przyrządów po stronie kierowcy
9 - Śruba

oslonakiery1.png


Wymontowanie i zamontowanie osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy

– Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy
– Wykręcić boczną śrubę 1.
– Wykręcić dolne śruby 3.
– Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego :wink4: od tablicy przyrządów .
– Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna).
– Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe.
– Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy.

oslonakiery3.png


Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
– Włożyć osłonę tablicy przyrządów 1 na dole w klamrę 3 przy wsporniku na nogi i klamrę 2 na klimatyzatorze strzałka .

Teraz przechodzimy do demontazu naszych starych dysz spryskiwaczy :) oczywiście otwieramy maskę :wink4:

dysza3.png

- 1 - spryskiwacz
- odciągamy do siebie

spryski44.jpg

Odsuwamy zabezpieczenie końcówki rurki :)

spryski33.jpg

sprski11.jpg

Teraz zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności zakładaj nasze nowe dysze podgrzewane :naughty:

dyszkam.jpg

dyszki1.jpg

Po wpięciu w przewody od płynu zakładamy wcześniej przygotowaną wiązkę z wtykami do spryskiwaczy .

Poprzez ten otwór w masce i ściagnęciu gumy wkładamy przewody elektryczne do końcówek spryskiwaczy podgrzewanych . Odbezpieczamy plastik przez który puszczmy przewód .

dyszki39.jpg


Następnie aby kable wprowadzić do srodka auta demonujemy górny zbiorniczek spryskiwaczy szyb odkręcając kluczek 13 nasadową i wyciągamy ten element .

Ukaze sie nam obudowa ECU przez którą puszczamy przewody . Odręcamy Torx 25 3 śruby i zdejmujemy górną obudowe :)

pdc25.jpg

pdc24.jpg

pdc23.jpg

pdc20.jpg


Jesteśmy w środku autka :kox: Oczywiscie wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności tzn. obudowe ECU , gorna część zbiorniczka płynu spryskiwaczy .

Teraz przechodzimy do sprawy zasilania ( bezpiecznik ) i masy :)


img6453d.jpg

Nie zapomnijmy odciągnąć zabezpieczenie we wtyce bezpieczników :wink4:

zasilanied.jpg

bezpieczniki21.jpg


Masę łapiemu w dolnym słupku po lewej stronie :wink4:

st1sc11.png

Na koniec składamy wszystko do qpy zakładamy osłone pod kierownicą i boczną od bezpieczników nie zapominając o załozeniu 5A :cool1:

Cieszymy się z MODA :dance:


Miejsce bezpiecznika oraz schemacik :)


dyszeschemat.png

 

WTYKA 2 PIN

PIN 1 - zasilanie bezpiecznik ST1 PIN 11

*** czarna wtyka do 09.2009
*** czarna wtyka po 2010
PIN 2 masa

Myślę ze kazdy sobie poradzi z podłączeniem :kox: Powodzenia :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam u siebie zamontowane seryjnie podgrzewane dysze, ale chciałbym wymienić na mgiełkowe. Powiedz, czy p&p są zarówno wtyczki kak i mocowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie?

Tylko podpiłowac trzeba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie moze zabrzmi to glupio ale chcialem zapytac co trzeba dokladnie podpilowac ?? bo nie ukywam zalezalo by mi na tych mgiełkowych bo w starym pasacie bylem z nich bardzo zadowolony a tu w nowej 4 niestey spotkalo mnie rozczarowanie ze zwyklimi.....:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie?

Trzeba podpiłować, właśnie jestem po montażu. Bardzo fajnie działa:-)

c7vs.jpg

cszc.jpg

Podpiłowany otwór

5586.jpg

Podpiłowany uchwyt do regulacji kąta spryskiwacza:

2580.jpg

I teraz tylko P&P :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'?

jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'?

jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink:

Zew. Lustra to chyba manualnie, niezależnie od temperatury. Tak myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'?

jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink:

Zew. Lustra to chyba manualnie, niezależnie od temperatury. Tak myślę.

Są zależne od temperatury, nie włączą się po wyżej 5*C...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może, jutro sprawdzę. :wink:

W mojej poprzedniej A6C6 działały bez względu na temp. zew.

---------- Post dopisany 25-10-2013 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2013 at 20:30 ----------

Tak jak myślałem, dzisiaj rano przy dwunastu stopniach na zewnątrz, grzały jak wściekłe. W sumie to byłoby mało logiczne gdyby działały do/od pięciu stopni, bo często używam podgrzewania do odparowania lusterek, na przykład dzisiaj. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może, jutro sprawdzę. :wink:

W mojej poprzedniej A6C6 działały bez względu na temp. zew.

---------- Post dopisany 25-10-2013 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2013 at 20:30 ----------

Tak jak myślałem, dzisiaj rano przy dwunastu stopniach na zewnątrz, grzały jak wściekłe. W sumie to byłoby mało logiczne gdyby działały do/od pięciu stopni, bo często używam podgrzewania do odparowania lusterek, na przykład dzisiaj. :wink:

"Lusterka są ogrzewane w zależności od temperatury zewnętrznej" nie jestem pewien od jakiej wartości 'C zaczynają grzać ale u mnie tak jest.

Instrukcja obsługi strona 52. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytanie wynika z tego, że podłącza się dysze bezpośrednio pod ciągle podawany prąd. Więc zastanawiałem się gdzie by było sterowanie w zależności od temperatury? Może w samej dyszy?

Chyba przeceniasz te dysze, myślę że jak podłączysz bezpośrednio zasilanie, to będą grzały cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'Cały czas' w sensie, że oczywiście po zapłonie;)

No jak wolisz, to podepnij nie po zapłonie, będą Ci w nocy ogrzewały garaż. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...