Jump to content
IGNORED

Montaż podgrzewanych dysz spryskiwaczy szyb


wrclaguna

Recommended Posts

MONTAZ PODGRZEWANYCH DYSZ SPRYSKIWACZY SZYB

Modyfikacja ta polega na przejściu ze stardartowych spryskiwaczy szyb na podgrzewane :)
MOD ten nam daje to ,że w czasie zimy nie zamarzają nam dysze przy kiepskim płynie :decayed:



sprudju3.jpg


Co bedziemy potrzebować :

- 8T0 955 987 B 1szt. dysza podgrzewana ORI
- 8T0 955 988 B 1szt. dysza podgrzewana ORI

albo ....

- 5M0 955 986 C 2 szt. dysza mgiełkowa od VW ( wymaga regulacji )

- 8E0 973 202 2 szt. wtyki 2 PINOWE do dysz

- 000 979 135 E 1 szt. bezpiecznik

- 000 979 009 E 2 szt. kabelki PINY

*****************************************************
AUDI A4 B9 Spryski mgiełkowe


- 8W0 955 987 A 8W0 955 988A

 

 

 


- przewody około 5 mb. 0.35 mm
- Bezpiecznik 5A
- śrubokręt , Torx 25
- lutownica , cyna , tasma izolacyjna


Na początek demontujemy osłonę od strony kierowcy aby mieć dostęp do bezpieczników oraz do przeciągnięcia przewodow .

oslonakiery.png


Zestawienie montażowe osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy

1 - Śruba
2 - Boczna osłona
3 - Klamra
4- Złącze 16-stykowe wtyczka diagnostyczna
5 - Klamra
6 - Klamra sprężysta
- Osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy
- Wcisnąć w tablicę przyrządów
7 - Śruba
8 - Osłona tablicy przyrządów po stronie kierowcy
9 - Śruba

oslonakiery1.png


Wymontowanie i zamontowanie osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy

– Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy
– Wykręcić boczną śrubę 1.
– Wykręcić dolne śruby 3.
– Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego :wink4: od tablicy przyrządów .
– Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna).
– Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe.
– Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy.

oslonakiery3.png


Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
– Włożyć osłonę tablicy przyrządów 1 na dole w klamrę 3 przy wsporniku na nogi i klamrę 2 na klimatyzatorze strzałka .

Teraz przechodzimy do demontazu naszych starych dysz spryskiwaczy :) oczywiście otwieramy maskę :wink4:

dysza3.png

- 1 - spryskiwacz
- odciągamy do siebie

spryski44.jpg

Odsuwamy zabezpieczenie końcówki rurki :)

spryski33.jpg

sprski11.jpg

Teraz zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności zakładaj nasze nowe dysze podgrzewane :naughty:

dyszkam.jpg

dyszki1.jpg

Po wpięciu w przewody od płynu zakładamy wcześniej przygotowaną wiązkę z wtykami do spryskiwaczy .

Poprzez ten otwór w masce i ściagnęciu gumy wkładamy przewody elektryczne do końcówek spryskiwaczy podgrzewanych . Odbezpieczamy plastik przez który puszczmy przewód .

dyszki39.jpg


Następnie aby kable wprowadzić do srodka auta demonujemy górny zbiorniczek spryskiwaczy szyb odkręcając kluczek 13 nasadową i wyciągamy ten element .

Ukaze sie nam obudowa ECU przez którą puszczamy przewody . Odręcamy Torx 25 3 śruby i zdejmujemy górną obudowe :)

pdc25.jpg

pdc24.jpg

pdc23.jpg

pdc20.jpg


Jesteśmy w środku autka :kox: Oczywiscie wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności tzn. obudowe ECU , gorna część zbiorniczka płynu spryskiwaczy .

Teraz przechodzimy do sprawy zasilania ( bezpiecznik ) i masy :)


img6453d.jpg

Nie zapomnijmy odciągnąć zabezpieczenie we wtyce bezpieczników :wink4:

zasilanied.jpg

bezpieczniki21.jpg


Masę łapiemu w dolnym słupku po lewej stronie :wink4:

st1sc11.png

Na koniec składamy wszystko do qpy zakładamy osłone pod kierownicą i boczną od bezpieczników nie zapominając o załozeniu 5A :cool1:

Cieszymy się z MODA :dance:


Miejsce bezpiecznika oraz schemacik :)


dyszeschemat.png

 

WTYKA 2 PIN

PIN 1 - zasilanie bezpiecznik ST1 PIN 11

*** czarna wtyka do 09.2009
*** czarna wtyka po 2010
PIN 2 masa

Myślę ze kazdy sobie poradzi z podłączeniem :kox: Powodzenia :hi:

 

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam u siebie zamontowane seryjnie podgrzewane dysze, ale chciałbym wymienić na mgiełkowe. Powiedz, czy p&p są zarówno wtyczki kak i mocowanie?

Link to comment
Share on other sites

To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie?

Link to comment
Share on other sites

To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie?

Tylko podpiłowac trzeba :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki. Przemyślę sprawę. :grin:

Link to comment
Share on other sites

panowie moze zabrzmi to glupio ale chcialem zapytac co trzeba dokladnie podpilowac ?? bo nie ukywam zalezalo by mi na tych mgiełkowych bo w starym pasacie bylem z nich bardzo zadowolony a tu w nowej 4 niestey spotkalo mnie rozczarowanie ze zwyklimi.....:facepalm:

Link to comment
Share on other sites

To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie?

Trzeba podpiłować, właśnie jestem po montażu. Bardzo fajnie działa:-)

c7vs.jpg

cszc.jpg

Podpiłowany otwór

5586.jpg

Podpiłowany uchwyt do regulacji kąta spryskiwacza:

2580.jpg

I teraz tylko P&P :-)

Link to comment
Share on other sites

Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'?

Link to comment
Share on other sites

Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'?

jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink:

Link to comment
Share on other sites

Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'?

jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink:

Zew. Lustra to chyba manualnie, niezależnie od temperatury. Tak myślę.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'?

jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink:

Zew. Lustra to chyba manualnie, niezależnie od temperatury. Tak myślę.

Są zależne od temperatury, nie włączą się po wyżej 5*C...

Link to comment
Share on other sites

No może, jutro sprawdzę. :wink:

W mojej poprzedniej A6C6 działały bez względu na temp. zew.

---------- Post dopisany 25-10-2013 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2013 at 20:30 ----------

Tak jak myślałem, dzisiaj rano przy dwunastu stopniach na zewnątrz, grzały jak wściekłe. W sumie to byłoby mało logiczne gdyby działały do/od pięciu stopni, bo często używam podgrzewania do odparowania lusterek, na przykład dzisiaj. :wink:

Link to comment
Share on other sites

No może, jutro sprawdzę. :wink:

W mojej poprzedniej A6C6 działały bez względu na temp. zew.

---------- Post dopisany 25-10-2013 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2013 at 20:30 ----------

Tak jak myślałem, dzisiaj rano przy dwunastu stopniach na zewnątrz, grzały jak wściekłe. W sumie to byłoby mało logiczne gdyby działały do/od pięciu stopni, bo często używam podgrzewania do odparowania lusterek, na przykład dzisiaj. :wink:

"Lusterka są ogrzewane w zależności od temperatury zewnętrznej" nie jestem pewien od jakiej wartości 'C zaczynają grzać ale u mnie tak jest.

Instrukcja obsługi strona 52. ;)

Link to comment
Share on other sites

No właśnie pytanie wynika z tego, że podłącza się dysze bezpośrednio pod ciągle podawany prąd. Więc zastanawiałem się gdzie by było sterowanie w zależności od temperatury? Może w samej dyszy?

Link to comment
Share on other sites

No właśnie pytanie wynika z tego, że podłącza się dysze bezpośrednio pod ciągle podawany prąd. Więc zastanawiałem się gdzie by było sterowanie w zależności od temperatury? Może w samej dyszy?

Chyba przeceniasz te dysze, myślę że jak podłączysz bezpośrednio zasilanie, to będą grzały cały czas.

Link to comment
Share on other sites

'Cały czas' w sensie, że oczywiście po zapłonie;)

No jak wolisz, to podepnij nie po zapłonie, będą Ci w nocy ogrzewały garaż. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...