wrclaguna 333 Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 MONTAZ PODGRZEWANYCH DYSZ SPRYSKIWACZY SZYB Modyfikacja ta polega na przejściu ze stardartowych spryskiwaczy szyb na podgrzewane MOD ten nam daje to ,że w czasie zimy nie zamarzają nam dysze przy kiepskim płynie Co bedziemy potrzebować : - 8T0 955 987 B 1szt. dysza podgrzewana ORI - 8T0 955 988 B 1szt. dysza podgrzewana ORIalbo .... - 5M0 955 986 C 2 szt. dysza mgiełkowa od VW ( wymaga regulacji ) - 8E0 973 202 2 szt. wtyki 2 PINOWE do dysz - 000 979 135 E 1 szt. bezpiecznik - 000 979 009 E 2 szt. kabelki PINY ***************************************************** AUDI A4 B9 Spryski mgiełkowe - 8W0 955 987 A 8W0 955 988A - przewody około 5 mb. 0.35 mm - Bezpiecznik 5A - śrubokręt , Torx 25 - lutownica , cyna , tasma izolacyjna Na początek demontujemy osłonę od strony kierowcy aby mieć dostęp do bezpieczników oraz do przeciągnięcia przewodow .Zestawienie montażowe osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy 1 - Śruba2 - Boczna osłona3 - Klamra4- Złącze 16-stykowe wtyczka diagnostyczna5 - Klamra6 - Klamra sprężysta - Osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy - Wcisnąć w tablicę przyrządów7 - Śruba8 - Osłona tablicy przyrządów po stronie kierowcy9 - ŚrubaWymontowanie i zamontowanie osłony tablicy przyrządów po stronie kierowcy – Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy – Wykręcić boczną śrubę 1. – Wykręcić dolne śruby 3. – Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego od tablicy przyrządów . – Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna). – Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Włożyć osłonę tablicy przyrządów 1 na dole w klamrę 3 przy wsporniku na nogi i klamrę 2 na klimatyzatorze strzałka . Teraz przechodzimy do demontazu naszych starych dysz spryskiwaczy oczywiście otwieramy maskę - 1 - spryskiwacz - odciągamy do siebie Odsuwamy zabezpieczenie końcówki rurki Teraz zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności zakładaj nasze nowe dysze podgrzewane Po wpięciu w przewody od płynu zakładamy wcześniej przygotowaną wiązkę z wtykami do spryskiwaczy . Poprzez ten otwór w masce i ściagnęciu gumy wkładamy przewody elektryczne do końcówek spryskiwaczy podgrzewanych . Odbezpieczamy plastik przez który puszczmy przewód . Następnie aby kable wprowadzić do srodka auta demonujemy górny zbiorniczek spryskiwaczy szyb odkręcając kluczek 13 nasadową i wyciągamy ten element . Ukaze sie nam obudowa ECU przez którą puszczamy przewody . Odręcamy Torx 25 3 śruby i zdejmujemy górną obudowe Jesteśmy w środku autka Oczywiscie wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności tzn. obudowe ECU , gorna część zbiorniczka płynu spryskiwaczy . Teraz przechodzimy do sprawy zasilania ( bezpiecznik ) i masy Nie zapomnijmy odciągnąć zabezpieczenie we wtyce bezpieczników Masę łapiemu w dolnym słupku po lewej stronie Na koniec składamy wszystko do qpy zakładamy osłone pod kierownicą i boczną od bezpieczników nie zapominając o załozeniu 5A Cieszymy się z MODA Miejsce bezpiecznika oraz schemacik WTYKA 2 PIN PIN 1 - zasilanie bezpiecznik ST1 PIN 11 *** czarna wtyka do 09.2009 *** czarna wtyka po 2010 PIN 2 masa Myślę ze kazdy sobie poradzi z podłączeniem Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hohe 33 Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Witam, Mam u siebie zamontowane seryjnie podgrzewane dysze, ale chciałbym wymienić na mgiełkowe. Powiedz, czy p&p są zarówno wtyczki kak i mocowanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrclaguna 333 Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 Tak wszystko jest tez P&P Pomocny temat ---> http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/montaz-dzialanie-spryskiwaczy-mgielkowych-249553/index4.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hohe 33 Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrclaguna 333 Posted January 3, 2013 Author Share Posted January 3, 2013 To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie? Tylko podpiłowac trzeba Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hohe 33 Posted January 3, 2013 Share Posted January 3, 2013 Ok, dzięki. Przemyślę sprawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hermii87 0 Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 panowie moze zabrzmi to glupio ale chcialem zapytac co trzeba dokladnie podpilowac ?? bo nie ukywam zalezalo by mi na tych mgiełkowych bo w starym pasacie bylem z nich bardzo zadowolony a tu w nowej 4 niestey spotkalo mnie rozczarowanie ze zwyklimi..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrclaguna 333 Posted January 25, 2013 Author Share Posted January 25, 2013 [ALL B6] Spryskiwacze mgiełkowe Audi A4 'Water Pistol' to VW Passat 'Fan Jet' Conversion.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumper 0 Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 To do B8 też potrzeba jakichś adapterków i piłowania czy nie? Trzeba podpiłować, właśnie jestem po montażu. Bardzo fajnie działa:-) Podpiłowany otwór Podpiłowany uchwyt do regulacji kąta spryskiwacza: I teraz tylko P&P :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstr 0 Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darecy 14 Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'? jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hohe 33 Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'? jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink: Zew. Lustra to chyba manualnie, niezależnie od temperatury. Tak myślę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darecy 14 Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Panowie, ja też miałbym pytanie - z tego co rozumiem, te dysze są cały czas pod napięciem i są cały czas podgrzewane? Czy jest w nich, w środku, jakiś czujnik temperatury, który załącza podgrzewanie tylko jak wykryje że 'jest mróz'? jak już, to korzysta z czujnika temperatury zew. tak jak zewnętrzne lustra załączają się poniżej kilku 'C:wink: Zew. Lustra to chyba manualnie, niezależnie od temperatury. Tak myślę. Są zależne od temperatury, nie włączą się po wyżej 5*C... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hohe 33 Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 No może, jutro sprawdzę. W mojej poprzedniej A6C6 działały bez względu na temp. zew. ---------- Post dopisany 25-10-2013 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2013 at 20:30 ---------- Tak jak myślałem, dzisiaj rano przy dwunastu stopniach na zewnątrz, grzały jak wściekłe. W sumie to byłoby mało logiczne gdyby działały do/od pięciu stopni, bo często używam podgrzewania do odparowania lusterek, na przykład dzisiaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darecy 14 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 No może, jutro sprawdzę. W mojej poprzedniej A6C6 działały bez względu na temp. zew. ---------- Post dopisany 25-10-2013 at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany 24-10-2013 at 20:30 ---------- Tak jak myślałem, dzisiaj rano przy dwunastu stopniach na zewnątrz, grzały jak wściekłe. W sumie to byłoby mało logiczne gdyby działały do/od pięciu stopni, bo często używam podgrzewania do odparowania lusterek, na przykład dzisiaj. "Lusterka są ogrzewane w zależności od temperatury zewnętrznej" nie jestem pewien od jakiej wartości 'C zaczynają grzać ale u mnie tak jest. Instrukcja obsługi strona 52. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstr 0 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 No właśnie pytanie wynika z tego, że podłącza się dysze bezpośrednio pod ciągle podawany prąd. Więc zastanawiałem się gdzie by było sterowanie w zależności od temperatury? Może w samej dyszy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hohe 33 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 No właśnie pytanie wynika z tego, że podłącza się dysze bezpośrednio pod ciągle podawany prąd. Więc zastanawiałem się gdzie by było sterowanie w zależności od temperatury? Może w samej dyszy? Chyba przeceniasz te dysze, myślę że jak podłączysz bezpośrednio zasilanie, to będą grzały cały czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrclaguna 333 Posted October 26, 2013 Author Share Posted October 26, 2013 Zasilanie jest po zapłonie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstr 0 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 'Cały czas' w sensie, że oczywiście po zapłonie;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hohe 33 Posted October 26, 2013 Share Posted October 26, 2013 'Cały czas' w sensie, że oczywiście po zapłonie;) No jak wolisz, to podepnij nie po zapłonie, będą Ci w nocy ogrzewały garaż. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now