Jump to content
IGNORED

[B7 BRD] Falowanie obrotow na postoju, Smrod spalin


arturo198787

Recommended Posts

Witam wiec pierwszy problem polega na falujacych obrotach na biegu jalowym w Audi a4 2006 rok BRD 168 tys. km. dokladnie wyglada to tak gdy odpale samochod zimny jest OK po przejechaniu ok 3-4 km zatrzymam sie i auto chodzi na biegu jalowym obroty silnika faluja widac to nawet na obrotomierzu i czuc jak buja buda. Problem znika gdy auto zlapie temperature nie cale 90 stopni. A drugim problemem jest smrod chyba spalin na postoju nie zawsze to czuc nie raz jak stoje w korku do kabiny wdostaje sie smrod szczypiacy w oczy.

Link to comment
Share on other sites

Podłącz kompa. U mnie w 3.0 TDI telepało autem na wolnych obrotach był uszkodzony nastawnik przy kolektorze ssącym odpowiedzialny za przepływ powietrza do silnika. Zapach spalin najprawdopodobniej przyczyną są zużywające się wtryski.

Link to comment
Share on other sites

Miałem identyko problem-rozwiązałem go wywaleniem dpf,wymianą egr, czyszczeniem pd, a przy okazji zmienilem system smarowania, gdzies tam po drodze jedna pompka mi padła.podlacz vag zobacz co powie

Link to comment
Share on other sites

A podczas problemow z dpf zapalay sie jakies kontrolki? bo u mnnie nie ma zadnych bledow i jak z dymieniem bo u mnie nie kopci.

Link to comment
Share on other sites

A podczas problemow z dpf zapalay sie jakies kontrolki? bo u mnnie nie ma zadnych bledow i jak z dymieniem bo u mnie nie kopci.

jesli DPF bedzie sie czesto zapychal i sterownik nie bedzie mogl go wypalic (co zwiastuje juz koniec jego zywota) to na FIS'ie czesto pojawia kontrolka mniej wiecej taka:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvHRA2m9oSPKJ-yNfaDDtg_NRj-NE92pq9pe8eC5W5nWqwz4Y-KA

ale zeby miec pewnosc to najlepiej podpiac vag'a i sprawdzic grupe 68. tutaj znajdziesz ilosc popiolu w filtrze, jesli wartosc przekroczy 68 gram to filtr jest do wymiany (co w praktyce wiaze sie z jego wywaleniem).

w przypadku walnietego dpf'a bardzo czesto w momencie gdy sterownik przeprowadza jego wypalania (gdy jest zapelniony w okolo 50% lub co X kilometrow) bardzo czesto za samochodem pojawia sie sporo siwego dymu.

Link to comment
Share on other sites

Kontrolka dpf nigdy mi sie nie zapalila. Koleho Yoghurt od jakich obrotow twoja audi zaczyna sie zbierac z miejsca na 1 biegu?

Link to comment
Share on other sites

Kontrolka dpf nigdy mi sie nie zapalila. Koleho Yoghurt od jakich obrotow twoja audi zaczyna sie zbierac z miejsca na 1 biegu?

to zalezy jaki ma dzien ;). a tak powaznie to jesli masz problem z tym, ze samochod na niskich obrotach Ci gasnie albo muli to zapewne masz zasyfione wtryski. tu masz 3 moje posty wraz z wykresami z hamowni, opisujace moje boje z wtryskami w tym silniku

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=186089.msg2444545#msg2444545

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=186089.msg2555597#msg2555597

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=186089.msg2556430#msg2556430

Link to comment
Share on other sites

miałem to samo czujnik dpf do wymiany ok150zł smród spalin niesamowity aż oczy łzawią. żadne wtryski itp. czujnik jest na ścianie grodziowej po jej środku mały czarny kwadracik taka kostka.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...