Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Coś lekko cieknie. "Podobno" turbo pada - proszę o opinie,bo juz nikomu nie ufam


xlukk

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę że masz auto z 2001r. tak jak ja i podobny problem do mojego z ubywającym olejem. W dziale diagnostyka po logach koledzy ocenili moje turbo że pracuję wzorowo, więc zacząłem szperać po necie i dowiedziałem się, że do 2003 roku w naszych 1.9 PD montowana była pokrywa zaworów z wadliwym separatorem oleju (odmą) i w autach po 2003 roku oleju w dolocie mniej. Oczywiście zamówiłem taką i wymieniłem jakiś czas temu, koszt mały i roboty też nie za dużo. Od razu przeczyściłem IC i dolot. Na razie nic nie kapie, zobaczymy jak długo... Jeżeli nic nie będzie kapało i nie będzie ubywało oleju to problem będzie rozwiązany i winowajcą jest wada fabryczna odmy. Podejrzewam że większość aut do 2003roku ma ten problem w większym lub mniejszym stopniu. Dla chcących porównać to jest ta którą kupiłem i już założyłem z poprawioną odmą:

http://allegro.pl/superb-1-9-tdi-pokrywa-glowicy-038103469r-avf-awx-i2020572404.html

to jest taka co miałem:

http://allegro.pl/pokrywa-zaworow-vw-passat-audi-a4-1-9-tdi-atj-00-i2012688854.html

Na pierwszy rzut oka widać sporą różnicę z zewnątrz i co najważniejsze wewnątrz pokrywy (separator oleju jest bardziej rozbudowany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dranek ktora masz aktualnie pokrywe 1 czy 2 ? ja mam chyba jeszcze oryginal, wyglada tak jak na 2 linku i wszedzie z niej kapie olej, uszczelki, pasty, silicony nic nie pomagaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dranek ktora masz aktualnie pokrywe 1 czy 2 ? ja mam chyba jeszcze oryginal, wyglada tak jak na 2 linku i wszedzie z niej kapie olej, uszczelki, pasty, silicony nic nie pomagaja

Ja mam pokrywę 1, ta 2 była montowana jeszcze w B5 w silnikach 115ps. Nr części z linku pierwszego to 038 103 469 R. Czytałem na forum passata, że VW wymieniał te wadliwe. Przed wymianą na tą poprawioną pokrywę należy wcześniej wyczyścić dolot, IC i EGR żeby było czyściutko :naughty: Jeżeli po tym zabiegu dalej będzie ciekło i ubywało oleju to problemem może być turbo. Inni forumowicze stosują Oil Cath Tank, ale na ten temat na forum było sporo... Ja próbuję ogarnąć temat bez większej rzeźby w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...