Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Modyfikacje AFN'a przy automacie AG4 DMX cel... 160km i xxxNM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Plan jest dobry bo zakłada:

-Pompki 216

-Turbo awx

-myśle na FIMC ale niewiem...

-Chip na koniec/strojenie i chciałbym osiagnac ok.160km. Ciezko mi okreslic ile NM by z tego wyszło ale pewnie napewno ponad 300..

Co na to moja skrzynia powie? :D:P Jak na serie w tym momencie zachowuje sie idealnie i ogólnie skrzynia jest w stanie bdb.

jak myslicie?

Robić mody nie patrzac na skrzynie? (ogolnie zalezy mi na automacie..)

Opublikowano

W twoim wypadku jest zły plan - nie pompki 216 tylko wtryski 216. :P

A wracając do tematu na moim przykładzie. Auto w serii jeździło ok. Jedyną bolączką skrzyni było czasami szarpnięcie podczas pierwszego pod odpaleniu przerzucenia z biegu 2 na 3. Wywaliłem kata oraz egr, wsadziłem kolektor dolotowy od awxa i pojechałem na program do Roberta TuneUp'a. Auto dostało meega życia w porównaniu z serią. Skrzynia tylko na początku przy butowaniu maxymalnym parę razy nie wiedziała co zrobić zmiana biegu trwała z 2 sekundy i były szarpnięcia. Po jakimś tygodniu jakby się przyzwyczaiła do nowej mocy i wszystko od ponad roku jest ok. Na dzień dzisiejszy mam dorzucone turbo awx i jedyną rzeczą jaką jeszcze będę rzeźbił to wtryski 216. Ale to na lato i zobaczymy co wtedy... Na początek zrób sobie program i pojeździj trochę bo jest wielka różnica zwłaszcza w afnach w których rodzajem napędu jest 4-ro biegowy automat. Zobaczysz jak się będzie zachowywał i jak będzie ok to za jakiś czas dalej porzeźbisz.

Opublikowano

Oj tam pompka czy wtrysk, wiadomo o co chodzi ;) ważne żeby sikało ropą :P na mgiełke :D

Czy od wiosny czas ruszyć na łowy i kompletowac sprzęt :P A chipa gdzie robiłeś? Bo ja bym chciał u Rogala ale gdzie Warszawa a gdzie Szczecin.. ;/

Opublikowano

Somes miał taki setup, skończyło sie na swapie na manual :gwizdanie: dlaczego on sam wie, 2 razy składał sobie skrzynie w starym wątku który skasował :gwizdanie:

na taki setupie bedziesz miał 15Xkm ok 350nm(płasko) albo max moment ale przez chwile :gwizdanie:

ja bym pomyslał nad zmianą skrzyni

Opublikowano

Kowi somes zmienił skrzynię o ile dobrze pamiętam dopiero jakiś czas po tym jak włożył pompe 11. Masę czasu jeździł mając okolice 160km i pare razy w tamtym czasie z nim gadałem i wszystko było ok. Tak przynajmniej mi się kojarzy. Kolega w modach pompy 11 w planie nie ma więc ja na jego miejscu zrobił bym tak jak i sam mam zamiar czyli turbo awx i wtryski 216. Skrzynia powinna wytrzymać a czy tak będzie to i u mnie niebawem się przekonamy. A ty kolego ze szczecina odezwij się do roberta - TuneUp na forum ma login rob555 chyba. Do nas do 3miasta masz połowę drogi do Warszawy a i tutaj będzie pan zadowolony.. :)

Opublikowano

Ok, dzieki za info ;)

Pompy 11 nie chce bo jakoś nie chce :P ale jak się trafi np. zamiast turbo to bedzie pompa ;)

Wczesniej jezdzilem Leonem 1M ARL i tak sie troche przyzwyczaiłem do mocy 150km wiec i tu mi styka 15x pS ;)

Opublikowano

Pompa 11 rozpoczyna dalsze mody bo wtedy to i turbo awx może troche mało pompować, końcówki wtrysków można by było 230 wsadzić no i wypadało by heble z przodu usprawnić a to u wielu wiąże się ze zmianą felg zimowych na większe i tak można wyliczać bez końca a mocy już wiele więcej nie przybędzie. Robert jak robi program to z Tobą pogada podpyta jak działa skrzynia dotychczas wypyta o Twoją wiedzę na temat auta i zrobi jak chcesz albo program łagodny pod kątem skrzyni albo na wyraźne życzenie może Ci podlać trochę więcej...

Opublikowano

Kowi somes zmienił skrzynię o ile dobrze pamiętam dopiero jakiś czas po tym jak włożył pompe 11. Masę czasu jeździł mając okolice 160km i pare razy w tamtym czasie z nim gadałem i wszystko było ok. Tak przynajmniej mi się kojarzy. Kolega w modach pompy 11 w planie nie ma więc ja na jego miejscu zrobił bym tak jak i sam mam zamiar czyli turbo awx i wtryski 216. Skrzynia powinna wytrzymać a czy tak będzie to i u mnie niebawem się przekonamy. A ty kolego ze szczecina odezwij się do roberta - TuneUp na forum ma login rob555 chyba. Do nas do 3miasta masz połowę drogi do Warszawy a i tutaj będzie pan zadowolony.. :)

Z tego co pamietam to somes nie ma 11ki :wink4: ma ją w planie, co do skrzyni pare razy ją sam naprawiał były nawet fotki w czasie tego samego programu
Opublikowano

To może coś pomerdałem ale coś mi się kojarzy że jak miał okolice 160 to miał automat a teraz chyba coś koło 170 i dopiero manual. Trzeba dodaać także że somes "mocno uzytkuje" auto, a kolega chyba niebędzie cały czas upalał

;)

Opublikowano

To może coś pomerdałem ale coś mi się kojarzy że jak miał okolice 160 to miał automat a teraz chyba coś koło 170 i dopiero manual. Trzeba dodaać także że somes "mocno uzytkuje" auto, a kolega chyba niebędzie cały czas upalał

;)

nie ma tylu :wink4: pokazywał logi, jak jest 155- 160 to max :tongue4: no chyba ze zrobil korekte, ale nie wyglada na to [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 14:09_________________________________________________

Ok, dzieki za info ;)

Pompy 11 nie chce bo jakoś nie chce :P ale jak się trafi np. zamiast turbo to bedzie pompa ;)

Wczesniej jezdzilem Leonem 1M ARL i tak sie troche przyzwyczaiłem do mocy 150km wiec i tu mi styka 15x pS ;)

niestety ARL inna liga, w twoim te 150 km nie bedzie to samo co na pompkach :confused4: tam sie o wiele lepiej czuje tą moc

Opublikowano

Somesowi rozerwało skrzynię podczas jazdy, z tego co pamiętam sprzęgło do jazdy w przód albo któryś kosz sprzęgłowy w końcu nie wytrzymał. Konsultował się ze mną, naprawiał skrzynię, kilka razy wyciągał z auta bo cały czas coś było nie tak złożone i w końcu się zniechęcił, włożył manual. Podstawą przy programie dla automatu jest nie przesadzanie z momentem obrotowym i rozłożenie go po obrotach tak, żeby nie narastał gwałtownie, nie było takiego kopnięcia tylko sukcesywny przyrost wraz z narastaniem obrotów. W automacie płaski moment w ogóle nie jest potrzebny bo skrzynia przy gwałtownym dodaniu gazu i tak zredukuje bieg. Płaska charakterystyka momentu, pojawiająca się nagle od niskich obrotów to najgorsze co może być dla napędu ogólnie, nie tylko automatu.

Opublikowano

Upalać na pewno nie bede ;)

Zalezy mi wlasnie na plaskim momencie zeby auto w calym zakresie przyspieszalo dobrze.

A ze pompki i VP w odczuciu mocy inna liga to wiadomo.. ale chociaz podejsc tam bylo by fajnie, bo duzo jezdze w trasie i niestety przy 4 osobach i 110km przy wyprzedzaniu brakuje ;/

Opublikowano

Michał, najgorszą charakterystyką jest strzał momentu na 2tys obr :gwizdanie: co z tego ze masz 380nm jak na 3 tys robi sie 320, to jest najgorszym rozwiazaniem, płaski moment jest właśnie bardzo dobrym rozwiazaniem(przedział 2,2-3,2tys) tylko oczywiscie nie ma nagłego skoku, bo wtedy dostaje dwumas po tyłku :cool1:

Opublikowano

Dobrze prawisz :good: ja trochę namieszałem, ale chodziło mi mniej więcej o to samo. AG4 ogólnie jest dość wytrzymały, pod warunkiem nie przesadzenia z niutonem, ale jeżeli jest już nadgryziony zębem czasu i przebiegu to prędzej czy później się rozpadnie, ale wtedy robisz remont i jazda dalej. Dobrze skrócić w ostro eksploatowanym aucie interwał wymiany oleju z 40- 60 do nawet 30 tys. km.

Opublikowano

Moim zdaniej jak skrzynia juz dostanie strzała od niutków to nie opłaca sie robić.. Manuala bedzie taniej włożyć z jednomasem od 1Z. Bojak rozpadnie Ci sie kosz forward to sam jeden napewno nie ucierpi tylko pół skrzyni sie rozdupi

Opublikowano

Moim zdaniej jak skrzynia juz dostanie strzała od niutków to nie opłaca sie robić.. Manuala bedzie taniej włożyć z jednomasem od 1Z. Bojak rozpadnie Ci sie kosz forward to sam jeden napewno nie ucierpi tylko pół skrzyni sie rozdupi

Ja nie rozpatruję co będzie tańsze i co opłaca się robić po awarii. Automat zrobisz i cieszysz się dalej, a przy przekładce to już jest rzeźba i później machanie tym lewarem.

Opublikowano

Lewar niewygodny ale jedzie i mniej pali.. znowu czego sie nie robi dla wygody :D uparłem sie na automata przy kupnie, nie szukałem w ogóle manuala to mam ;) i zadowolony jestem ;)

Opublikowano

To i ja się do dyskusji włączę. Mam AFNa, automat 4-biegowy, skrzynia chodzi idealnie, auto ma nalatane 167 tysięcy z książkami (sprawdzane w serwisie, pełna dokumentacja), więc technicznie wszystko jeszcze ok. I teraz tak - interesowałby mnie program na seryjnych gratach, bez ingerencji w mechanikę, tj. bez zmiany wtrysków czy turbo... Czy z AFNa jestem w stanie zwiększyć moc do 130km i tak poprowadzić moment, żeby autko było nieco bardziej elastyczne i lepiej się odpychało? Nie zależy mi na wykręcaniu maksimum z auta, jedynie na lekkim poprawieniu jego parametrów tak, żeby skrzynia mi się nie posypała, bo mieszać lewarkiem nie zamierzam :sick3:

Opublikowano

tak

Opublikowano

tak

Uwielbiam Twoje rzeczowe, konkretne i klarowne wypowiedzi Kowi :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...