roman_tyk Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Witam Sytuacja bardzo mnie zaskoczyła, otoz tydzien temu moj znajomy nie mogl odpalić samochodu vw polo 2003 1.2 12V pod blokiem. Co najlepsze później okazało się u mechanika, że auto nie posiada ECU, na miejscu zbrodni nie było żadnego śladu prócz niedomykających się z klucza drzwi kierowcy. Mam gdzieś na kompie numer seryjny tego ECU wiec problemu z zakupem używki za 150zł nie będzie. Mam nadzieje że opcja dopasowania IMMO do ECU wedle tego FAQ przebiegnie pomyślnie: Włącz zapłon uruchom Vag-com (lub inny podobny program np. vwtool) pokasuj bledy w silniku i Immo wejdź w Immobilizer (adres 25) wybierz: Adaptacja (adres 10) Wybierz kanał 00 (dla przeprowadzenia adaptacji) Jeśli będzie się pytało o wartość to wpisz "0" Zatwierdź. Zakończ transmisję. Wyłącz zapłon i włącz ponownie. Lampka sygnalizacyjna immobilizera w liczniku powinna zgasnąć po 1 sekundzie. Natomiast pytanie, czy zlodzieje ukradli ECU po to by je sprzedać, czy mieli jakiś inny cel, typu wyprowadzenie pinu z auta i pozniej jego kradziez. Pierwszy raz spotkałem się z takim czymś że kradną komputer w aucie.
IDUAL Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Skoro piszesz że używka na alledrogo za 150 zł to chyba nie było by celu kraść tylko ecu pewnie radio w tym aucie jest droższe. Może chcieli rozkodować gdzieś indziej potem wsadzić i odjechać nie wiem gdzie w tych autach jest immo:mysli:. W sumie ciekawa sprawa.
lukjar7 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 moze zrobia immo offa w ecu i wroca
kkam Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 kiedyś kradli korki wlewu paliwa żeby dorobic klucze. moze teraz zaczeli zbierac sterowniki, albo potrzebowali sterownik od polo bo akurat beda polowac na jakies polo
roman_tyk Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2012 moze zrobia immo offa w ecu i wroca Też się nad tym zastanawiam, ale glupio na miejscu zlodzieeja wchodzić dwa razy do tej samej wody. Może jacyś nieudacznicy. Druga sprawa te kompy chodzą od 50-200zł. I watpie ze na to jest taki zbyt, kto to kupuje, jak oni na tym zarobią, raczej potrzebują tego kompa do czegoś innego. Przeciez wylaczenie immo to jest moment, zrobili by to na miejscu i odjechali. Co mysleli ze wlasciciel nie skapnie sie ze nie ma ECU?
pastaldo Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Może chłopaki szukali ECU żeby sobie chipa zrobic tylko chcieli miec ECU na podmiane a nie w swoim EOT
lukjar7 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 moze zrobia immo offa w ecu i wroca Też się nad tym zastanawiam, ale glupio na miejscu zlodzieeja wchodzić dwa razy do tej samej wody. Może jacyś nieudacznicy. Druga sprawa te kompy chodzą od 50-200zł. I watpie ze na to jest taki zbyt, kto to kupuje, jak oni na tym zarobią, raczej potrzebują tego kompa do czegoś innego. Przeciez wylaczenie immo to jest moment, zrobili by to na miejscu i odjechali. Co mysleli ze wlasciciel nie skapnie sie ze nie ma ECU? wylaczenie immo to moment ? zalezy od auta, ten przycisk immo off w comannderze czesto mozna sobie miedzy bajki wlozyc, bardzo czesto trzeba lutowac, modyfikowac pamiec i flashowac
roman_tyk Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2012 Moment to tak w przenośni... chodziło mi o zmodyfikowanie wsadu na miejscu. Nie znam technik kradzieży fur, ale dla profesjonalisty to nie jest żaden problem.
Panton Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 lukjar7 od 3-5min wystarczy spokojnie by sobie poradzić na miejscu z immo... to już nie problem
roman_tyk Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2012 Kolega od polówki własnie wrocil z policji, jak sie okazało 2 dni później z ulicy obok zniknęła podobna polówka. Więc wiadomo, po co im to było.
lukjar7 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 lukjar7 od 3-5min wystarczy spokojnie by sobie poradzić na miejscu z immo... to już nie problem chyba emulowaniem sygnalu, niz robienia immoffa w sterowniku [br]Dopisany: 09 Styczeń 2012, 21:17_________________________________________________ Kolega od polówki własnie wrocil z policji, jak sie okazało 2 dni później z ulicy obok zniknęła podobna polówka. Więc wiadomo, po co im to było. skur***nstwo :ranting1: :ranting1:
roman_tyk Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2012 A panowie orientujecie się czy takie polo 2003 ma IMMO2 czy IMMO3, wychodzi mi po logach które zostały z tego auta: ze to immo3 Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No: 03E 906 033 L Component: 1.2l/4V SIMOS3 00HS4726 Coding: 00071 Shop #: WSC 00788 VCID: 295DF997F969 WVWZZZ9NZ4Y083511 VWZ7Z0C8304983 Czyli dopasowanie ECU do immo będzie wyglądać inaczej niż wg mojej procedury.
lukjar7 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 inaczej: bo immo jest w licznikach, i w zal cz 2 czy 3 to inaczej jest
roman_tyk Opublikowano 9 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2012 inaczej: bo immo jest w licznikach, i w zal cz 2 czy 3 to inaczej jest Dopasowanie ECU do IMMO 3: Adaptacja przy wymianie sterownika silnika na używany: 1. Trzeba mieć kod pin swojego sterownika silnika i kod pin tego 'nowego' używanego. 2. Przed wymianą spisać kodowanie aktualnego sterownika silnika. 3. Zamontować sterownik. Dioda immo będzie migać. Wybrać w Vag-comie [01-silnik] --> [11-login]-->wpisać kod pin 'nowego' używanego sterownika--> [OK]. 4. Wybrać [10-Adaptacja]--> kanał 50 -->wpisać kod pin starego sterownika silnika [OK][test][zapisz]. Rozłączamy się. 5. Wyłączyć zapłon, następnie włączyć po ok pół minuty ale nie uruchamiać silnika. Uruchomić silnik po ok dwóch minutach. 6. Sprawdzić kodowanie sterownika silnika, ew. przekodować. ...zrodlo z: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-ecu-swapping.html Cholera skąd ja wezmę kod pin starego sterownika ECU, którego ktoś ukradł........ z licznika poprzez jakiegos tacho/commandera?
spanky Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Ze tak sie wtrace panowie a po czym rozpoznac czy mam immo 1 ,2 czy 3 ??gdzie to widac vag patrzac na auto w podpisie to masz immo 1
Panton Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 klawiszz ==> http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer
roman_tyk Opublikowano 10 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2012 Panowie doradźcie skąd wyczarować stary pin, wychodzi mi na to że stary pin muszę zczytać z licznika, a nowy z ECU?? Jeśli IMMO będzie zablokowane to mogę odczytać coś z ECU?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się