Jump to content
IGNORED

[B6 AVF] Proszę o analize logów


lukaszooo

Recommended Posts

Witam mam problem z audi, mianowicie silnik nierówno pracuje :thumbdown: Falowanie obrotów widać praktycznie w każdej grupie :wallbash: Niestety zrobiłem tylko logi statyczne i BS dynamicznych nie jestem w stanie zrobić ponieważ mam tylko PC ....... Uprzedzę wszystkich z diagnoza EGRa widzę ze nie działa, objawem jest tez lejący olej z dolotu, samochód stał w serwisie tydzień czasu i mądrzy mechaniorzy stwierdzili ze turbo jest ok ....... zgarnęli 200zl a olej jak leciał tak leci :wallbash: proszę o ogólna diagnozę

Oto logi sorki ze się pozlewały ale nie chce mi się znowu ciągnąć PeCeta do garażu :wallbash:

Grupy: 000 stat ,000 bs - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68580.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68581.html

Grupy: 003 stat ,003 bs - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68582.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68583.html

Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68584.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68585.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68586.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68587.html

Grupy: 011 bs - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68588.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68589.html

Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68590.html

Grupy: 017 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68591.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68592.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68593.html

Grupy: 028 - http://vaglog.rtnet.pl/lukaszooo_68594.html

Link to comment
Share on other sites

1. Jeśli chodzi o widoczny olej to sprawdź, czy nie leci przypadkiem z odmy (plastykowej rurki z pokrywy zaworów idącej do grubej rury powietrza wchodzącej do turbiny).

Możesz też poprowadzić wężem odmę do tymczasowej butelki, aby tam leciały opary oleju i zobaczysz jakie są to ilości, a wejście do rury przed turbiną zaślep jakimś korkiem.

2. Nie widać u ciebie niepokojących objawów w zasilaniu. Wszystko wygląda na sprawne.

3. Czasami w PD przyczyną nierównej pracy może być zużyty wałek rozrządu lub wytarte popychacze -aby to zweryfikować trzeba zdjąć pokrywę zaworów,a na początek przysłuchać się, czy z okolic puszki filtra powietrza nie słychać dziwnych odgłosów buczenia "bu bu bu bu bu..."?

Pojawiły się jakieś błędy na VAGu?

P.S. POmijam EGR, bo napisałeś że wiesz o tym.

Link to comment
Share on other sites

co do odmy jutro cos pokombinuje :kox: o wałku nie pomyślałem (po zdjeciu pokrywy zaworów trzeba wymieniać uszczelkę ????) błędów silnika nie ma i nigdy nie bylo, czasami występują sporadyczne błedy klimatronika i webasta ale to nie ma nic wspólnego. Nie wiem czy ma to cos wspólnego ale jeśli odkręcę korek wlewu oleju to strasznie dmucha tamtędy powietrze czy to normalne ???? logi dynamiczne sa niezbędne do pełnej diagnozy ?????

Link to comment
Share on other sites

Dynamiczne nie są potrzebne, bo masz problem w nierówną pracą.

CO innego, gdy ocenić trzeba turbo, przepływomierz i kąt wtrysku.

Z korka zawsze dmucha, a wymiana uszczelki jest konieczna, gdy stara się uszkodzi lub jest już twarda.

Możesz swoją przymyć w benzynie ekstrakcyjnej (odtłuścić ją) i cieniutko maznąć silikonem - wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem wytarte walki odpadaja ponieważ silnik czasami pracuje rowno czasami nie :mysli: nie ma znaczenia czy jest zimny czy rozgrzany. Dzis wyjełem i wyczysciłem EGRa i kolektor ssący (egr był calkowicie zatkany), w przy okazji sprawdziłem luz na turbinie i jestem troche zaskoczony bo wirnik jest sztywny :gwizdanie: a oleju za EGR jest mnóstwo......... zrobiłem również Oil catch tank domowymi metodami :evil: mam nadzieje ze silnik bedzie wkoncu suchy. Jesli bede miał chwilę czasu pożyczę jutro laptopa i ogarne dynamiczne [br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 21:16_________________________________________________dzis probowałem zrobic dynamiczne niestety nie wyszły miarodajnie ponieważ miałem poblemy z przyczepnoscia a na wyłaczonym ESP nie dało sie jechac :thumbdown: zauwarzyłem tez ze na zimnym silniku korekcje w grupie 13 sporo sie rożnia w porownianiu z ciepłym (cyl 0.96 2cyl 0.14 3cyl 0.64 4 cyl 0.35) zauwarzyłem tez ze silnik trzesie zawsze na zimnym silniku choc czasami tez na ciepłym (telepania nie sa cykliczne lecz wyglada jakby zarzucał jeden wtrysk ale to co napiszałem wczesniej chyba to wyklucza :mysli:). Po czyszczeniu EGR niestety dalej nie działa, membrana napewno jest dobra bo jesli wcisnełem zaworek a palcami zatkałem wyjscie podcisnienia zaworek sie nie cofał, mysle ze problem tkwi gdzies indziej. Na forum jest mnóstwo tematów o trzesacych sie AVFach wiec chyba jest to czesty problem :wallbash:, uprzedze wszystkich u mnie plecionka jest OK poduszki chyba tez, dwumas tez działa bez zarzutu.

Ma ktos jakies inne propozycje :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Może wlej inne paliwo.

Ja ostatnio zmieniłem stacje (na Schell'a) i poczułem znaczną różnicę - silnik pracuje lżej, na lewarku nie czuć wibracji, spalanie spadło o 1,3l, a dynamika o niebo lepsza! Ciekawe co kupowałem do tej pory? Sam jestem w szoku.

Link to comment
Share on other sites

wczesniej jezdziłem na BP i było jeszcze gorzej teraz leje LOTOSA moze nie jest to najlepsze paliwo ale 4.09zł w dzisiejszych czasach wynagradza wszystko :decayed:

Link to comment
Share on other sites

...no to znasz już przyczynę drgań :naughty:

Link to comment
Share on other sites

kupiłem samochod od goscia ktory jezdził cały czas na BP przez pierwsze miesiace jazdy rownież lałem BP teraz od paru miesiecy jeżdze na LOTOSIE. Samochod trząsł sie na BP na Lotosie tez sie trzęsie, wiec odrzucam twoja teorie paliwa. A nawiasem mowiac 2zł na litrze to ok 800zl miesieczne :gwizdanie:

Link to comment
Share on other sites

U mnie też w moim AVF-ie miałem podobny problem, buda trzesło i nie dało rady jechac, pozniej po przejechaniu kilku km zapala sie kontrolka ESP, 2 mechanikow rozłozyło rece i nie dali rady, dopiero jak dostałem namiary do Mariusza Robaka ze Słubic, pojechałem podpiał autko pod kompa i zdiagnozował problem. Padniety pompowtrysk i przetarty ktorys z przewodow w silniku ... A tak na marginesie to jestes z tego Cegłowa miedzy Błoniem a Teresinem?

Link to comment
Share on other sites

u mnie pompki nie sa nowe ale patrzac na grupe 13 nie sa jeszcze takie zle, mozesz cos jasniej o tym przewodzie ?????? a jestem z cegłowa kolo Mińska Maz.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...