Jump to content
IGNORED

[B5 AHL] Rozgrzany silnik = skoki obrotów i duszenie się


bassxclub

Recommended Posts

Witam,

Mam dziwny przypadek, ponieważ na zimnym silniku pali za 1wszym razem, natomiast po dobrym dogrzaniu silnika auto zaczyna się dziwnie zachowywać. Jak je zgaszę - ciężko ponownie odpalić. Brak mocy i skoki obrotów oraz duszenie się silnika.

Podejrzewam czujnik temperatury cieczy chłodzącej, przeczyściłem styki i samą czuje, brak efektów. Brak błędów na kompie. Wymieniłem świece i przewody. Silnik po remoncie - nie bierze już kropli oleju oraz płynu chłodniczego.

Dopóki nie dogrzeje silnika, nie mam z nim żadnych problemów. Jakieś pomysły? Mam zamiar jutro kupić i wymienić czujnik - to jest bodajrze G62 (o ile dobrze pamiętam).

Pozdrawiam i czekam na propozycje - szczerze powiem, że mam dość tego auta i żałuję już, że je kupiłem - jestem załamany krótko mówiąc...

Link to comment
Share on other sites

Właśnie VAGa przygotowałem i mam zamiar iść do autka.. Chciałbym sprawdzić czujnik VAGiem, ale nie mogę znaleźć linku do fajnego opisu jak się sprawdza kompem czujniki - na podst. różnic temp. 3 czujników namierza usterkę... hmmm. Jakieś propozycje?[br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 20:31_________________________________________________Ok sprawdziłem pod VAGiem i nic. Temperatura dochodziła do 95 st. i spadała - dochładzało. Więc VAG ok. Postanowiłem sprawdzić najłatwiejszym sposobem - ohmomierzem. Temp. 80-90 st. C i wg. tabelki powinno być ~200-400 Ohm, a na multimetrze wykazało ~55 Ohm.

Autko rozmontowane w garażu czeka na nową czujkę. Oby to była ostatnia moja naprawa, bo tracę cierpliwość już....[br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 22:06_________________________________________________Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Czy wentylator chłodnicy powinien się cały czas kręcić? Po uruchomieniu silnika chodził bez przerwy bez różnicy, jeżeli chodzi o temperaturę silnika (zimny/gorący)? Od taka mnie jeszcze myśl naszła... ;-)

Link to comment
Share on other sites

kolego tak ma być ma się kręcić od samego odpalenia silnika odpowiada za to łożysko wiskotyczne i gdyby było inaczej czekałaby cie wymiana :good:

Link to comment
Share on other sites

Kręci się od początku, ale że tak powiem, siłą rozpędu i można go łatwo zatrzymać. Nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził jak jest w moim silniku. Powiem więcej - zaryzykowałem i zatrzymałem wiatrak paluchem. :decayed: Na stałe wentylator włącza się dopiero po zagrzaniu motoru (i to chyba nie zawsze tylko od czasu do czasu).

Link to comment
Share on other sites

Wymieniony czujnik = brak efektu. Wywale pompe paliwa i ją sprawdzę. Podobno może się przytkać i ciśnienia nie ma takiego jak powinno... Sprawdzę od razu zasilanie.. hmm[br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 18:58_________________________________________________Mam 3/4 paliwa w baku. Z tego co czytałem i się dowiedziałem, w pompce paliwa znajduje się jeszcze jakieś sitko, które może zebrało jakiś syf, bo niestety miałem "przyjemność" lać paliwko z pradawnego nalewaka (innego nie miałem pod ręką) i zastanawiam się czy pompka nie jest przytkana i w końcu nie daje takiego ciśnienia jak powinna.

Czekam na propozycje i linki do tego jak się zabrać za sprawdzenie pompy... ;-|

Link to comment
Share on other sites

ja miałem identyczny problem na zimnym palił na dotyk, a na ciepłym kręcił około 6 sek i dopiero odpalił (niekiedy nie odpalił) wymieniłem czujnik temp.,czujnik położenia wałka rozrządu, świece, kable i nic dalej to samo. Dopiero jak wymieniłem czujnik położenia wału korbowego ustąpiło to i chodzi jak powinno

Link to comment
Share on other sites

W jaki sposób można go sprawdzić? Na tej zasadzie jak w zdjęciu poniżej? Gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik?

http://www.users.bestiales.pl/shinobi/czujnik.JPG[br]Dopisany: 13 Styczeń 2012, 09:11_________________________________________________Podejrzewam, że trzeba go zmierzyć na zimnym jak jest ok wszystko i po nagrzaniu kiedy zaczynają się problemy?

Link to comment
Share on other sites

Mam podobnie. Kupiłem auto ok 3 tyg temu i kilka razy zdarzyło mi się jak jechałem ze w aucie w czasie jazdy jak już samochód się nagrzał spadały obroty do ok 1000 i autem zaczęło szarpać i nie miał mocy. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było już wszystko dobrze. Tylko że miałem nie do końca sprawny termostat i osiągał tylko temp 77 stopni. 3 dni temu wymieniłem termostat i już dwa razy mi się zdarzyło ze jak osiągnąl prawidłową temp to auto nie ma mocy. Jak zgaszę i próbuję odpalić od razu to długo kręci i jest zmulony. Za pierwszym razem odczekałem godzinę i odpaliłem ponownie i było już dobrze, wczoraj odczekałem ok 20 minut i też było już dobrze. Więc to też wskazuje na czujnik położenia wału korbowego? Jeśli tak czy to jest bardzo pracochłonne przy wymianie? i czy drogi jest taki czujnik?

Link to comment
Share on other sites

Czujnik wymontowuje mi właśnie Ojciec.. ja jestem w pracy. Z tego co się dowiedziałem, to samo wymontowanie czujnika nie powinno przysporzyć problemów (znajduje się on w dolnej części silnika w okolicach przepustnicy - pod), mierząc ohmomierzem czujnik powinien mieć rezystencję bodajże 579 Ohm, ale nie wiem na ile sprawdzi się takie sprawdzanie... Cena Ori Bosch u mnie w sklepie 190 zł, EPS 140 zł. Który polecacie, jeżeli okaże się walnięty ten czujnik?[br]Dopisany: 13 Styczeń 2012, 11:43_________________________________________________859 Ohm - przepraszam... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Więc to też wskazuje na czujnik położenia wału korbowego? Jeśli tak czy to jest bardzo pracochłonne przy wymianie? i czy drogi jest taki czujnik?

Zacznij od wymiany ale czujnika temp płynu bo raczej to z nim masz problem

Link to comment
Share on other sites

Czujnik temp płynu wymieniony został 2 dni temu.[br]Dopisany: 13 Styczeń 2012, 12:13_________________________________________________Czujnik sprawdzony multimetrem - ~230 Ohmów, a ori boscha powinien mieć 859 Ohm podajże. Wrócę z pracy to sprawdzę jeszcze raz na zimnym i ciepłym ;-) Spadnę ze stołka, jeżeli zdecyduję się kupić czujkę, a okaże się, że to nie to. Muszę mieć pewność ;-/

Link to comment
Share on other sites

Więc to też wskazuje na czujnik położenia wału korbowego? Jeśli tak czy to jest bardzo pracochłonne przy wymianie? i czy drogi jest taki czujnik?

Zacznij od wymiany ale czujnika temp płynu bo raczej to z nim masz problem

A dlaczego tak sądzisz? Na liczniku pokazuje mi tyle samo i tyle samo mi pokazuje na klimatroniku. W poniedziałek lub wtorek będę podpinał pod kompa i wtedy zobaczę co mi pokaże. Wymieniłem 2 dni temu termostat ponieważ stary mi nie dogrzewał silnika. Po wymianie wskazówka na liczniku stoi w pionie, na postoju czasem delikatnie wychyla mi sie w lewo. Na klimatroniku w czasie jazdy pokazuje mi tak 96-98. a na postoju czasem wzrośnie do 100-101. Czy to jest prawidłowa temp czy trochę za wysoka?
Link to comment
Share on other sites

U Ciebie o tyle dobrze, że wyświetliło błąd - u mnie nie było żadnego. Dziś odbieram ori czujnik boscha, podłącze, przejadę się i zobaczymy.. Napiszę po wymianie ;-) Oby to był on! ;-|[br]Dopisany: 14 Styczeń 2012, 09:09_________________________________________________Wczoraj pojechałem do serwisu u mnie w mieście - sprawdzili czujnik i powiedzieli, że do wymiany bo nie trzyma rezystancji. Także na czuja jak z tym od temp. cieczy nie próbowałem ryzykować...

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam, że po podłączeniu do ECU - sterownik nie podaje błędów, ponieważ to nie jest błąd jako uszkodzenie czujnika. Chodzi tutaj bardziej o złe przekazywanie sygnału (czujnik ten pracuje na podstawie rezystancji przecież), który sterownik na jego podstawie dobiera dawkę... W miarę możliwości i czasu zajmę się wykonaniem i analizą logów - samo odczytywanie błędów to nie wszystko ;-P Podobnie miałem z czujnikiem temp. cieczy chłodzącej - błędów nie pokazuje, a rezystancja przy temp. ~80-90 st. wynosiła 55 Ohm, a powinna być w zakresie ~200-400 ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...