Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem ze skrzynią biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie odnośnie oleju w skrzyni manualnej,czy się go wymienia i przy jakim przebiegu,ponieważ po ostatnich mrozach ,rano nie mogłem wybić pierwszego biegu, i przekładnia chodziła póżniej z małym oporem

Opublikowano

dokładnie to samo, przy mrozach nierozgrzana skrzynia b. cięzko wrzuca biegi ale po rozgrzaniu 10 minut już działa jak po maśle. Mechanik mówił, że raczej to nie wina oleju, wspominał coś o wodzikach że trza je przesmarować, no i sam teraz szukam w necie co to może być. Może jednak wymiana oleju pomoże?

Opublikowano

U mnie podobna sytuacja, biegi ciężko wchodzą przy mrozach -10 St C, dodatkowo delikatnie zgrzyta 3 - ale objaw pojawiał się przy normalnych temperaturach jeszcze kiedy było ciepło. Może pokusić się o wymianę oleju w skrzyni, czy to coś pomoże??

Opublikowano

Podstawowa zasada,do skrzyni dobry olej,minimum półsyntetyk.Pod żadnym pozorem nie lać taniego minerała bo biegu na mrozie nie wrzucisz.

Po drugie,w B5 nie ma czegoś takiego jak wodziki które sie smaruje

A zgrzytająca trójka to niestety kończący się synchronizator i w tym przypadku tylko wymiana na nowy

Opublikowano

Podstawowa zasada,do skrzyni dobry olej,minimum półsyntetyk.Pod żadnym pozorem nie lać taniego minerała bo biegu na mrozie nie wrzucisz.

Po drugie,w B5 nie ma czegoś takiego jak wodziki które sie smaruje

A zgrzytająca trójka to niestety kończący się synchronizator i w tym przypadku tylko wymiana na nowy

Mówimy o skrzyni w B6 nie B5.

Jaki olej proponujesz??

Opublikowano

W B6 w sumie ta sama skrzynia lata więc nie ma problemu. A olej leje przeważnie z Mobila niestety oznaczeń nie podam ci bo...nie pamiętam :wallbash:

Opublikowano

spuściłem stary olej i okazało się, że jest czysty i przezroczysty żadnych opiłków i kolor czerwony więc chyba oryginał. Zmieniłem na mobila 75W90 mobillube (wiem, że nie wszyscy polecają, ale niech tam w końcu syntetyk) no i trochę pomogło. Z rańca -13 st.C i biegałka się ruszała, może biegi nie wchodziły jak w masło ale poprawa jest. Wymieniany olej zlałem do butelki (tak z 0,5 l) i wystawiłem na balkon razem z oryginalnym w drugiej butelce. Oba oleje rano były płynne ten stary nawet bardziej, nowy był bardziej lepki. Zatem historie o tężeniu oleju to raczej bajki, chyba że minerał. No i wydaje się, że te opory mogą wynikać z elementów łączenia wodzików (cięgien). Jednak mechanik, mógł mieć rację z tymi wodzikami.[br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 07:29_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22193.30 ten wątek chyba wszystko wyjaśnia w temacie cięzko działającej skrzyni biegów, a obarczających winą za to cięgna przenoszące ruch biegałki do skrzyni biegów. Są obrazki do skrzyń i części, można przeanalizować.

Jednak muszę wycofać się z teorii o cięgnach i wodzikach, bo 2 dnia po wymianie oleju (wczoraj zrobiłem 70 km) rano -13 st. C i biegi wchodzą rewelacyjnie.

Wymieniajcie zatem olej to wystarczy ( w większości przypadków)!!! Mimo iż większość mechaników puka się w czoło, to naprawdę pomogło (ale po dłuzszej trasie jak się wszystko nasmarowało).

Opublikowano
A zgrzytająca trójka to niestety kończący się synchronizator i w tym przypadku tylko wymiana na nowy

cena nowego + robota jest większa niż wymiany na inną skrzynię :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...