Jump to content
0
Gregi

[B6 AVF] Problem ze skrzynią biegów

Recommended Posts

Witam, mam pytanie odnośnie oleju w skrzyni manualnej,czy się go wymienia i przy jakim przebiegu,ponieważ po ostatnich mrozach ,rano nie mogłem wybić pierwszego biegu, i przekładnia chodziła póżniej z małym oporem

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie to samo, przy mrozach nierozgrzana skrzynia b. cięzko wrzuca biegi ale po rozgrzaniu 10 minut już działa jak po maśle. Mechanik mówił, że raczej to nie wina oleju, wspominał coś o wodzikach że trza je przesmarować, no i sam teraz szukam w necie co to może być. Może jednak wymiana oleju pomoże?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podobna sytuacja, biegi ciężko wchodzą przy mrozach -10 St C, dodatkowo delikatnie zgrzyta 3 - ale objaw pojawiał się przy normalnych temperaturach jeszcze kiedy było ciepło. Może pokusić się o wymianę oleju w skrzyni, czy to coś pomoże??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawowa zasada,do skrzyni dobry olej,minimum półsyntetyk.Pod żadnym pozorem nie lać taniego minerała bo biegu na mrozie nie wrzucisz.

Po drugie,w B5 nie ma czegoś takiego jak wodziki które sie smaruje

A zgrzytająca trójka to niestety kończący się synchronizator i w tym przypadku tylko wymiana na nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawowa zasada,do skrzyni dobry olej,minimum półsyntetyk.Pod żadnym pozorem nie lać taniego minerała bo biegu na mrozie nie wrzucisz.

Po drugie,w B5 nie ma czegoś takiego jak wodziki które sie smaruje

A zgrzytająca trójka to niestety kończący się synchronizator i w tym przypadku tylko wymiana na nowy

Mówimy o skrzyni w B6 nie B5.

Jaki olej proponujesz??

Share this post


Link to post
Share on other sites

W B6 w sumie ta sama skrzynia lata więc nie ma problemu. A olej leje przeważnie z Mobila niestety oznaczeń nie podam ci bo...nie pamiętam :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

spuściłem stary olej i okazało się, że jest czysty i przezroczysty żadnych opiłków i kolor czerwony więc chyba oryginał. Zmieniłem na mobila 75W90 mobillube (wiem, że nie wszyscy polecają, ale niech tam w końcu syntetyk) no i trochę pomogło. Z rańca -13 st.C i biegałka się ruszała, może biegi nie wchodziły jak w masło ale poprawa jest. Wymieniany olej zlałem do butelki (tak z 0,5 l) i wystawiłem na balkon razem z oryginalnym w drugiej butelce. Oba oleje rano były płynne ten stary nawet bardziej, nowy był bardziej lepki. Zatem historie o tężeniu oleju to raczej bajki, chyba że minerał. No i wydaje się, że te opory mogą wynikać z elementów łączenia wodzików (cięgien). Jednak mechanik, mógł mieć rację z tymi wodzikami.[br]Dopisany: 31 Styczeń 2012, 07:29_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22193.30 ten wątek chyba wszystko wyjaśnia w temacie cięzko działającej skrzyni biegów, a obarczających winą za to cięgna przenoszące ruch biegałki do skrzyni biegów. Są obrazki do skrzyń i części, można przeanalizować.

Jednak muszę wycofać się z teorii o cięgnach i wodzikach, bo 2 dnia po wymianie oleju (wczoraj zrobiłem 70 km) rano -13 st. C i biegi wchodzą rewelacyjnie.

Wymieniajcie zatem olej to wystarczy ( w większości przypadków)!!! Mimo iż większość mechaników puka się w czoło, to naprawdę pomogło (ale po dłuzszej trasie jak się wszystko nasmarowało).

Share this post


Link to post
Share on other sites
A zgrzytająca trójka to niestety kończący się synchronizator i w tym przypadku tylko wymiana na nowy

cena nowego + robota jest większa niż wymiany na inną skrzynię :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...