[INNE] Rozszerzalność cieplna ropy (ON) (passat B5)
0

    8 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość poised

    Hej,

    Czy jest możliwe żeby ropa się w dzisiejszej temperaturze bardzo rozszerzała. Rano było u mnie -15,czyli ropa miała pewnie koło co najmniej -10 w zbiorniku (auto stało ponad 24h), wskaźnik pewną ilość paliwa, zgodną z tym co ma być mniej więcej po ilości kilometrów. Po godzinie jazdy wskazanie podniosło się o około 3/4 kreski (jakieś 4l, jak się mylę poprawcie). Silnik 90 stopni, paliwo w zbiorniku też pewnie już miało swoją temperaturę. Jak to widzicie....

    pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość poised

    Nie możliwe

    Raczej wina leży w pływaku

    i taka była przyczyna :), zawiesił się cham :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wskaźnik poziomu (to ze wskazówką) jest termiczny, pewnie tak reaguje na mrozy. Patrz wikipedia bimetal.

    W innym wątku wskaźnik pokazuje 16V ładowania a potem prawidłowo.

    Latem wróci do normy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wskaźnik poziomu (to ze wskazówką) jest termiczny, pewnie tak reaguje na mrozy.

    Wydaje mi się ze jest to wskaznik elektromagnetyczny i działa na zasadzie dwoch cewek, nie bimetaliczny :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wskaźnik poziomu (to ze wskazówką) jest termiczny, pewnie tak reaguje na mrozy. Patrz wikipedia bimetal.

    W innym wątku wskaźnik pokazuje 16V ładowania a potem prawidłowo.

    Latem wróci do normy.

    termiczny? ;) takich rozwiazan nie stosuje sie od...... hmmmmn nie pamietam czy kiedykolwiek stosowano.

    to sa wskazniki elektromagnetyczne

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zasada dzialania polega na zmianie strumienia magnetycznego dwoch cewek, miedzy ktorymi umieszczona jest oś wskazowki. Zmiana strumienia realizowana jest poprzez zmiane oporu na plywaku.

    Rozwiazan z bimetalem juz sie nie stosuje wlasnie ze wzgledu na wrazliwosc temperaturowa. W starych autach bimetal byl stosowany np w przerywaczach kierunkowskazow i mozna bylo czesto zauwazyc roznice w tempie blyskow wraz ze zmiana temperatury otoczenia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zmiana strumienia realizowana jest poprzez zmiane oporu na plywaku.

    jezeli juz cos wyjasniasz, wyjasniaj precyzyjnie,

    ....nie oporu lecz, poprzez zmianę napięcia, spowodowaną zmianą rezystancji potencjometru, wywołaną z kolei ruchem pływaka w zbiorniku.... :cool1:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy