Ruzmen 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Jadąc rano do pracy z autem wszystko było ok ..... ale w drodze powrotnej gdy odpaliłem samochód usłyszałem ze zawory stukaja prawie jak w dieslu i kontrolka oleju podczas jazdy nie gasnie . Sprawdzałem stan oleju i jest ok...... co sie stało z tym zaworami ze tak zaczęły stukac i dlaczego pali sie ta kontrolka jesli stan oleju jest ok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudineze 21 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Brak ciśnienia oleju, a tym samym nie ma smarowania wszędzie. Prawdopodobnie pompa do wymiany lub łańcuszek napędzający. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruzmen 0 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Czyli to poma lub ten łancuszek mowisz . Jaki moze byc koszt wymiany pompy z robocizną ? Myslałem ze zawory sa do ustawienia ze tak klekoczą . Po wymianie pompy zawory powinny sie uciszyc czy bedzie wymagane zeby je wyregulowac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudineze 21 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 O kosztach nic nie powiem, bo nie wiem ale zaworów się nie reguluje, bo są hydrauliczne i jak będzie wszystko OK z ciśnieniem oleju to powinno się uspokoić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruzmen 0 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Thx za pomoc w poniedziałek odwiedzam mechanika .[br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 11:05_________________________________________________A takie pytanie jeszcze , jaki jest dostep do tej pompy bo znajomy mowił zeby łancóch wymienic to mozliwe jest ze trzeba wał opuszczac czy cos takiego i ze trzeba silnik wyciagac.... Jak to faktycznie wygląda??? Mam silnik 1.6 benzyna Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOLI 2 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Na początek sprobuj wstawić auto do ciepłego garażu. Może woda ci się skropliła i zamarzła w misce.Większość silników 1,4 z VW ma z tym problemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekag4 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Przez niskie ciśnienie oleju terkocze ci pewnie łańcuszek łączący wałki rozrządu, gdyż napinacz hydrauliczny nie napina łańcuszka. Nie odpalaj w ogóle silnika. Zaciąg go do mechanika na lince. Ja szukam nowego silnika 1.8T AWT w tej chwili, poprzedni został zatarty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cris 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 dobrze kolega wyżej napisał nie odpalaj auta zaciągnij na lince bo skończysz silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Przez niskie ciśnienie oleju terkocze ci pewnie łańcuszek łączący wałki rozrządu, gdyż napinacz hydrauliczny nie napina łańcuszka. Nie odpalaj w ogóle silnika. Zaciąg go do mechanika na lince. Ja szukam nowego silnika 1.8T AWT w tej chwili, poprzedni został zatarty. Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale silnik 1.6 ADP ma tylko jeden wałek rozrządu. O jakim więc łańcuszku piszesz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekag4 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Pisałem to kolego na podstawie 1.8T. Być może nie ma w 1.6 dwóch wałków rozrządu, ale tak czy inaczej jak będziesz próbował jeździć bez smarowania to przytrzesz albo zatrzesz na amen silnik. Ja się wp.....liłem w duże koszta i na pewno przy wymianie oleju będę kazał czyścić smoka. Lepiej dać parę groszy więcej mechanikowi co drugą wymianę oleju za zrzucenie miski niż kupę kasy za drugi silnik i wymianę. Tym bardziej, że mam problem ze znalezieniem 1.8T AWT. Z 1.8T AEB,APU nie ma problemu, a AWT brak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOLI 2 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Z tym czyszczeniem smoka co drugą wymianę oleju to trochę przesada.Wystarczy dobry olej,wymieniany w porę,co którąś wymianę możesz zastosować jakiś środek do płukania silnika i bardzo ważna rzecz,NIE PODCHODŹ DO SILNIKA Z SILIKONEM! to własnie to g... zatyka smok i żadne płukanie wtedy nie pomoże.Oczywiście przy nowym silniku nie zaszkodzi zajrzeć do miski.Nikt nie wie na czym jeżdził poprzedni właściciel. A w temacie silnika 1,6 to faktycznie jest tam jeden wałek,łańcuszkiem napędzana jest pompa oleju w misce olejowej No i oczywiście zakaz jazdy tym autem bo tez będzie silnik do wymiany Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekag4 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 GOLI z tym czyszczeniem smoka co drugą wymianę oleju to może rzeczywiście przesada, ale będę teraz bardzo wrażliwy na tym punkcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOLI 2 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 GOLI z tym czyszczeniem smoka co drugą wymianę oleju to może rzeczywiście przesada, ale będę teraz bardzo wrażliwy na tym punkcie. Powiem Ci,że jak bym był na Twoim miejscu to też trząsł bym portkami...A doszedłeś dla czego zatarł się twój motor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruzmen 0 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Thx jutro oddaje auto do mechanika tylko dalej mnie zastanawia to co usłyszałem ze do wymiany łancucha i pompy trzeba wyjac silnik a samo wyjecie silnika w warsztacie jak pytałem 500 zł . Faktycznie trzeba wyjac silnik czy idzie z tym zrobic bez wyjmowania , za tak powiem nie chce dac sie naciagnac mechanikowi na zbedne koszy.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOLI 2 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Z tego co widzę to wyciąganie silnika nie jest konieczne.Wbrew temu co pisałem,opuszczanie wału korbowego też .Napęd pompy oleju wyprowadzony jest za czop główny wału korbowego. Wystarczy zdemontować cały rozrząd i zdjąć miskę oleju Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawekag4 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 GOLI powodem był przypchany smok, ale wstępne podejrzenia, to nie trzymający ciśnienia napinacz hydrauliczny i przez to zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju przy ostrzejszej jeździe i terkotanie łańcuszka uderzającego o obudowę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GOLI 2 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Czyli miałem dużo szczęścia,bo poprzednie audi miałem z silnikiem ADR i tam bardzo wyraźnie bybło słychać ten łańcuszek.Do tej pory pewnie też bym miał kłopoty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruzmen 0 Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 thx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek_666 0 Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Miałem taki przypadek w ANB 1.8T i okazało się poległa pompa, wydatek okazał się nie mały bo zamiennik kosztował 1100 a oryginał około 1200, dlatego przed wymiana radzę się upewnić i sprawdzić ciśnienie oleju jakie podaje pompa, jeżeli okaże się słabe to masz odpowiedź, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now