[B5 ADP] Świecąca kontrolka oleju i stukające zawory
0

    19 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Jadąc rano do pracy z autem wszystko było ok ..... ale w drodze powrotnej gdy odpaliłem samochód usłyszałem ze zawory stukaja prawie jak w dieslu i kontrolka oleju podczas jazdy nie gasnie . Sprawdzałem stan oleju i jest ok...... co sie stało z tym zaworami ze tak zaczęły stukac i dlaczego pali sie ta kontrolka jesli stan oleju jest ok?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Brak ciśnienia oleju, a tym samym nie ma smarowania wszędzie.

    Prawdopodobnie pompa do wymiany lub łańcuszek napędzający.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli to poma lub ten łancuszek mowisz . Jaki moze byc koszt wymiany pompy z robocizną ? Myslałem ze zawory sa do ustawienia ze tak klekoczą . Po wymianie pompy zawory powinny sie uciszyc czy bedzie wymagane zeby je wyregulowac?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    O kosztach nic nie powiem, bo nie wiem ale zaworów się nie reguluje, bo są hydrauliczne i jak będzie wszystko OK z ciśnieniem oleju to powinno się uspokoić.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Thx za pomoc :) w poniedziałek odwiedzam mechanika .[br]Dopisany: 29 Styczeń 2012, 11:05_________________________________________________A takie pytanie jeszcze , jaki jest dostep do tej pompy bo znajomy mowił zeby łancóch wymienic to mozliwe jest ze trzeba wał opuszczac czy cos takiego i ze trzeba silnik wyciagac.... Jak to faktycznie wygląda??? Mam silnik 1.6 benzyna

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Na początek sprobuj wstawić auto do ciepłego garażu. Może woda ci się skropliła i zamarzła w misce.Większość silników 1,4 z VW ma z tym problemy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przez niskie ciśnienie oleju terkocze ci pewnie łańcuszek łączący wałki rozrządu, gdyż napinacz hydrauliczny nie napina łańcuszka. Nie odpalaj w ogóle silnika. Zaciąg go do mechanika na lince. Ja szukam nowego silnika 1.8T AWT w tej chwili, poprzedni został zatarty.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dobrze kolega wyżej napisał nie odpalaj auta zaciągnij na lince bo skończysz silnik.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przez niskie ciśnienie oleju terkocze ci pewnie łańcuszek łączący wałki rozrządu, gdyż napinacz hydrauliczny nie napina łańcuszka. Nie odpalaj w ogóle silnika. Zaciąg go do mechanika na lince. Ja szukam nowego silnika 1.8T AWT w tej chwili, poprzedni został zatarty.

    Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale silnik 1.6 ADP ma tylko jeden wałek rozrządu. O jakim więc łańcuszku piszesz? :mysli:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pisałem to kolego na podstawie 1.8T. Być może nie ma w 1.6 dwóch wałków rozrządu, ale tak czy inaczej jak będziesz próbował jeździć bez smarowania to przytrzesz albo zatrzesz na amen silnik. Ja się wp.....liłem w duże koszta i na pewno przy wymianie oleju będę kazał czyścić smoka. Lepiej dać parę groszy więcej mechanikowi co drugą wymianę oleju za zrzucenie miski niż kupę kasy za drugi silnik i wymianę. Tym bardziej, że mam problem ze znalezieniem 1.8T AWT. Z 1.8T AEB,APU nie ma problemu, a AWT brak.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Z tym czyszczeniem smoka co drugą wymianę oleju to trochę przesada.Wystarczy dobry olej,wymieniany w porę,co którąś wymianę możesz zastosować jakiś środek do płukania silnika i bardzo ważna rzecz,NIE PODCHODŹ DO SILNIKA Z SILIKONEM! to własnie to g... zatyka smok i żadne płukanie wtedy nie pomoże.Oczywiście przy nowym silniku nie zaszkodzi zajrzeć do miski.Nikt nie wie na czym jeżdził poprzedni właściciel.

    A w temacie silnika 1,6 to faktycznie jest tam jeden wałek,łańcuszkiem napędzana jest pompa oleju w misce olejowej

    No i oczywiście zakaz jazdy tym autem bo tez będzie silnik do wymiany

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    GOLI z tym czyszczeniem smoka co drugą wymianę oleju to może rzeczywiście przesada, ale będę teraz bardzo wrażliwy na tym punkcie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    GOLI z tym czyszczeniem smoka co drugą wymianę oleju to może rzeczywiście przesada, ale będę teraz bardzo wrażliwy na tym punkcie.

    Powiem Ci,że jak bym był na Twoim miejscu to też trząsł bym portkami...A doszedłeś dla czego zatarł się twój motor?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Thx jutro oddaje auto do mechanika tylko dalej mnie zastanawia to co usłyszałem ze do wymiany łancucha i pompy trzeba wyjac silnik a samo wyjecie silnika w warsztacie jak pytałem 500 zł . Faktycznie trzeba wyjac silnik czy idzie z tym zrobic bez wyjmowania , za tak powiem nie chce dac sie naciagnac mechanikowi na zbedne koszy....

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Z tego co widzę to wyciąganie silnika nie jest konieczne.Wbrew temu co pisałem,opuszczanie wału korbowego też :wallbash: .Napęd pompy oleju wyprowadzony jest za czop główny wału korbowego. Wystarczy zdemontować cały rozrząd i zdjąć miskę oleju

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    GOLI powodem był przypchany smok, ale wstępne podejrzenia, to nie trzymający ciśnienia napinacz hydrauliczny i przez to zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju przy ostrzejszej jeździe i terkotanie łańcuszka uderzającego o obudowę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli miałem dużo szczęścia,bo poprzednie audi miałem z silnikiem ADR i tam bardzo wyraźnie bybło słychać ten łańcuszek.Do tej pory pewnie też bym miał kłopoty

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem taki przypadek w ANB 1.8T i okazało się poległa pompa, wydatek okazał się nie mały bo zamiennik kosztował 1100 a oryginał około 1200, dlatego przed wymiana radzę się upewnić i sprawdzić ciśnienie oleju jakie podaje pompa, jeżeli okaże się słabe to masz odpowiedź,

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy