Skocz do zawartości

slawekag4

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O slawekag4

Osiągnięcia slawekag4

0

Reputacja

  1. Dokładnie, to zapchany smok! Wiem, bo szukam drugiego silnika.
  2. Najprawdopodobniej będę chciał sprowadzić anglika z 1,8T i przerzucić silnik, a resztę powoli na części rozsprzedać. Cena tylko trochę większa, jak za sam silnik, więc będzie to dobra opcja. Uparłem się na 1.8T i nie chce wkładać 2.8, ale masz rację, V6 to fajna sprawa.
  3. Tu jest chyba ciekawy wozik, po przeliczeniu wychodzi, że ma nalatane 122 tys km. Jest trochę poobijany, więc ostateczna cena może nie być mega wysoka. Mógłby ktoś przedzwonić i spytać właściciela, za ile ostatecznie sprzedałby auto? http://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A4-1-8T-quattro-SPORT-76K-Miles-Recent-service-Timing-belt-water-pump-/290662481049?pt=Automobiles_UK&hash=item43acd57c99
  4. michal1910g a czy mógłbym Cię prosić o zorientowanie się w cenach rozbitych A4 z 1999-2000 z silnikiem 1.8T? Może taniej wyjdzie zakup takiego rozbitka z 1.8T AWT, uderzonego w bok, d*pę lub po dachowaniu, niż koszt samego silnika.
  5. GOLI powodem był przypchany smok, ale wstępne podejrzenia, to nie trzymający ciśnienia napinacz hydrauliczny i przez to zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju przy ostrzejszej jeździe i terkotanie łańcuszka uderzającego o obudowę.
  6. GOLI z tym czyszczeniem smoka co drugą wymianę oleju to może rzeczywiście przesada, ale będę teraz bardzo wrażliwy na tym punkcie.
  7. Pisałem to kolego na podstawie 1.8T. Być może nie ma w 1.6 dwóch wałków rozrządu, ale tak czy inaczej jak będziesz próbował jeździć bez smarowania to przytrzesz albo zatrzesz na amen silnik. Ja się wp.....liłem w duże koszta i na pewno przy wymianie oleju będę kazał czyścić smoka. Lepiej dać parę groszy więcej mechanikowi co drugą wymianę oleju za zrzucenie miski niż kupę kasy za drugi silnik i wymianę. Tym bardziej, że mam problem ze znalezieniem 1.8T AWT. Z 1.8T AEB,APU nie ma problemu, a AWT brak.
  8. Przez niskie ciśnienie oleju terkocze ci pewnie łańcuszek łączący wałki rozrządu, gdyż napinacz hydrauliczny nie napina łańcuszka. Nie odpalaj w ogóle silnika. Zaciąg go do mechanika na lince. Ja szukam nowego silnika 1.8T AWT w tej chwili, poprzedni został zatarty.
  9. Dokładnie, musi być gaz sterowany potencjometrem. Poszczególne silniki różniły się na pewno delikatnie osprzętem. Jeśli miałbym szukać silnika o innym oznaczeniu, to rozglądałbym się za czymś 180 konnym. Najlepsza opcja, to znalezienie AWT w świetnym stanie, bez konieczności dokupowania osprzętu i wymiany komputera. Na pewno będę dzwonił do tego gościa z Mińska Mazowieckiego. Mam nadzieję, że On będzie w stanie mi pomóc i nie zedrze ze mnie za silnik. Czekam na kolejne sugestie i będę pisał jak się sprawa potoczy dalej.
  10. lapsik właśnie czytałem o tym, że np. w AEB nie ma potencjometru.
  11. Witam. W mojej niuni B5 był słaby napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu i nie trzymał ciśnienia. Z początku łańcuszek terkotał 2 sekundy po odpaleniu. Potem terkotał ciągle po ostrzejszej jeździe i zapalała się kontrolka ciśnienia oleju. Pomagało zgaszenie silnika i odkręcenie korka wlewu oleju. Mechanik powiedział, że można jeździć ale nie katować silnika. Ostatecznie łańcuszek terkotał cały czas, terkotanie ustawało powyżej 2000 obrotów i zapalała się kontrolka ciśnienia oleju(czujnik wymieniany). Dojechałem do domu z takim terkotaniem(ok.90km) i odstawiłem auto. Później dolałem troszkę oleju i odpaliłem silnik. Po rozgrzaniu kręciłem go do ok. 5000 obrotów. Niestety nic to nie pomogło, a dodatkowo obroty zaczęły falować. Pojechałem autem w takim stanie do mechanika na wymianę napinacza i łańcuszka, ale dojeżdżając, zauważyłem, że z silnikiem dzieje się coś złego. Słychać było chrobotanie. Mechanik po nieudanej próbie odpalenia, obracania wałem zwalił miskę i zadzwonił z informacją: "Panie Sławku, trzeba szukać nowego silnika..." Ogólne napinacz był słaby, ale głównym winowajcą okazała się pompa olejowa, a dokładnie zapchany smok. Przez to też było nasilone terkotanie łańcuszka-napinacz hydrauliczny sam nie trzymał odpowiedniego ciśnienia, a dodatkowo pompa nie podawała mu takiego ciśnienia oleju, jak powinna. I teraz poszukuję silnika 1.8T AWT 150KM bez osprzętu na przeszczep do mojego Avanta. Myślałem o szukaniu np. 1.8T AJL 180KM, ale pewnie coś z osprzętu też trzeba pozmieniać i uznałem, że chyba nie ma sensu i ostatecznie chyba pozostanę przy AWT. Jest to silnik z napinaczem hydraulicznym łańcuszka, który ma zmienne fazy rozrządu. Problem polega na tym, że na allegro, czy też u nas na forum nie można znaleźć takiego silnika(są APU,AEB itd., a z AWT jest problem). Myślałem, że trafi się jakiś anglik z takim silnikiem do rozbiórki w dziale Sprzedam. Może ktoś z kolegów sprowadza z Anglii i rozbiera na części A4 lub Passaty B5 i może przyprowadzić jakiegoś poliftowego rozbitka na części z silnikiem 1.8T AWT. Kupiłbym sam silnik w świetnym stanie, z możliwie niedużym przebiegiem, ewentualnie rozbitą A4 lub Passata z nie naruszonym silnikiem,w nie wysokich pieniądzach. Jeśli ktoś jest w stanie mi jakoś pomóc, dać na kogoś namiary, czy cokolwiek, to bardzo proszę o pomoc bo jestem w bardzo nie ciekawej sytuacji. Jeżeli mieliście podobny problem, macie jakieś sugestie, rady, to piszcie. Może ten wątek przyda się komuś, u kogo występują podobne objawy i będzie mógł w porę zareagować, bo naprawdę autko zadbane, wygodne i czuje się wielki żal, że to się stało. Pocieszam się tym, że mimo stresu i kosztów, jakie teraz muszę ponieść, uda się znaleźć silniczek w świetnej kondycji i autkiem będę mógł się cieszyć przez parę kolejnych lat.
  12. Zwalaj miskę puki czas!!! Ja właśnie szukam 1.8T AWT na przekładkę ;( i zmieniam mechanika
  13. Mi się zapalała przy ostrzejszej jeździe a ostatnio to już powyżej 2000 obr.
  14. A moje 1.8T AWT zostało zatarte Napinacz łańcuszka był trochę słaby i łańcuszek terkotał tak do 2000 obr. Zapalała się kontrolka oleju. Po jakimś czasie klepania silnik padł ;( Dojeżdżając do mechanika wiedziałem, że coś nie ciekawie silnik pracuje, a wina była najprawdopodobniej tego pier**lonego smoka.
  15. Testowałeś może telefon w podłokietniku? Mój chyba nie działa, sprawdzałem na karcie Orange.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...