Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Kontrolka ciśnienia oleju


swiezak1111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem zapala mi się czasami kontrolka cisnienia oleju. byłem na komputerze 2razy i wszystko jest wporządku. Kontrolka zapala się przy wyprzedzaniu z niskiego biegu i wysokich obrotach albo przy redukcji np z 5 na 3.. kontrolka zapali sie na sekunde miga i piszczy kilka sekund i gasnie. Może czujnik do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to trzeba zmierzyć ciśnienie oleju. VAG nie pokaże ci jakie ciśnienie masz. Jeśli będzie ok to wina czujnika. Jeśli nie to trzeba szukać przyczyn po kolei: sprawdzić czy nie ma wycieków z silnika, smok pompy, pompa. Jeśli nie te wcześniejsze to znaczy że silnik może być już w kiepskim stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam mały wyciek delikatny chociaz oleju nie ubywa. pokazuje sie na duzych mrozach jak teraz jak sie ocieplilo to juz nie podcieka. jak wroce do domu musze sie za to zabrac. silnik igła wiec o to sie nie boje. wiec wychodzi na to ,że smok lub pompa.

wyciek jest w tym miejsciu.

121212.jpg

[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 16:47_________________________________________________dokładnie pod tym węzem od plynu chlodniczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepne sie pod temat.

Mam problem z kontrolką cisnienia oleju, zapala się i gaśnie, czasem się zapali przy wyższych obrotach, czasem przy niższych, na chwile zgaśnie i tak w kółko natomiast nigdy nie zapala się przy zimnym silniku.

Pomiar ciśnienia oleju wskazuje przy wolnych obrotach 1.8 bara, przy 3 tyś obrotów 4.7-5 barów i co ciekawa kontrolka zapala się mimo wykręcenia czujnika oleju :/

Czy kontrolka bierze impulsy z jakis innych czujników jeszcze?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepne sie pod temat.

Mam problem z kontrolką cisnienia oleju, zapala się i gaśnie, czasem się zapali przy wyższych obrotach, czasem przy niższych, na chwile zgaśnie i tak w kółko natomiast nigdy nie zapala się przy zimnym silniku.

Pomiar ciśnienia oleju wskazuje przy wolnych obrotach 1.8 bara, przy 3 tyś obrotów 4.7-5 barów i co ciekawa kontrolka zapala się mimo wykręcenia czujnika oleju :/

Czy kontrolka bierze impulsy z jakis innych czujników jeszcze?

Pozdrawiam

Pomiar na ciepłym czy zimnym silniku? Stan oleju ok? Który czujnik wykręcałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, pozwolę sobie podpiąć się pod temat, bo to ta dziedzina :decayed:

Proszę o informację jak to wygląda u Was z gaszeniem kontrolki ciśnienia oleju? U mnie przed odpaleniem silnika miga razem z kontrolką temperatury i fioletową. potem jak silnik zaskoczy, to gasną wszystkie trzy równocześnie. I tak jest zawsze. Czy ciśnienie oleju nie powinno mieć jakiejś zwłoki? Pytam, bo chodzi mi po głowie, że poprzedni właściciel (albo handlarz) podłączył tą kontrolkę pod np. ładowanie, albo coś innego, żeby po prostu gasła i był spokój... Nigdy nie zdarzyło się, żeby mignęła, albo świeciła w czasie jazdy.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz czujnik przy misce olejowej to się przekonasz jak jest zrobione :) IMO powinny gasnąć po odpaleniu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno był wątek o zachowaniu się kontrolki oleju w zależności od typu i rocznika Audi. I okazało się, że w przypadku tego producenta kontrolka oleju zachowuje się często zupełnie nielogicznie. Jesteśmy przecież przyzwyczajeni do tego, że kontrolka gaśnie dopiero po zapaleniu silnika, gdy ciśnienie oleju wzrośnie. Okazuje się, że dla Audi nie jest to już takie oczywiste, a żeby było śmieszniej w różnych modelach kontrolka zachowuje się różnie. I na ten przykład w mojej padlinie z motorem 1.6 AHL z 1998 r. kontrolka oleju gaśnie w moment po przekręceniu kluczyka, praktycznie równo z kontrolką poduszek, a jeszcze przed odpaleniem motoru. Okazało się, że w tym modelu jest to całkiem normalne zachowanie, ale na jakiej zasadzie działa w takim razie to światełko, to nie mam pojęcia. Bo ciśnienia oleju nie ma, a światełko jednak gaśnie. Cuda panie, hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michalt, dla mnie to kontrolka się świeci bo masz wykręcony czujnik, nie ma sygnału i dlatego pokazuje na desce. co do ciśnienia, nie wiem jaki masz silnik u mnie w ADR ciśnienie powinno wynosić 1-3,5 na jałowym i 5-7 przy 3k więc jeśli masz mniej, powyżej 3 tys obr to sugeruje to problem z przytkanym smokiem, albo pompa nie domaga, ewentualnie zawór przelewowy za bardzo się otwiera, ale to i tak trza miskę zdjąć. IMHO ciśnienie graniczne nie jest dobrym ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety też mam problem z kontrolką ciśnienia oleju. Olej mam w normie, a kontrolka się zapala jak wjadę w jakieś nierówności - zjazd z drogi na boczną lub jak są duże przechyły. Denerwuje już mnie to. Wcześniej miałem wycieki z czujnika ciśnienia oleju to go wymieniłem. Chyba przyszedł czas na pomiar ciśnienia oleju i diagnozę co z autkiem. Martwi mnie ilość roboty która potrzebna jest żeby zrzucić miskę. Jakoś 2 tygodnie temu miałem okazję to robić na praktykach i ciekawie nie było, trzeba opuszczać sanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...