Jump to content
IGNORED

[B5 AWT] 1.8T AWT zatarty. Szukanie silnika


slawekag4

Recommended Posts

Witam.

W mojej niuni B5 był słaby napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu i nie trzymał ciśnienia. Z początku łańcuszek terkotał 2 sekundy po odpaleniu. Potem terkotał ciągle po ostrzejszej jeździe i zapalała się kontrolka ciśnienia oleju. Pomagało zgaszenie silnika i odkręcenie korka wlewu oleju. Mechanik powiedział, że można jeździć ale nie katować silnika. Ostatecznie łańcuszek terkotał cały czas, terkotanie ustawało powyżej 2000 obrotów i zapalała się kontrolka ciśnienia oleju(czujnik wymieniany).

Dojechałem do domu z takim terkotaniem(ok.90km) i odstawiłem auto. Później dolałem troszkę oleju i odpaliłem silnik. Po rozgrzaniu kręciłem go do ok. 5000 obrotów. Niestety nic to nie pomogło, a dodatkowo obroty zaczęły falować.

Pojechałem autem w takim stanie do mechanika na wymianę napinacza i łańcuszka, ale dojeżdżając, zauważyłem, że z silnikiem dzieje się coś złego. Słychać było chrobotanie. Mechanik po nieudanej próbie odpalenia, obracania wałem zwalił miskę i zadzwonił z informacją: "Panie Sławku, trzeba szukać nowego silnika..." Ogólne napinacz był słaby, ale głównym winowajcą okazała się pompa olejowa, a dokładnie zapchany smok. Przez to też było nasilone terkotanie łańcuszka-napinacz hydrauliczny sam nie trzymał odpowiedniego ciśnienia, a dodatkowo pompa nie podawała mu takiego ciśnienia oleju, jak powinna.

I teraz poszukuję silnika 1.8T AWT 150KM bez osprzętu na przeszczep do mojego Avanta. Myślałem o szukaniu np. 1.8T AJL 180KM, ale pewnie coś z osprzętu też trzeba pozmieniać i uznałem, że chyba nie ma sensu i ostatecznie chyba pozostanę przy AWT.

Jest to silnik z napinaczem hydraulicznym łańcuszka, który ma zmienne fazy rozrządu.

Problem polega na tym, że na allegro, czy też u nas na forum nie można znaleźć takiego silnika(są APU,AEB itd., a z AWT jest problem). Myślałem, że trafi się jakiś anglik z takim silnikiem do rozbiórki w dziale Sprzedam.

Może ktoś z kolegów sprowadza z Anglii i rozbiera na części A4 lub Passaty B5 i może przyprowadzić jakiegoś poliftowego rozbitka na części z silnikiem 1.8T AWT. Kupiłbym sam silnik w świetnym stanie, z możliwie niedużym przebiegiem, ewentualnie rozbitą A4 lub Passata z nie naruszonym silnikiem,w nie wysokich pieniądzach.

Jeśli ktoś jest w stanie mi jakoś pomóc, dać na kogoś namiary, czy cokolwiek, to bardzo proszę o pomoc bo jestem w bardzo nie ciekawej sytuacji.

Jeżeli mieliście podobny problem, macie jakieś sugestie, rady, to piszcie. Może ten wątek przyda się komuś, u kogo występują podobne objawy i będzie mógł w porę zareagować, bo naprawdę autko zadbane, wygodne i czuje się wielki żal, że to się stało. Pocieszam się tym, że mimo stresu i kosztów, jakie teraz muszę ponieść, uda się znaleźć silniczek w świetnej kondycji i autkiem będę mógł się cieszyć przez parę kolejnych lat.

Link to comment
Share on other sites

Sytuacja nie do pozazdroszczenia.

Tyle co za czort kazal Ci jezdzic z takimi objawami? :bicz:

:doh1: gdy ku.... to za malo.

Nie jestem specjalista, koledzy doswiadczeni sie wypowiedza warto poszukac silnika 150 KM z podobnego rocznika tak by mial przepustnice sterowana potencjometrem a nie linka jak to jest w AEB. Pewne sie to i tak by wiazalo ze zmiana kompa :(

Link to comment
Share on other sites

Cholernie nie ciekawie :/ Jak to czytałem to aż mi się słabo zrobiło, bo u mnie też terkocze 1-2 sek po odpaleniu na zimnym... ;(

Przynajmniej kontrolka oleju nigdy się nie zapaliła.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeb** jeszcze 5000 zostało mi do wymiany oleju. Przed wymianą czyszcze smoka. Bo u mnie też tyrkota ale tylko rano i nie zawsze. I nie mam problemu z kontrolką oleju ale lepiej chuchać na zimne.

Link to comment
Share on other sites

Mińsk Mazowiecki

Facet przywozi angliki i rozbiera na części

514310440

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem specjalista, koledzy doswiadczeni sie wypowiedza warto poszukac silnika 150 KM z podobnego rocznika tak by mial przepustnice sterowana potencjometrem a nie linka jak to jest w AEB.

wiem :tongue4: spojrz podkreslone, chyba ze zle ustawilem szyk zdania i bylo malo czytelne ze AEB ma linke :cool1:, przepustnice na potencjometrze sa poliftowe

Link to comment
Share on other sites

brak słów do tego mechanika... jak świeci kontrolka od ciśnienia oleju to zmienił czujnik? ludzie litości...

we wszystkich 1.8t jest problem z zatykającym się smokiem i przy jakichkolwiek problemach które mogą być spowodowane niskim ciśnieniem oleju, mimo że kontrolka oleju się jeszcze nie zapala (bo jak się zapali to znaczy że już ciśnienie jest masakrycznie niskie) pierwszą rzeczą jest zrzucenie miski i sprawdzenie smoka.

niestety ale jest mało tych silników AWT przez co są sporo droższe niż APU i AEB

PS: kumpel tak samo załatwił 1.8t awt w superbie, jeździł po mechanikach którzy wymieniali mu szklanki z napinaczem bo coś dzwoniło... później padło turbo (wymiana na nowe), a jakiś czas po tym panewki na wale powiedziały papa. a wystarczyło wyczyścić smoka...

Link to comment
Share on other sites

Kolego to poszukaj APU albo jakaś inna ale cały osprzęt daj od Twojego. Ja tak zrobiłem :wink4:

Miałem AEB, wyjechała panewka, więc kupiłem APU i dałem mu cały osprzęt od AEB i chodzi aż miło :kox:

Link to comment
Share on other sites

Nie musisz szukać AWT - kupujesz słupek AEB, AJL czy APU i już. Osprzęt idzie z twojego starego motoru i gra.

Link to comment
Share on other sites

AWT ma całkiem inny, nowszy blok niż AEB, AJL , APU więc raczej podmiana na taki motor odpada...

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, musi być gaz sterowany potencjometrem. Poszczególne silniki różniły się na pewno delikatnie osprzętem. Jeśli miałbym szukać silnika o innym oznaczeniu, to rozglądałbym się za czymś 180 konnym. Najlepsza opcja, to znalezienie AWT w świetnym stanie, bez konieczności dokupowania osprzętu i wymiany komputera. Na pewno będę dzwonił do tego gościa z Mińska Mazowieckiego. Mam nadzieję, że On będzie w stanie mi pomóc i nie zedrze ze mnie za silnik. Czekam na kolejne sugestie i będę pisał jak się sprawa potoczy dalej.

Link to comment
Share on other sites

AWT ma całkiem inny, nowszy blok niż AEB, AJL , APU więc raczej podmiana na taki motor odpada...

Trzeba sprawdzić czy słupki AWT- reszta 1.8t się czymś różnią bo osprzęt jest nie ważny.

Dokładnie, musi być gaz sterowany potencjometrem. Poszczególne silniki różniły się na pewno delikatnie osprzętem. Jeśli miałbym szukać silnika o innym oznaczeniu, to rozglądałbym się za czymś 180 konnym. Najlepsza opcja, to znalezienie AWT w świetnym stanie, bez konieczności dokupowania osprzętu i wymiany komputera. Na pewno będę dzwonił do tego gościa z Mińska Mazowieckiego. Mam nadzieję, że On będzie w stanie mi pomóc i nie zedrze ze mnie za silnik. Czekam na kolejne sugestie i będę pisał jak się sprawa potoczy dalej.

180KM czyli AJL to 150 po programie więc nie wiem gdzie róznica w bloku :disgust: Jeśli okaże się że pasuje słupek ze starszego 1.8t to nie musisz szukać specjalnie AWT bo osprzęt i tak zostanie twój stary.

Link to comment
Share on other sites

Jak kupiłem swoje to profilaktycznie wymieniłem pompę i wyczyściłem smok(wymiana pompy w sumie nie była potrzebna).

Żeby uniknąć sytuacji z zapchanym smokiem trzeba używać dobrego syntetyka i wymieniać go co 10k km.Niestety poprzedni właściciel był fanem oleju long life co spowodowało powstanie całkiem niezłej skorupy wew. silnika.

Co do szukania silnika to musisz szukać taki ,który ma:

1,napinacz ze zmiennymi fazami,

2,przepustnicę elektroniczną,chociaż można założyć swoją,

3,dwie sondy,

4,mapsensor,

reszta jest nieistotna i wtedy obejdzie się beż wymiany kompa.

I jeszcze jedna rzecz,terkotanie u mnie zdarza się też i nie jest to łańcuch jak twierdzą wszyscy zawzięcie i wymieniają napinacz a popychacze hydrauliczne,wiem bo rozmawiałem na ten temat z kimś kto się zna,(p.Urbaniak z Koszalina) i nie ma powodu twierdzić inaczej,że dźwięk inny itd.Niby dlaczego miałby być taki sam jak w starszych jednostkach skoro konstrukcja głowicy jest zupełnie inna a ciśnienie oleju 2x większe.

Jest kilka osób na forum po wymianie napinacza i terkocze dalej więc wniosek nasuwa się sam.

Link to comment
Share on other sites

I jeszcze jedna rzecz,terkotanie u mnie zdarza się też i nie jest to łańcuch jak twierdzą wszyscy zawzięcie i wymieniają napinacz a popychacze hydrauliczne,wiem bo rozmawiałem na ten temat z kimś kto się zna,(p.Urbaniak z Koszalina) i nie ma powodu twierdzić inaczej,że dźwięk inny itd.Niby dlaczego miałby być taki sam jak w starszych jednostkach skoro konstrukcja głowicy jest zupełnie inna a ciśnienie oleju 2x większe.

Jest kilka osób na forum po wymianie napinacza i terkocze dalej więc wniosek nasuwa się sam.

Najważniejsze: nie roz***** mi to silnika? :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Też o to pytałem ale odpowiedział ,że przy tych przebiegach jest to normalne ,trochę czasu musi minąć aż olej się dostanie gdzie trzeba.W zasadzie to nic nie da się z tym zrobić tylko dobre oleje lać w naszym przypadku.

Smok czyściłem zimą zeszłego roku było dość zimno auto po zabiegu stało parę dni nie ruszane na dworzu i odpalało bez terkotania parę dni ,ucieszony bo w końcu nowa pompa,a później i tak od czasu do czasu się zdarzało się że zaterkotało.

Powiedział,że przy okazji można łańcuch zmienić,zapytałem o napinacz to się uśmiechnął i odpowiedział,że mogę go sobie wymienić dla lepszego samopoczucia jak mam za dużo pieniędzy bo tani nie jest.

Link to comment
Share on other sites

witam. kolego odnośnie silników z anglii to szukałem na angielskim ebay i jest kilka takich silników. ceny się różnią i to znacznie i niektórzy chcą stary silnik w zamian co w twoim przypadku raczej odpada. nie wiem jakie są ceny w polsce ale w uk znalazłem najtańszy za 700 gbp (ok 3500PLN)z przebiegiem 126000 km . Przesyłka jedną z firm transportowych co kursują między anglią i polską to jakieś 5 PLN za kilogram. nie mam pojęcia ile taki silnik waży, ale napewno ktoś tu na forum ma takie info. jakbyś potrzebował jakiejś pomocy typu zadzwonić do kogoś z ogłoszenia w uk to wal śmiało.

Link to comment
Share on other sites

michal1910g a czy mógłbym Cię prosić o zorientowanie się w cenach rozbitych A4 z 1999-2000 z silnikiem 1.8T? Może taniej wyjdzie zakup takiego rozbitka z 1.8T AWT, uderzonego w bok, d*pę lub po dachowaniu, niż koszt samego silnika.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...