Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Analiza logów pod kątem chipowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam zrobiłem logi swojego silniczka i mam pytanie czy nadaje sie do za chipowania

Group A: '003

Engine MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle

speed

TIME 861-945 240-340 240-340 4-84

STAMP /min mg/R mg/R %

0.81 1134 850.0 498.8 4.8

2.11 1344 850.0 548.6 4.8

3.40 1617 850.0 698.3 4.8

4.69 1932 850.0 847.9 4.8

5.98 2268 850.0 847.9 4.8

7.27 2583 850.0 847.9 4.8

8.57 2877 850.0 827.9 4.8

9.86 3171 850.0 791.4 4.8

11.15 3444 850.0 758.1 4.8

12.44 3696 850.0 744.8 4.8

13.73 3675 850.0 525.4 4.8

Group B: '008

Engine speed I.Q. requested I.Q. rpm limit I.Q. MAF limit

TIME (2900-3100) (36.0...42.0) (34.2...35.2) (35.0...38.0)

STAMP /min mg/R mg/R mg/R

1.24 1197 46.4 29.4 26.8

2.54 1407 45.4 31.0 29.0

3.83 1722 44.2 33.8 34.4

5.12 2037 43.2 35.2 37.8

6.41 2373 42.2 35.2 38.0

7.70 2667 41.2 35.2 37.6

9.00 2982 40.4 35.2 36.0

10.29 3255 39.8 35.2 35.4

11.58 3549 39.4 34.2 35.2

12.87 3780 39.0 34.2 35.8

Group C: '011

Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle

TIME Boost Valvle

STAMP /min mbar mbar %

0.38 987 1356.6 1030.2 60.2

1.67 1281 1540.2 1162.8 34.7

2.97 1512 1774.8 1315.8 34.7

4.26 1827 1876.8 1601.4 35.1

5.55 2163 1866.6 1948.2 40.2

6.84 2478 1846.2 1897.2 55.0

8.13 2772 1836.0 1856.4 59.8

9.43 3066 1836.0 1836.0 61.0

10.72 3360 1825.8 1825.8 62.6

12.01 3633 1815.6 1815.6 61.4

13.30 3864 1805.4 1815.6 63.0

Opublikowano

Witaj

Sprawdz drożność filtra powietrza, chwyt powietrza ten idacy od przedniego pasa, szczelność obudowy filtra powietrza, szczelność rury idacej od przepływomierza do turbo oraz wymyj ew. wymień przepływomierz.

Wykonałeś tylko część diagnostyki, przydałoby się więcej informacji z pomiarów statycznych ale pomimo tego widać, że raczej nie bedzie większych problemów.

Pozdrawiam

Opublikowano

filtr ma 10 tyś może zabił się pyłem, co wskazuje na niedrożność dolotu :?: i jakie pola trzeba jeszcze zalogować :?:

Opublikowano

filtr ma 10 tyś może zabił się pyłem, co wskazuje na niedrożność dolotu :?: i jakie pola trzeba jeszcze zalogować :?:

-10 tys to juz pora na wymiane ...

-niski pomiar lmm ...

- http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_13_x_2007-t18478.0.html

Opublikowano

po wymianie filtra powietrza chyba jest już OK ?

Engine speed MAF (specified) MAF (actual)

861-945 240-340 240-340

/min mg/R mg/R

1344 245.0 442.2

1491 850.0 565.3

1785 850.0 708.2

2163 850.0 847.9

2520 850.0 844.6

2856 850.0 791.4

3192 850.0 768.1

3486 850.0 744.8

3759 850.0 711.6

4011 850.0 681.6

4242 850.0 668.3

4410 850.0 635.1

4536 850.0 598.5

4641 850.0 575.2

Opublikowano

po wymianie filtra powietrza chyba jest już OK ?

Engine speed MAF (specified) MAF (actual)

861-945 240-340 240-340

/min mg/R mg/R

1344 245.0 442.2

1491 850.0 565.3

1785 850.0 708.2

2163 850.0 847.9

2520 850.0 844.6

2856 850.0 791.4

3192 850.0 768.1

3486 850.0 744.8

3759 850.0 711.6

4011 850.0 681.6

4242 850.0 668.3

4410 850.0 635.1

4536 850.0 598.5

4641 850.0 575.2

jak dla mnie to jest gorzej niz bylo ..... :confused4:

Opublikowano

czyli MAF actual (po prawej) jaka ma być wartość ?

Opublikowano

czyli MAF actual (po prawej) jaka ma być wartość ?

jak najblizej zadanej ... [ u Ciebie max to 847.9 ]

Opublikowano

czyli MAF actual powinno być też 850 ? jestem kolejnym właścicielem i jak kupiłem autko to była lekko uszkodzona obudowa filtra powietrza, w ten sposób że dostawało się powietrze z pominięciem filtra, aktualnie jest pospawana w profesjonalnym zakładzie, tak że jest szczelna, ale czy fakt zasysania nie filtrownego powietrza mógł uszkodzić czujnik MAF ?

Opublikowano

czyli MAF actual powinno być też 850 ?

nie ... 847.9 ....

Opublikowano

a tak wyglądają logi po umyciu przepływki

00.81 1575 245.0 522.0 49.8

02.10 1701 850.0 721.5 4.8

03.40 1974 850.0 847.9 4.8

04.69 2247 850.0 847.9 4.8

05.98 2499 850.0 847.9 4.8

07.27 2730 850.0 847.9 4.8

08.56 2961 850.0 847.9 4.8

09.85 3150 850.0 841.2 4.8

11.15 3339 850.0 814.6 4.8

12.44 3528 850.0 808.0 4.8

13.73 3675 850.0 791.4 4.8

15.02 3822 850.0 774.7 4.8

16.31 3948 850.0 764.8 4.8

17.61 4074 850.0 751.5 4.8

18.90 4179 850.0 734.8 4.8

20.19 4263 850.0 724.9 4.8

21.48 4326 850.0 708.2 4.8

22.77 4389 850.0 694.9 4.8

według mnie jest poprawa, pytano tylko do jak wysokich obrotów silnika można osiągnąć MAF actual o wartości 847.9 ?

Opublikowano

No i jest calkiem dobrze.. :th:

"wypracowany" przeplywomierz slabnie w gornej partii obrotów... to czeste zjawisko.

Wrzuc logi z 008 bedzie widac czy ma to wpływ na szpryce.

Pozdrawiam

Opublikowano

czyli mam rozumieć że nowa przepływka ma w całym zakresie parametr MAF actual ma zbliżony do 850 ?? lub inaczej jaką wartość ma np.przy 4 tyś obrotów? inaczej na moim przykładzie u mnie jest 750 czy jak bym kupił nową to miał bym np. 847.9 ?

Opublikowano

No prawie.

Nowa przepływka tak do 2500 potrafi dawać nawet 1100.

Opublikowano

No prawie.

Nowa przepływka tak do 2500 potrafi dawać nawet 1100.

w tych silnikach wiecej niz 847.9 nie pomierzy ... :naughty:

Opublikowano

dobra, do 3 tyś jest 847,9, ale wraz z obrotami wartość spada do 700 mg przy/r 4.4tyś, RPM, co dla mnie jest logiczne bo wraz z obrotami wzrasta zapotrzebowanie na powietrze, lecz w tym momencie turbina powinna więcej dmuchnąć i wskazanie powinno oscylować w okolicy zadanej czyli 847,9, czy to że moja przepływka pokazuje 700 mg/r przy 4 tyś obrotów bo jest stara a jak bym kupił nową to pokazywała by np. 847,9 przy 4 tyś obrotów ?

lub inaczej przy jakiej wartości będzie cięta dawka paliwa ? oczywiście teoretycznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...