Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Brak iskry na 2 i 3 cylindrze - jaka przyczyna?


wrc.mm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. potrzebuje pomocy w formie porady i potwierdzenia czy dobrze mysle , bo już trace pewność.

mam ADR 1.8 z 96r. 125 KM i padla mi iskra na 2-3 cylindrze .

Jestem po próbach przemian swiec -sprawne . kable WN -sprawne, podpiąłem inna cewke zespolona bez zmian dalej chodzi na 1i4 cylindrze , 2i3 cisza .

Mam pytanie : bezpiecznik nr. 32 jest odpowiedzialny za cały prąd w cewce prawda ? albo działa i podaje prąd na wszystkie swiece, albo jest spalony i nie podaje wogóle i auto nie ma prawa zapalić.

Program diagnostyczny pokazuje bład: brak temperatury silnika , fakt silnik zagrzałem ,a wskażnik nie drgną -tylko co to ma do iskry , nie bardzo ogarniam . obie usterki pojawiły się w tym samym momęcie. W książce jest wzmianka, że może cięzko palić lub wogóle ,

nie bardzo wiem jak sprawzić instalacje pomiędzy modułem cewkowym a ???? i tu też nie wiem z kąd idzie sygnał .

Poradź coś kolego :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskrą steruje ECU z tego co mniemam. ADR ma dwie cewki. Każda cewka podaje iskrę na dwa cylindry jednocześnie. Wynika z tego że jedna cewka u ciebie nie funkcjonuje. Jesteś pewien że ta cewka którą brałeś na podmianę jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpiecznik ok. co ci mam napisac koles mowi ze tak. małoprawdopodobne ze inna tak samo jest uszkodzona - prawda ? dziś juz nie umie utrzymac pracy i gasnie po 7 sekundach, choc jest mniejsz mróz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że podające cewki w ADR to problem który gdzieś tam przewinął się przez forum. Najlepiej byłby podmienić twoją cewkę do jakiegoś innego ADR. W ten sposób na 100% wykluczyłoby się jedną z możliwości. Bo ciężko jest szukać przyczyn gdzie indziej jeśli jedna z możliwości nie jest sprawdzona na 100%. Widzę że masz LPG. Sekwencja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

preciez pisze ze podmieniona juz była cewka , te same objaw. inna hipoteza :

czy jak np . padnie wtrysk paliwa to iskry ecu nie poda??

I jeszcze jedno pytanie czy w domowych warunkach da sie sprawdzic ecu , ? albo czy mozna podpiąć inny ecu z takiego samego silnika tylko automata skrzyni biegów?

tak sekwencyjny gaz stag 300 , bardzo sobie chwale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na str.88 Sam Naprawiam masz opis jak sprawdzić czy przychodzi sterowanie (impulsy prostokątne o amplitudzie 5V) z ECU na cewkę (u nas są dwie w jednej obudowie razem z modułem wzmocnienia) lampką probierczą( led z oprnikiem 1kohm w szereg).

Jeśli faktycznie brak jest u Ciebie iskry na 2 i 3 cylindrze to nie chodzi jedna z cewek.

Według książki to interesuje Cię czy przychodzą impulsy na skrajny pin 1 wtyczki ( z kablem

żółto-szarym). Ten kabel dalej to idzie wprost na pin 78 ECU. Jak nie ma na nim impulsów to

trzeba obmierzyć sam przewód (po wypięciu ze złącza ECU). Jak kabelek O.K.to może być uszkodzone ECU.

To co napisałem jest w moim roczniku i to u siebie kiedyś sprawdzałem. Czy u Ciebie jest

dokładnie tak samo to musisz sam obadać ( np.czasami bywają drobne zmiany co do kolorów

kabli ale co do zasady działania/sprawdzania powinno być to samo).

Po za tym czy ADR jest w stanie odpalić tylko na dwóch cylindrach wydaje mi się nieprawdopodobne :mysli:ale czegoś

takiego nie sprawdzałem więc nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no . dzieki konkretna pomoc :good: dzieki ,ale juz dzis ciemno sie robi nie dam rady . jutro wyjazd i co teraz :mysli: hol do jakiegos mechanika :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1wsze, skąd wiesz, że nie masz akurat iskry ?

wymyślacie tylko ze uszkodzone ecu bla bla bla.

Masz gazownika więc jedź do specjalisty od gazu niech rzuci okiem na sterowanie wtryskiem gazu ;]

często się zdarza że sterowniki lubią się rozregulowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kąd wiem ze nie ma iskry???

Uzyłem klucza do świec ,wykręciłem powkładałem je do przewodów dołożyłem mase poprosiłem kolego o przekręcenie kluczyka i patrze oczami i widze 1- iskra , 2- brak iskry , 3- brak iskry ,4- iskra , zmiana swiec 1z 2 i 3z4 i przekrecenie rozrusznikiem te same numery podają iskre , Podmieniam kable WN bez zmian , podmieniam inna taką samą cewke - bez zmian . bla bla bla??? co ma gaz do iskry jak jest nieaktywny , to sekwencja włącza sie dopiero przy 40C zapala auto na Pb i mapy ma z Pb . nic nie dolegało sterownikowi gazu uff , wystarczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...