Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Demontaż skrzyni automatycznej - Pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Potrzebuje podpowiedzi i porady jak zdemontować skrzynię biegów TIPTRONIC. :wallbash:

Trzeba ją demontować z silnikiem? Czy może da radę to jakoś ogarnąć bez wywalania silnika?

Silnik 2.8 (ciasno jak cholera)

Opublikowano

Czytałem Twój poprzedni temat, jak zaczęło rzęzić i nie uda się wyjąć wanglera - sprzęgła hydrokinetycznego to zapewne dojdzie jeszcze panewka i pompa.

Wracajac do tematu, ja wyciągałem pare tyg temu z mojego ACK skrzynie z tym, że to była quattro.

Może Ci coś to pomoże.

Silnika napewno nie musisz wyjmować. Proponuje zacząć od zdjęcia wydechu od kolektorów, następnie musisz wyjąć rozrusznik aby odkrecić wangler - podobno da się to zrobić bez rozbierania przodu ja natomiast w to wątpię więc musisz zdemontować przód (lampy, zderzak, przedni pas, chłodnice, alternator i rozrusznik). Możesz odkręcać śruby łączące silnik ze skrzynią, połosie....

To chyba na tyle jakbyś miał jakieś pytania to pisz.

Gdzie naprawiasz skrzynię ?

Proponuję także założyć nowe sprzęgło i nie bawic się w regenerację pozorna oszczedność paru stówek może się zemścić.

Opublikowano

Dzięki wielkie:)

Liczę się z tym że to może być panewka i pompa, napewno poszedł jakiś uszczelniacz- ale pomimo tego, powiem Ci, że byłem zmuszony pojechać autem po podwórku i oprócz tego rzezienia działa OK- skrzynia nawet nie przeszła w stan awaryjny, więc podejrzewam, że po wymianie tych elementów bedzie działac jak nówka;) Naczytałem sie trochę i widzę, ze to dość typowa usterka.

Znajomy polecił mi magika z mojej miejscowości, który się "niby" zna na tym- dzisiaj ma przyjść ocenić / zobaczyć. Zobaczymy:)

No przód wystarczy lekko uchylić (tzn. odkręcić pas przedni i go opuścić, żeby trzymał sie na jednej śrubie i wężach od chłodnicy i klimy) żeby pasek zdjąć a potem da radę alternator odkręcić (troszkę trzeba się namacać) no i rozrusznik idzie zaraz po nim:) To już przećwiczone :good:

Dlaczego skrzynie zwalałeś?

Opublikowano

No jestem ciekaw jak tam dojdziesz, jak bedziesz mogl to zrob jakies fotki jak zdemontowac alternator i rozrusznik bez sciagania przodu - wiem, ze sie da ale sam nie probowalem. Rozrusznik musisz sciagnac zeby przez ten otwór odkrecić trzy śrubki, które trzymają wangler.

Ja moim autem na rzężeniu zrobiłem z 10 km, musiałem też kawałek dojechać i też nie przeszła w stan awaryjny.

Zrzucałem skrzynię ponieważ zaczęło rzęzić :)))) a wczesniej falowała na obrotach i czasem było mocne stuknięcie przy redukcji z 3 na 2 albo z 2 na 1.

Okazało się sprzęgło, pompa, panewka, komplet uszczelnień przy okazji i odrazu tarczki , ponieważ stare były ze starości nieciekawe. Do tego wiadomo doszła wymiana oleju w quattro i wymiana całego oleju w SB oraz filtra.

Jak Ci facet rzuci ogromną cenę podam Ci namiar na tego mojego znajomego. Moja naprawa kosztowała 3600 (w tym nowe sprzęgło, nie żadne regenerowane) (z tym ,że skrzynie sam wybudowałem i zabudowałem)

Opublikowano

Witam . Audi a4 B5 2.4 Avant 1998r ALF SKRZYNIA Automat: DES. 
 

pytanie czy muszę tez zdejmować rozrusznik itd żeby rozebrać skrzynie.

mam wyciek ze skrzyni wyglada na uszczelnienie na wałku.(skrzynia pracuje normalnie aż do wycieku i wyłączyłem silnik i tak stoi już 2 tydzień.)

Wiadomo bez demontażu nie wiadomo skąd dokładnie :)

 

jakies ciekawostki pomoc przy szybszym rozebraniu. Pół roku temu wymieniałem sam rozrząd wiec nie problem zdemontować Pas przedni itd tylko czy trzeba.

 

z góry dzięki za odpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...