Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BRE] Tręsienie silnika + kontrolka check engine


wilkutychy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeździłem samochodem cały czas i nic nie dawało znaków, że może być coś nie tak, jak zawsze wprowadziłem auto do garażu. Po kilku dniach chciałem się przejechać, odpalam silnik i zaczęła świecić się pulsacyjnie kontrolka Check Engine. Objawami odczuwalnymi jakiegoś problemu było to ze na wolnych obrotach trzęsie silnikiem jak dodaje gazu to tak do 3000 obrotów silnik pracuje tak przerywanie (podobna praca gdy jest zepsuty katalizator) ale powyżej 3tys obrotów silnik pracuje stabilnie i kreci się aż do odcięcia. Gdy na wolnych obrotach otworzyłem maskę i zobaczyłem to cały się trzęsie jakby miał się zaraz rozlecieć, ale gdy tak jak mówiłem powyżej 3000 obrotów silnik pracuje jak igiełka.

Dodam: Audi A4, B6, 2001, 2.0 benzyna, 131 km. licznik: 195 tys, rozrząd wymieniony przy 130 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich przypadkach najlepiej podłączyć VAG-a i podać błędy jakie występują w sterowniku. No i pasowało by się rozejrzeć już za nowym rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrze mówi, bez VAGa w tym przypadku to szukanie po omacku. Oczywiście można byłoby sprawdzić i ewentualnie powymieniać filtry, świece itp jeśli dawno nie były wymieniane, ale aby szybko zdiagnozować problem trzeba byłoby zobaczyć jakie błędy komp wywala, a wywala na pewno skoro świcie się kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chce sobie kupić VAG-a tak wiec dziś lub jutro wrzucę kody błędów (tak na marginesie, jaki VAG proponujecie, 1. tylko kabel do laptopa i płytka, czy np. znalazłem na allegro MAXSCAN VAG 405 - dobre to?)

@Fr0styyy.

no coś podobnego, nagram dziś prace silnika i podrzucę wieczorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chce sobie kupić VAG-a tak wiec dziś lub jutro wrzucę kody błędów (tak na marginesie, jaki VAG proponujecie,

Ten

http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fr0styyy. chyba miales racje

Tutaj film z pracy silnika oraz obrotomierza:

a tutaj kody bledow:

17947-100 kwp2000

Clutch pedal switch

(F36): implausible

Signal: p1539

-----------------

Sporadic 004-no

16684-225 kwp2000

Random/multiple

Cylinder misfire

Detected: p0300

---------------

Sporadic 001-upper

16688-225 kwp2000

Cylinder 4 misfire

Detected: p0304

----------------

Sporadic 001-upper

Limit exceeded

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem, missfire :D

Posprawdzaj wszystkie cewki, czy się przypadkiem która nie wypięła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...