Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wysoka temperatura na klimatronicu kanal 49


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Ostatnio wymienialem termostat na Vernet dodam, ze przed wymiana silnik sie nie dogrzewal wiec nie bylo tego problemu co teraz a mianowicie:

klimatronic kanal 49 podczas jazdy 103 - 105st C

kanal 51 po rozgrzaniu zawsze 90st C i nic mniej ani wiecej

na biegu jalowym na wolnych temp na 49 kanale rosnie do 108st i na zegarach tez sie wychyla do 100st a gdy tylko rusze na zegarach wraca do 90 a 49 kanal 103-105.

Oprocz tych wskazan zadnych oznak zbyt wysokiej temperatury.

Uklad odpowietrzony chociaz musze jeszcze raz wjechac na kanal bo lekko cieknie przy termostacie (moze slabo dokrecony, moze uszczelka sie podwinela) jeszcze do termostatu: oryginal siedzial w silniku dosc mocno tak ze trzeba bylo kombinerkami szarpnac zyby wyjac a vernet luzny tak ze nawet ciezko bylo mi przykrecic kruciec bo termostat wypadal :confused4:

Jak sadzicie co moze byc przyczyna wysokich wskazan? Czujnik zawyza, a moze ten termostat nie otwiera sie na maxa, a moze cos innego???

Opublikowano

Witam,

Ja również mam podobne problemy i podłącze się do tematu tzn. na klimatroniku po nagrzaniu się auto ma temp. 96, 99 stopni a na postoju 108 (wentylator od klimatyzacji nie włącza się chociaż jest sprawny. Włącza się tylko z klimatyzacją.) Dodam że straciłem ogrzewanie w kabinie, oba węże wchodzące do nagrzewnicy są gorące. Zauważyłem że im szybciej jadę to leci cieplejsze powietrze, ale rośnie temp. silnika o 2,3 stopnie :kwasny: Byłem u mechanika sprawdził czy nie jest uszczelka wydmuchana, okazało się że jest (szybko zmienia barwę płyn). Czy przez uszczelkę może się tak grzac i nie dawac ciepłego powietrza??

Dodam że nagrzewnica płukana, termostat nowy i pompa sprawna.

Auto właśnie czeka na wymiane uszczelki

Czekam na jakieś podpowiedzi

Pozdr.

Opublikowano

Czesc Wojas86,

Mi tez kolega, ktory jest mechanikiem mowil, ze moze to byc uszczelka, ale u mnie nie ma zadnych innych objawow oprocz tych wysokich wskazan. W moim przypadku im bardziej wciskam gaz :) tym plyn chlodniejszy 100st na 49 kanale. Jak u Ciebie zachowuje sie wskaznik na liczniku? bo u mnie rowne 90st chyba ze na klimatroniku wskoczy 107-108 to zegar wychyla sie na 100st. Ogrzewanie mam dobre.

Wczoraj przy temp. 107st C na klimatroniku k49 sprawdzalem weze od chlodnicy i gorny jest cieply (goracy) a dolny zimny :mysli:

Zastanawia mnie ten moj termostat, bo wsadzilem Verneta ostatnio no i skoro ten dolny waz zimny to on jest glownym podejrzanym.

Wracajac do Twojego problemu to faktycznie wysoka temp moze byc od walnietej uszczelki, ale brak ogrzewania jest dziwny tym bardziej, ze mowisz o droznej nagrzewnicy i dobrej pompie, ale czy Ty nie masz zapowietrzonego ukladu??? Zdejmij lewy waz od nagrzewnicy (tam jest taki otworek do odpowietrzania) i sprawdz, ewentualnie odpowietrz. Slyszysz rano przy rozgrzewaniu auta przelewanie sie plynu w nagrzewnicy??? To moze byc przyczyna. Czekam na wiesci.

Opublikowano

Cześć,

Ja również obserwowałem chłodnicę , węże i ten górny jest bardzo gorący po nagrzaniu się a wąż na dole jest zimny nawet jak temp. silnika osiąga 108 stopni. Na forum niekurzy wypowiadają się że tak jest dobrze.

Co do odpowietrzania to oczywiście wiem że lewy wąż przy nagrzewnicy ma dziurkę do odpowietrzania (odwietrzony sika dużym ciśnieniem).

W nagrzewnicy nie przelewa się nic , przynajmniej nie słyszałem nic podejrzanego. Mechanik twierdzi że spaliny dostające się do układu chłodzenia wedruja najwyżej , w tym wypadku do nagrzewnicy i ją zapowietrza. Dzisiaj okazało się jeszcze że chłodnica jest "zgnita" w jednym miejscu i poci się , ale płyn nie ucieka. Może jest juz zapchana syfem , więcej będę wiedział koło piątku jak poskładają OOOO. Po rozebraniu widac slady płynu , więc badanie nie kłamało a koszt takiego badania u mnie to 30zł.

Opublikowano

Hej.

No to chyba wszystko sie juz wyjasnilo, napisz jak sie skonczy, a ja ide sprawdzic czy dzisiaj sie dolny waz nagrzeje bo na dworze +8st.

Mam nadzieje, ze u mnie uszczelka OK bo mi sie nie grzeje tak jak Tobie przy wiekszych predkosciach, a nawet temp. wtedy spada tylko na postoju dochodzi do tych 108 :kwasny:

Jeszcze pytanie do Ciebie ile masz na klimie na kanale 51 gdy na 49 - 108st bo u mnie zawsze 90.

Dlatego zastanawiam sie czy te 108 co pokazuje na postoju lub te 103-105 w czasie jazdy to jest prawdziwe wskazanie.

Opublikowano

Siema,

na kanale 51 trzyma mi cały czas równo 90 stopni , po zgaszeniu i włączeniu zapłonu rośnie na 93 góra a na 49 rośnie tez o kilka stopni. Zaraz po odpaleniu wraca do normy jeżeli można nazwac takie grzanie normą :confused4:

Jak odbiorę auto to dam znac

Pozdro.

Opublikowano

jeżeli maci silnik adp to temperatura płynu jest na kanale 51 żeby to sprawdzić wyciągnijcie wtyczkę czujnika tą co ma dwa bolce(jest za blokiem silnika

Opublikowano
jeżeli maci silnik adp to temperatura płynu jest na kanale 51 żeby to sprawdzić wyciągnijcie wtyczkę czujnika tą co ma dwa bolce(jest za blokiem silnika

mam adp ale temp plynu pokazuje mi na 49 a na 51 temp bloku silnika i tam zawsze 90 chyba ze wylacze silnik i na zgaszonym sprawdzam wtedy jest 105 ale jak tylko zapale spada na 90. w sumie to dalem sobie z tym spokój bo teraz jak sie zrobilo cieplo to na zegarach rowne 90 i nic wiecej wiec nie patrze na ten klimatronik zeby nie szukac dziury w calym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...