WZMACNIACZ - BLAUPUNKT GTA 2

    22 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Hejos, mam wzmacniacz Blaupunkta GTA 2 -, do tego tuba blaupunkta - GTt 300 , podlaczylem ja pod dwa skrajne konce ( + i - ) , a dwa srodkowe zmostkowalem - tak mi wyszlo ze bedzie 4 ohmy i najwieksza moc rms - 170 - chyba dobrze zrobilem ?? oto dane wzmacniacza : DANE TECHNICZNE GTA 2

    Moc Max 4 Ohmy 2 x 110 / 1 x 375 Watt

    Moc Max 2 Ohmy 2 x 170 Watt

    Moc w RMS 4 Ohmy 2 x 55 /1 x 170 Watt

    Moc w RMS 2 Ohmy 2 x 85 Watt

    Pasmo przenoszenia 10 - 26.000 Hz

    Stosunek Sygnału szumu > 90 dBA

    Zniekształcenia < 0,05 %

    Oporność wejsciowa 10 kOhmy

    Czułość Wejściowa 0,1 - 8 V

    Stabilna praca 2 Ohmy

    Filtr dolnoprzepustowy 50 - 250 Hz

    Filtr gónoprzepustowy 80 Hz

    Podbicie Bass Bost 0 -12 dB 45 Hz

    Wymiary 190 x 49 x 296 mm

    9408873412kd.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no to nie mostkuj tych wyjść śrdkowych i powinno być git, w instrukcji nie masz jak powinno wyciągnąć jeden kanał ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zmienilem post, bo mam nowy - normalny wzmacniacz - niech ktos zerknie wyzej

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dark79 - zerknij na te schematy i napisz :

    zdjcie1046wh.jpgzdjcie1052lm.jpg

    zdjcie1068eo.jpg

    A ja podlaczylem tak :

    moj6ox.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no i wszystko wiadomo, nie mostkuj środkowyc wyjść bo to może się żle skończyć, tube masz prawdopodobnie 4 Ohm i nie potrzeba nic kombinować tylko wpiąć się w zewnętrzne zaciski i bedzie chulać z max mocą,pierwszy schemacik pokazuje jak masz podłączyć głośnik dwucewkowy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No tak, ale niewiem, ja tak wyliczylem ze jak polacze tube do skrajnych wyjsc to mam 2 ohmy, mostkujac 2 srodkowe wyjscia uzyskuje 4 ohmy bo polaczone jest szeregowo - tak ?? A jak zostawie samą tube to sie zrobi 2 ohmy :?:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    żle myślisz, jak masz tube 4 ohm to podlanczasz na skrajne i napewno masz 4 ohm na wzmaku, jest to tak zrobione że nic musisz mostkować zwierać, jak chcesz to możesz to oczywiście zrobić ale........może się nic nie stanie:), na drugim zdjęciu masz wyraźnie pokazane, głośnik 4 ohm i podłączony na skrajne wyjcia bez żadnych kombinacji.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No ok, czyli musze wyrzucic mostek - ktory drugi dzien jest, a z mostkiem sie zmniejsza opornosc czy dalej jest 4 ? Koles co mi sprzedawal to wogole mowil zeby 2 skrajne zmostkowac a do srodka tube ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie wiem czy zauważyłeż że twój wzmak moze grać przy impedanji 4ohm jak i przy 2 ohm, i jak chodzi przy tym mostku,nic się nie zniekształca?? zobacz jak jest przy mostku i bez, ja bym nie kombinował i podłączył jak chce producent, u siebie mam 4ro kanałowy wzmak i chodzi on w 2+1 czyli przód: lewa i prawa strona i jeden kanał wyciągnięty z dwóch czyli podpięcie się w zew. zaciski z sub, tak mam w instrukcji i jakoś nic nie pisze tam o jakimś mostkowaniu wyjść, oczywiście decyzja należy do Ciebie :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No ok , sprawdze to, a przy wiekszym uderzeniu basu jest tak jakby tuba miala za maly "bass reflex" - i nie odprowadza wszystkiego powietrza ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ale ze jak? cos sie dzieje z dzwiękiem?? jak to się dokładnie objawia, może wzmacniacz jest za mały i nie wydala albo trzeba coś lepiej dostroić?? ewentualnie sciągnij ten mostek i zobacz :wink: czy coś się zmieniło

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No wzmacniacz nie, raczej tuba nie daje rady ;) Tzn chodzi o to ze jak gra sobie tak srednio, jest ok, ale daje glosno juz i tuba zaczyna buczec - slychac jak powietrze sie tam tlumi , no tak wywnioskowalem ze moze ten otwor bass reflex jest za maly ?? Sprobuje sciagnac jutro ten mostek, ale to chyba nie od tego . Tam otwor mam 80 mm , nie wiem jak to mam jeszcze wytlumaczyc, zaczyna buczec jak by nie mogla wydalic tego wszystkiego powietrza, juz lepiej gra jak naprzyklad zatkam ta dziure. :razz:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    może być na przykład jakies przesterowanie przy większej mocy, a jak z zasilaniem wzmaka, jest dobre?? znaczy się czy przewód zasilający nie jest za mały??trzaby było posłuchać i pokombinować, zobacz ten mostek, a może masz na maxa bass w radju dany i to wszystko nie wyrabia, teoretycznie to można gdybać, poprubój różnych wariantów i może coś trafisz, daj znać jakie postępy, a jak masz podłączony wzmak do radja?? przez chncze czy sygnały głośnkowe

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No wzmacniacz jest podlaczony przez kabel 10 mm , w wzmacniaczu bass ustawiony jest na polowe, w radiu tez na polowe, a wzmacniacz podlaczony przez czincze i kabel sygnalowy z radia - zeby sie wlaczal z radiem. A i swieci mi sie tylko POWER, a PROTECT ma sie nie swiecic ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    PROTECT jest po to że jak ci sie przewody głośnikowe zewrą albo jak bedzie mu za gorąco poprostu się wyłączy i wtedy bedzie się świeciło, podłączenia masz dobre, może poprostu trzeba troche poustawiać zeby ładnie razem zagrało.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No wyrzucilem mostek, poustawialem, zobaczymy, w czasie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napisz jaką masz tubę? Jaki tam siedzi głośnik ,pasmo przenoszenia,moc.Bo z tego co piszesz to najwyrażniej tuba jest miernej jakości(tzn głośnik tam wsadzony)i nie wyrabia przy większym wzmocnieniu.Jesli jest to tani chiński głośnik to nie sugeruj się tym że pisze na nim 500Watt to tylko napis i nigdy nie zagra tak jak trzeba.No chyba że z tubą jest wszystko git wtedy sugeruję pobawić się filtrem i obciąć dolną częstotliwość tak aby głośnik "odzywał się" tylko przy głębokim basie.Bo możesz mieć nie obcięte pasmo i głośnik przetwarza średnie i niskie tony,a wtedy to właśnie buczy.To może być przyczyną Twoich kłopotów i zmartwień.Daj znaka jak dojdziesz co i jak.

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No tube mam blaupunkta GTt 300 , a glosnik w niej to blaupunkt tez : 600 watt

    ( 200 RMS ) 30 cm glosnik. Pasmo przenoszenia 35-500Hz . Glosnik oryginalny blaupunkt Wiec chyba nie jest zle, faktycznie moze byc tam problem z ustawieniem pokretla LOW PASS, a wszystkie jakie sa to LEVEL, LOW PASS , BASS .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No to jeżeli faktycznie głośnik schodzi do 35Hz to bardzo ładnie!Więc pozostaje to o czym Ci pisałem zabawa filtrem i myślę że powinno być ok.Najlepiej to wejdz sobie na DC lub jakiś inny p2p i wpisz Bass test lub Car audio test,Subwoofer test czy coś takiego(jest tego opór i są tam kawałki niekoniecznie całe utwory,gdzie bass jest w różnych częstotliwościach) i wypal to na CD.Chodzi mi o to żebyś podczas zestrajania wzmacniacza z tubą zrobił to na jakiejś odpowiedniej muzie.To tylko taka moja sugestia :wink: myślę ,że ułatwi Ci to zadanie i w pełni ocenisz możliwości sprzętu.

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Bass testa mam ;) Poprobuje poustawiac na nim wzmacniacz. Dam znac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy