Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Nie można zredukowac na 3-ci bieg


r90k

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj podczas jazdy nie mogłem zredukować z 4-go biegu na 3-ci (nie mogłem go wbić,wypychało mi lewarek) :shocked: Wystąpiło to parę razy. Dzisiaj tylko raz. Jest to trochę kłopotliwe bo trzeba albo 2-gi bieg wbić albo się rozpędzać na 4-tym biegu. Jakie mogą być tego przyczyny i czy można z tym jeździć jakiś czas ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie synchronizator sie konczy badz sie skonczyl. Skrzynia do sciagniecia i do ogledzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też stawiam na synchronizator, jeździć można tylko co to za jazda :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synchronizatory sie tak nie koncza z dnia na dzien.. zreszta jak jest zuzyty to przy próbie wrzucenia biegu powinno byc jakies zgrzytanie albo chrobotanie - miałeś juz wcześniej takie objawy? spróbuj zrobić dwa eksperymenty: 1) jak juz z 4 wrzucisz na luz to pusć i wciśnij ponownie sprzegło przed wbiciem 3, 2)zrób przegazówkę na powiedzmy 2-2,3tys obr i podczes opadania obrotów próbuj wbic 3. jesli to nie pomoże to znaczy że to nie jest wina synchronizatora - wtedy w pierwszej kolejnosci sprawdziłbym sprzegło (chociaż jesli inne biegi wchodzą bez problemu to raczej nie jego wina), potem zostaje juz tylko rozebranie skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak kolega napisał wyżej wyhamuj skrzynie - powciskaj kilka razy sprzęgło przez zmianą lub dopasuj obroty (praktycznie biegi powinny wchodzic bez sprzęgła przy odpowiednim dopasowaniu obrotów o ile dobre synchronizatory) - ja mam podobny objaw ale to nie skrzynia tylko sprzęgło - jeżdzę z tym co prawda ... po mieście bo na trasy nie bo nie mam czym wrócić jak sie zepsuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w sobotę, tylko że z 2 biegiem. Dolałem 0,5 litra oleju i ustąpiło. Przesmaruj jeszcze drążek zmiany biegów. Możesz mieć też luz na przegubie drążka przy samej skrzyni lub mniej optymistyczne wytarty wybierak w skrzyni. Pasowałoby też sprawdzić stan poduszek skrzyni i silnika, mogą występować naprężenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synchronizatory sie tak nie koncza z dnia na dzien

proszę Cię, u mnie zazgrzytał raz i na drugi dzień już nie przestawał :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

synchronizatory sie tak nie koncza z dnia na dzien

proszę Cię, u mnie zazgrzytał raz i na drugi dzień już nie przestawał :hi:

w pugu 406 którym jeździłem synchronizator 2 biegu zgrzytał przez 2 lata zanim sprzedałem i wiem że znajomek który kupił nic z tym nie robił i dalej jezdzi. tak samo golf v plus mojego kuzyna, 2 bieg wchodzi w zasadzie tylko jak auto sie toczy 15-20 km/h (zarówno przy zmianie w góre jak i w dół) inaczej chrobocze, ale bieg wchodzi(i tak juz 1,5 roku). takze w to ze jednego dnia jest cacy a na drugi dzien jest kaplica to ja nie wierze, musiałeś wczesniej zignorowac jakies objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojego ojca w Vectrze 3 zgrzyta już 7 lat i potrafi wyskoczyć podczas jazdy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...