whitewidow Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Witam. Mam A4 B6 2.0 FSI (150 Ps) i wydaje mi się, że z wydechu powinny wydobywac się znikome ilości dymu. A u mnie kopci mocniej, jest to biały dym, ale jak na tą klase auta kopci za duzo. No i ten temat podwajam, bo nie uzyskałem ostatnim razem odpowiedzi. Chodzi o to, ze po starcie, na zimnym silniku troche zawyje, jest to 2-3 sek. odgłos. Jest to dość słyszalne wycie, nie wiem dokładnie skąd dochodzi i nie wystepuje za kazdym razem. No i do tego, żona dzisiaj stwierdziła, że troche telepie budą na jałowym no i jakos tak jakby zaczal klekotac. Proszę pomóżcie. Pozdrawiam.
tomek20stencel5 Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Co do pary to silniki audi nie wiadomo do końca dlaczego produkują jej dużo, szczególnie na LPG, jeżeli nie ubywa płynu chłodzącego to nie ma się czym martwić. A co do wycia to obstawiam łańcuszek rozrządu i jego napinacze. Może już czas na wymianę oleju?
whitewidow Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Okej rozumiem. A jest jakis sposób na sprawdzenie, czy to łańcuszek rozrzadu i jego napinacze, zeby miec pewnosc. I czy mozna na tym troche pojeżdzić. Bo do wymiany rozrzadu zostalo mi jakies 30.000 km i chcialme to zrobic za jakies 2 mesiace i odrazu wymienil bym napinacz i łancuszek. A co masz na mysli o wymianie oleju? Uciekam do pracy. Milego dnia zycze.
darkle Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Co do pary to z każdego benzynowego silnika przy takich pogodach leci para. A wycie to raczej nie chodzi o łańcuszek ani wariator bo te by raczej zastukały. Ale chyba domyślam się o jaki dźwięk chodzi. Może po prostu tak ma być przez 2-3sek po odpaleniu.
tomek20stencel5 Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 A właśnie, że łańcuszek zawyje jak odpalisz, taki dzwięk jest właśnie w kabinie.
whitewidow Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 darkle raczej tak ma nie byc, bo wczesniej tego nie mialem, i nie wystepuje to za kazdym razem. No i pytanie czy moge na tym troche pojezdzic do wymiany rozrządu. A i tomek o jaka wymiane oleju chodzi?
whitewidow Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Wiec tak z tym buczenie/wyciem to jest tak. Wczoraj dwa razy wystapiło. Wiec po uruchuchomieniu silnika pozostawilem na jałowym i czekałem co sie bedzie działo, po 15-20 s od uruchomienia było owe buczenie, głosniejsze niz zwykle, az poczułem w podłodze drgania. Odgłos jak by coś o coś tarło czy cos takiego:) nie potrafie go dokładnie okreslic, ale od dzisiaj przed uruchomieniem otwieram maske, potem uruchamiam i bede lokalizował dokładnie skąd dochodzi, oraz postaram się nagrać dzwiek. No i wracam to pytaniaczy mozna na tym pojezdzic przez pewien czas. Pozdrawiam.
darkle Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Czasem w niektórych silnikach krótko po odpaleniu coś wyje głośno i jest to prawdopodobnie pompa oleju. Miałem tak kiedyś dawno temu w polonezie:) Ale tak miały wszystkie od nowości a w wielu silnikach różnych marek już słyszałem taki dźwięk.
whitewidow Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 Ja rozumiem...ale jednak wydaje mi sie ze tak nie powinno byc...podjalem decyzje i jutro wymieniam rozrzad mam nadzieje ze pomoze. Dam znac co i jak z tym wyszlo. Pozdro
whitewidow Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 Wracam do tematu. Wymieniłem rozrząd, okazało się że na pinacz hydrauliczny był martwy. Zastał się w jednym punkcie, nie dało się go odciągnąć, po wykręceniu chciałem siła go wcisnąć i się nie udało. Jak wypłyneło troche oleju, można było zrobić mały ruch. Mianowicie, nie napinał paska, ale po wymianie silnik jak nowy. Cały czas równe obroty, ciszej chodzi. Jestem zachwycony. No, ale owe buczenie/wycie/tarcie nie zniknęło. Przy wymianie paska rozrządu odkręcałem napinacz z rolką od altenatora no i tutaj na rolce słychać już tarcie, a jak silnik jest uruchomiony to napinacz pracuje, ale letko stuka, wymienie w nastepnym miesiacu. I pytanie czy to ta rolka może wyć. Martwi mnie jeszcze klimatronik. Na vagu błąd odnośnie klapy od zamykania obiegu. I wydaje mi się, że jak wystepuje wycie to jak by mi szyby parowały i smród z klimy. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się