Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Pomocy z parującymi szybami


Majkel.a4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Koledzy pomóżcie bo paruje mi tylko czołowa szyba i szyba od bagażnika. Żadne inne nie są zaparowane. Filtr przeciwpyłkowy zmieniony i nic się nie poprawia. Co może być przyczyną. Typ nadwozia avant i dodam, że mam szyberdach. Proszę o pomoc!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy dywan masz suchy może odpływy od szyberdachu się zapchały i woda leci do środka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płynu Ci nie ubywa??bo z tego co kojarze jak dziurawa nagrzewnica to będzie parowała szyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze zobacz czy klapka od obiegu zamkniętego nie zblokowała się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam klapki od obiegu zamkniętego bo męczę się bez klimy xD A co do płynu to wiem właśnie, że jak ubywa to szyba paruje ale nie mogę stwierdzić czy to od tego bo mam wyciek przy bloku silnika i już mi na prawdę pomysłów brakuje. A nie powiem irytujące to jest bardzo jak jeżdżę codziennie jest ok ale jak już jeden dzień auto postoi to ma zaparowaną szybę przód i tył. Tylko te dwie. Gdybym miał małą nieszczelność przy czołowej to i tak nie byłaby cała zaparowana, a gdyby do tego doszło to również i boczne. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły bądź rady to proszę pisać.

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się jakiś czas temu męczyłem z zaparowanymi szybami, wstawiłem farelkę do auta na kilka godzin z trochę wysuszyłem auto, jak na razie niema tragedii.

Gdyby przeciekała nagrzewnica to raczej było by czuć w samochodzie płynem, chyba że masz dużo zapachów w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapachy mam, ale nie zmieniam choinek codziennie. Raz na miesiąc kupie. Musze z tą farelką popróbować bo w sumie trochę wilgoci mogło się nazbierać. Wstawię do taty do garażu i zobaczymy efekty po "suszeniu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak miałem zwłaszcza po deszczu jak dywaniki były mokre albo jak klima była wyłączona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było o tym sporo pisane na forum, ogólnie to kiepski jest przepływ powietrza w naszych autach, system wentylacji nie daje rady przy komplecie pasażerów (szyby parują). Wysusz dobrze auto, później obserwuj. Nie spal auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowisz ze masz garaz to przeciez zostawiaj go na noc z otwartymi szybami niech schnie sobie po zimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że w aucie jest troszke wilgoci, resztki np. śniegu.

Wysiadasz z nagrzanego auta i je zamykasz a dywaniki delikatnie parują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym szukał problemu w garażu. Nie wiem jaki masz - ale mój jest w podpiwniczeniu domu niedokładnie zaizolowanego. Ubiegłej zimy trzymając auto w garażu zauważyłem większe zawilgocenie niż zostawiając je pod chmurką (mróz doskonale osuszał). Tej zimy zamontowałem wymuszony obieg wentylacji w garażu i rozwiązałem problem z zaparowanym autem.

A zamiast farelki polecam wynająć osuszacz powietrza. Zamykasz w bagażniku i po 3-4 godzinach masz sucho jak w lecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy z tą farelką to działa, bo u mnie też jest z tym problem. Na przód nawiew, tylna szyba ogrzewanie, ale boczne... przeważnie tył cały czas zaparowane, jak za starych dobrych lat pod dyskoteką :sex:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza oczywistą sprawą filtra kabinowego i sprawdzenia odpływów, dobrze przewietrz wnętrze, pod dywaniki włóż gazety na noc niech wchłoną wilgoć, pozatym umyj wszystkie szyby, bo brudne szybciej parują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyliśmy z kumplem z tym samym problemem w jego aucie. Na podłogę pod dywaniki warstwa ręczników papierowych na kilka dni aż nasiąkną, kilka razy auto zostawione uruchomione na 2godz z max temperaturą i nawiewem na nogi, później wietrzenie całego auta na koniec porządne umycie szyb od wewnątrz jakimś dobrym płynem do szyb. Potem należy już tylko dbać o odpływy wody, co jakiś czas porządnie przewietrzyć auto z wyjętymi dywanikami a zimą używać gumowych dywaników i starać się nie wozić na nich zbyt dużo śniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź otwory odpływowe na podszybiu, dywaniki pod pedałami może wejść woda przez nieszczelną obudowę ECU, otwory odpływowe szyberdachu, poprzez lanie wody (z umiarem) i obserwuj czy ta sama ilość wody wypływa pod samochodem, sprawdź "otwory wentylacyjne" z tyłu samochodu (często ich zablokowanie utrudnia zamykanie drzwi) często występują za zderzakiem pod zderzakiem

---------- Post added at 09:39 ---------- Previous post was at 09:38 ----------

jeszcze zobacz czy klapka od obiegu zamkniętego nie zblokowała się

sprawdzić koniecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...