Jump to content

mariuszsal

Pasjonat
  • Content Count

    209
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About mariuszsal

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sawa, na Paderewskiego. Drogo ale ja się jeszcze na nich nie zawiodłem.
  2. Dlaczego EGR ? 2.0 w a6 to troszkę za mało. Jak telepie przy ruszaniu to sprawdź układ przeniesienia napędu oraz zawieszenie silnika i skrzyni. Nie spotkałem 2.0 tdi z żwawą jedynka. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalk now Free
  3. Mariusz, a jeżeli taka zależność z Twojej sugestii ma miejsce to co to oznacza ? (będzie info dla innych na przyszłość). Pozdro Fizyka lub/i świece żarowe. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
  4. Cały czas tak kopci - czy teraz w wilgotne i chłodne poranki ?
  5. Chyba się nie da, bo to samo było w poprzednich wersjach. Mapy pokazywały trasę ale była nieaktywna. System nie zawiera opcji odblokowywania tras bo te są nagrane na DVD bez możliwości ich edycji. Mam do Ciebie inne pytanie, mapy te ponoć zawierają fotoradary. Działa to u Ciebie ? Bo u mnie w menu nie ma czegoś takiego :/
  6. BPW -290 tyś na blacie, większe naprawy: 146 tyś km, wymiana głowicy, wałka, hydrauliki i bloku silnika (gwarancja producenta) 230 tyś wymiana dwumasu i amortyzatorów 240 tyś wycięcie DPFa i podniesienie mocy do 165km i wywalenie wałków 280 tyś wymiana zaworu EGR i uszczelek przy pompie i pokrywie zaworów i tylnych przewodów hamulcowych. reszta to drobnica klockowo-olejowo-filtrowa. Zawieszenie nadal fabryczne.
  7. Misiu nie gorączkuj się tak. Nikt nie płaci za siedzenie na forum przez 24 godziny na dobę. Spotykają się tu ludzie podyskutować o różnych problemach a 99% z nich to osoby nie pracujące w zawodzie (tj mechanik) i nie mają obowiązku udzielić ci porady, ba a nawet jeśli udzielą to licz się z tym, że będzie to gdybanie. Jeśli coś dolega twojemu samochodzikowi to po pierwsze dostaniesz o tym info na blacie (żółta świec żarowych lub w skrajnym przypadku czerwona kontrolka) lub znajdziesz problem z zapisie błędu elementu wykonawczego. Jeśli nic się nie dzieje to jeździj i daj sobie spokój z VAGowaniem bo i tak tego nie ogarniasz. Jak się obawiasz wybuchu silnika podjedź do ludzi którzy to naprawiają. Wyczytałeś dobrze - wysoko ujemne BIPy to z reguły problemy z zasilaniem w gnojówkę. Sprawdź cały układ to eliminując po kolei elementy. U siebie zauważyłem, że wzrost ujemnych bipów często gęsto powodowany jest przez brudny/stary filtr paliwa. Nie napisałeś jaki przebieg tego klekota, może zwyczajnie PD już się kończą i pozostaje Ci je dojeździć i kiedyś wymienić/zregenerować. Korekcje masz poprawne więc na twoim miejscu nie przejmował bym się zbytnio tym parametrem (zwłaszcza, że nowe potrafiły wychodzić z salonu z wartościami do -60 i też jeżdżą do dziś.
  8. A próbowałeś wg instrukcji ? 1) Zaparkuj na płaskiej powierzchni (poziomo) 2) Zagrzej silnik powyżej 40 stopni 3) Zgaś silnik 4) Włącz zapłon - (nie silnik) 5) Wejdź w miarkę i czekaj (2 minuty dla silników beznynowych, 4 minuty dla diesli).
  9. A ktoś dostał od nich wykres? Miał być wysłany. Chyba nikt z tego co czytałem nie mógł się doprosic. Ja tam pojechałem na wywalkowanie a mod to niejako przy okazji. Nie zastanawiam się teraz nad tym tylko planuje to wyzerowac, zrobić turbo jak będzie trzeba i wgrać coś na nowo. Chyba w fabryce mocy bo mam ich pod nosem. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
  10. Do modyfikacji nie było żadnych problemów z autem. I w sumie nadal nie jest źle - w codziennym użytkowaniu. Ale czy stało się to przez modyfikację czy nie - nie jestem tego w stanie określić. Autko ma 280 tyś i cały czas na fabrycznej turbo, więc ma już chyba prawo trochę siadać.
  11. Fanboye 1.9 i 2.0 - już wiemy, że moje jest najmojsze i najlepsze. Dalszą dyskusję moderator powinien przenieść na forum onetu. Więcej danych statystycznych. Jak widać, rynek zupełnie inaczej (w przeciwieństwie do forumowych gawędziarzy) wycenia wartości poszczególnych silników. Wycena pobieżna ale oddaje zakres. A4B6 1.9 TDI 2004 r. - ~24500 zł, A4B7 1.9 TDI 2004 r. - ~30500 zł, A4B7 2.0 TDI 2004 r. - ~ 32200 zł
  12. Popieram. Ludzie owczym pędem przesiadają się z 1. 9 na 2.0 nie mając świadomości co ich czeka. Niestety tylko rozczarowanie. ASO nawet jeśli prowadzi darmowe akcje naprawcze typu wymiana pompowtrysków to i tak nieoficjalnie przyznaje się do tego, że jest coś nie tak z silnikiem. Niektórzy nawet piszą, że dostali nowe pompki za free, ale to nie świadczy o hojności aso,a tylko o powadze świadomości jaki bubel wypuścili. Po co tyle wynurzeń, ja sobie porównałem:. Otóż byłem posiadaczem 1.9 tdi a jestem teraz posiadaczem 2.0 tdi i zarówno o jednym i drugim silniku mam takie samo zdanie. 1.9 zrobiłem około 80-90 tyś km do stanu licznika 265 tyś (kupiłem używany) i teraz obecnie w 2.0 tdi dojeździłem do prawie 280 tyś tj jakieś (80 tyś ewidencjonowane fakturami - od przebegu ok 200 tyś samochód wskoczył na firmowy). Ponieważ obydwa samochody były/są lasingowane, więc w systemie księgowym ma historię faktur pod konkretny samochód - i wnioski są następujące: Uwzględniając roczną inflację w kolejnych latach to średnie koszty utrzymania /serwisowe/ nie różnią się znacząco pomiędzy tymi dwoma silnikami. w passatowskim 1.9 naprawy były drobne (napinacz paska klinowego, egr, sprzęgiełko alternetora ..) a w 2.0 nie mam faktur dotyczących napraw silnika i jego elementów (poza wywaleniem wałków i dpfu - które podniosły tą średnią). Różnice na korzyść a4b7 w porównaniu do Passata b5 są za to w kosztach innych niż silnik Naprawa/wymiana w b5: (mechanizm wycieraczek, centralny zamek, elementy zawieszenia oraz sprzęgło). A wracając do tych głowic - moja została wymieniona w ASO bez zająknięcia - jak ktoś napisał, ze świadczy to o bublu jaki wypuścili. Tylko mój BPW to chyba ma głowicę z 1.9 ? hee ? Jak mam to rozumieć.
  13. Widzę, że temat jeszcze żyje. Ogólnie byłem jeszcze raz u chłopaków w fabryce mocy i stwierdzili mały kibel Podobno podczas wycinania DPFu w AZ Serwis w gdańsku i modyfikacji softu wgrali go tak, że nie zapisuje błędów w sterowniku silnika. Na hamowni kilka razy złapał ponoć notlaufa a żadnego info w sterownikach (coś w tym może i jest bo odkąd pamiętam w silniku nigdy nie było błędów). Turbinka także pomału zbiera się do regeneracji - ale na razie nie miałem czasu się tym zajmować. Także czeka mnie regeneracja turbo, wgranie na czysto softu z BPW i hamowanie na nowo.
  14. W moim BPW z 2006 roku powstały mikropęknięcia w głowicy. Została wymieniona w ASO na gwarancji w 2008 roku. Od tamtej pory przejechał prawie 200 tyś km (teraz ma 280) i nic się złego nie dzieje. Więc chyba poprawili.
×
×
  • Create New...