Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tani sposób na uszkodzoną cewkę WN


ghost2255

Rekomendowane odpowiedzi

kolego ghost za ile był byś w stanie zorbić taką cewkę lub podał krok po kroku jak to uczynić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli parametry są zachowane a całość działa jak należy to za***iście :wink: Gratki za pomysł :wink:

PS. Spinacze typu "kupiłeś se Audi za 7 klocków a nie stać Cię na cewkę za 600zł (w której notabene jest tylko kilka blaszek i trochę drutu) to kup sobie Fiata za 7 klocków" mogli by sobie już darować :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MATIUS: wykonanie jest banalnie proste od strony elektrycznej: z aluminiowego modułu z żeberkami(ten widoczny w dziurze plastikowej osłony silnika) z boków wychodzą po 2 przewody-są sztywne oblane plastikiem. Ja obciąłem je piłką do metalu i do nich przylutowałem kable idące do cewek od CC. Do cewek wpinasz kable wys. napięcia i zakładasz na świece.

Montaż całości do kupu według własnego pomysłu. Piewrotnie było na listewce aluminiowej i trytytkach, teraz mam wszystko poskręcane na listwach i kątownikach odpowiednio dociętych i dogiętych.

SOKAL: swoje AUDI kupiłem za 5tys.zł, a już włożyłem 8 tys.zł(wliczjąc instalację LPG) i jeszcze w najbliższym czasie włożę z 2-3 tys.zł. Wiele nie było absolutnie niezbędnych, ale ja lubię mieć wszystko na TIP-TOP i po swojemu.

Uprzedzając złośliwości, wcale nie kupiłem złomu, bo oprócz 2 wahaczy nic nie wymagało natychmiastowej wymiany.

Ale np. tylny tłumik miał już trochę za sobą i stukał, bo się naderwał uchwyt. Spawanie było niepewne, bo tłumik stary, to wymieniłem cały wydech.

Zamaist wymieniać 2 wahacze, wymieniłem całe zwieszenie, dodatkowo drążki kierownicze i przednie sprężyny.

Remont silnika, zamiast wymieniać same gumki na zaworach.... i tak się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się komuś przyda to podam wartości zmierzonych rezystancji cewki zapłonowej, a konkretnie dla modułu zapłonowego oraz cewki WN dla silnika ADR 1.8.

Dla modułu mierzoną pomiędzy masą (gwintowany trzpień), a każdym z dwóch skrajnych pinów trzy pinowej wtyczki.

1. Dla cewki Boscha rezystancja wejściowa modułu - 2,47kOhm (dla każdej z 2-ch występujących tam cewek),

rez. wejściowa cewki WN - nie mierzona ze względu na konieczność odizolowania zalanej tworzywem osłony,

2. tańszy zamiennik Huco, rez. wej. modułu - 18,2kOhm (dla każdej z 2-ch występujących tam cewek)

rez. wejściowa cewki WN - 0,5 Ohma.

Pomiar dla temperatury pokojowej.

Jak widać rezystancje wejściowe modułu wzmocnienia zapłonu są różne dla obydwu cewek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ghost2255 mógłbyś jeszcze raz wkleić zdjęcia?

I powtarzam pytanko kolego MATIUS ile byłś chciał za taką przeróbkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta cewka podwójna to chory pomysł w tym silniku, co zresztą widać bo później poszli już w normalnie 4 osobne cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego lapiel to późniejsze weolucjie 1.8 20v rzędowego mają po jednej cewce na świec tak jak np aeb jak sprawa ma się z potorami poprzecznymi 1.8 20v skoda a3 ?? ktoś wie

ile kolego za zrobienie takiej cewki byś chciał ?? zaktulizuj fotki napewno się przydadzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślał ktoś o przerobieniu tego układu na 4 osobne cewki? Z tego co wiem to sterowanie jest na dwie cewki i tego już nie zmienimy, ale czy nie dałoby rady dać 4 osobnych cewek i dać im sterowanie tak jak przy tej podwójnej (iskra na dwóch świecach jednocześnie). Jeśli ktoś pyta o sens takiego działania to powiem tylko tyle: nowa cewka podwójna 600 zł, używki ciężko kupić nie mówiąc już o trafieniu takiej która będzie ok. Cewek pojedynczych na allegro jest sporo w niskich cenach bo idzie je kupić już za 20-30 zł czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt że ze zdjęć za wiele nie da się zrozumieć ale mam pytanko jak rozwiązałeś sprawę sterowania cewkami od tej wtyczki z czujnika położenia wału masz jakiś schemat? Pozatym napisz dokładnie od jakiego cieniasa były cewki? Zdjęć z prac na "stole warsztatowym" nie masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt że ze zdjęć za wiele nie da się zrozumieć ale mam pytanko jak rozwiązałeś sprawę sterowania cewkami od tej wtyczki z czujnika położenia wału masz jakiś schemat? Pozatym napisz dokładnie od jakiego cieniasa były cewki? Zdjęć z prac na "stole warsztatowym" nie masz?

Z tego co rozumiem to kolega nie ingerował w sam układ sterowania. Zastąpił po prostu naszą oryginalną cewkę podwójną dwiema cewkami od cintka i tyle. Ze starej cewki zostawił tyko to co doprowadza do nich prąd. Sterowanie w żaden sposób nie uległo zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastąpiłem podwójne cewki AUDI podwójnymi cewkami od FIATA. Moduł został. Podłączyłem cewki tak samo, jak były podłączone stare.

Wystarczy wziąć do ręki cały zespolony moduł, to będzie wiadomo o co chodzi. Na zdjęciach rzeczywiście tego nie widać. Do podłączenia są tylko 4 kabelki. Po 2 do każdej cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...