Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknący olej...


pablosan

Rekomendowane odpowiedzi

Pany!

Poratujcie mojego brata. Chłop jest już na skraju załamania nerwowego i to wszystko przez audiczkę A6, 2.4, AGA, 1999.

Cieknie mu z silnika i co on już nie robił... Wymiana oryginalnej uszczelki zaworów z uszczelnieniem silikonem, trasowanie pokrywy zaworów, wymiana uszczelniaczy wałków rozrządu, a cieknie dalej-masakra. I pojedzie do kogoś zostawi brykę i potem pod autem olej.

Może ktoś mógłby coś poradzić, za co z góry dziękuję w imieniu brata.

pozdrawiam

pablosan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a skąd dokładnie leci ten olej???

ja ostatnio wymieniałem u brata w 2,8 rozrząd i komplet uszczelek pod pokrywami, pod napinaczami hydraulicznymi,te małe gumki półokrągłe i korki, uszczelki nie powinno się smarować sylikonem tylko lekko w rogach podłożyć jak już. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie leci na rogach (ja jestem laikiem), ale on mówił, że rogach i to dodatkowo przeciwległych. Jak kolesie wymienili uszczelkę pod pokrywą, to przez 3 dni było sucho, potem znowu...

Ps. Jak dodać emotikony do wiadomości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja pozakładałem uszczelki i jest wszystko ok nic nie leci, dla mnie to nowe uszczelki (nie są tanie niestety) i zrobić u gościa który wie o co chodzi,ja niestety nie mam u siebie zaufanego mechanika i dlatego robię sam, a do świec przebija mu olej jak wyjmie fajkę to jest na niej olej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zamiast uszczelek zastosować uszczelniacz ten co do misek super sprawa i ten przewód przy odmie też warto sprawdzić bo też lubi się tam syf zbierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wczoraj wieczorem poszperałem jeszcze w necie ze 2h. Coś czuję nosem, że to sprawa ezektora+odm (przewodów przy odmach). Proszę dajcie cynkę czy dobrze myśle:

-skoro 3 dni po wymianie uszczelki (oryginał z ASO) było ok, to po prostu zapchany ezektor mógł spowodować, że znowu zaczęło "dmuchać" i olej pojawił się (uszczelka poległa).

-doczytałem, że w tej V6 są dwie odmy, prawda? co jest ważne, to właśnie nie tylko sama odma ma ogromne znaczenie ale też i wąż odmy-jakaś karbowana rurka, ona też nie może mieć nigdzie nieszczelności?

Stąd plan jest wymontować odmę/odmy-sprawdzić czy są szczelne i jak tak, to wyczyścić z syfu, sprawdzić wąż odmy, kupić nowy ezektor i zamontować wszystko.

A najpierw, to zrobić ten test "kartki"-demontaż osłony silnika, odkręcenie korka wlewu oleju na rozgrzanym silniku i jeśli położoną kartkę będzie "wciągać" do środka, to jest ok z ezektorem, jeśli będzie wydmuchiwać, to ezektor do d*py. Co więcej wyczytałem, że zapchany ezektor może być jednym z powodów na to, że mu budą telepie na biegu jałowym?

Dobrze myślę, czy robię z siebie głupka-heh?

PS. Ezektor ma 3 króćce: jakie węże/przewody wchodzą w każdy z nich?

Linki do tematów:

http://www.a6klub.pl/c5-24-aga-lpgco-to-jest-vt10022.htm

http://www.audiworld.com/tech/eng67.shtml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ezektor na pewno do wymiany przy takim wieku auta, są tam dwa zaworki które są nie drożne. Czyszczenia nie pomaga.

Przewody odmy lubią pękać a samą odmę można wyczyścić.

Do ezektora dochodzi przewód od odmy i od serwa a trzeci króciec wchodzi w blok silnika. Gdy jest zapieczony to uszczelki/zaślepki wałka/korek będą puszczać olej dlatego od wymiany ezektora warto zacząć wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzemo

Bardzo serdecznie dziękuję. Wiem, że ezektor trzeba kupić nowy, sama odmę wyczyścić, przewody kupić, lub kupić cały zestaw odma+przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w żadnym wypadku nie kupuj przewodów bo te tylko w ASO ceny kosmiczne, lepiej kup węza gumowego gdzieś w dobrym sklepie odpornego na temp i z tego zrób, ja tak zrobiłem bratu wygląda dobrze i pełni funkcję za chyba 15 zł/metr hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany

Dzisiaj czym prędzej zadzwoniłem do brata i trochę z nim pojechałem, że ma czytać forum i że wiem, co mu dolega w aucie. Zrobił test z kartka i jestem w kropce-test wypadł pozytywnie, czyli mu "wciągało kartkę".

Powiedzcie, czy sama zapchana odma może być przyczyną wycieków spod uszczelki zaworów?

Bo kumam tak: kolesie wymienili mu uszczelkę i zakładając, że zrobili to z należytą starannością, to nie powinno kapać z uszczelki zaworów. A po drugi, jeśli kapie to czy jedynym powodem może być właśnie ezektor/odma czyli problem z odpowietrzeniem silnika? Czy jest coś innego co może spowodować, wyciek oleju-przecież ta uszczelka powinna trzymać? bo skor cieknie, to albo źle ją założyli (ale by kapało natychmiast), albo uszczelkę wydmuchało-ale wydmuchało by tylko z powodu ezektora/odmy, prawda? A skoro test kartki wypadł ok, to co by mogło spowodować wydmuchanie uszczelki?

Sorki, jeśli moje pytanie wydadzą się wam infantylne, ale jedynie ogarniam, to co przeczytałem w necie, zero praktyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów tez mam problem z olejem nie wiem skad mi ubywa nie moge zlokalizowac wycieku moj silnik to 1,8 ADR wiem ze ubywa bo mam pod spodem zawalony caly silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi się przyjrzeć skąd cieknie. Jeśli wciąga kartkę to odma/ezektor wydają się sprawne.

Pozostaje jeszcze

uszczelka chłodniczki oleju

uszczelka pod nastawnikiem faz rozrządu (powinno się wymienić razem z uszczelką dekli na zaworach)

zaślepki wałka rozrządu (częsta przypadłość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo po raz drugi.

A czy zaślepki wałka rozrządu, to inna nazwa: uszczelniacze wałka rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są takie korki z tyłu od wałków rozrządu i one lubią cieknąc, je akurat wkleja się na sylikonie, ale jest też zestaw uszczelek o numerze 058198217

uszczelki da napinacza łańcuch/nastawnik wałka rozrządu

---------- Post added at 20:35 ---------- Previous post was at 20:32 ----------

Zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.Miałem ten sam problem , wymieniłem wszystkie uszczelnienia, a wyciek wciąż się pojawiał. Okazało się, że olej wyciekał jak zagrzał się silnik przez czujnik oleju przy samej nasadzie gdzie wpina się przewód. A wszystko było niewidoczne bo zakrywała to osłona gumowa którą zakłada się na czujnik. Wymieniłem czujnik i problem znikł i mogę spokojnie stawać na parkingu bo nie zostawiam już plam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyciek od czujnika pojawiał się u góry z tyłu? U brata mega plamy oleju na parkingach:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i sporo oleju wyciekało jak pracował silnik,a spływał po obudowie chłodniczki oleju na blok silnika. Ściągnij osłonę gumową z czujnika odpal silnik i przypatrz się. Może to być też sprawa odmy, pęknięty wąż lub uszczelka z pod obudowy chłodniczki oleju. Musisz ściągnąć osłonę pod silnikiem doprowadzić dobre oświetlenie wytrzeć zabrudzone elementy olejem, zapalić silnik i zlokalizować wyciek. Ja też byłem załamany- dwa razy demontowałem chłodniczkę oleju bo myślałem że źle założyłem uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...