Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ALL] Sprawdzenie elektrozaworu N75


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam znalazłem chwilę temu opis sprawdzania elektrozaworu N75 jest w nim wiele niedokładności jeśli sie ktoś zna na tym prosiłbym o edytowanie.

najlepiej odkręcić N75 i na wyjętym podpiąć do jego pinów multimetr, włączyć zakres pomiaru rezystancji na ten najniższy i sprawdzić czy rezystancja pomiędzy jego pinami wyniesie 14-20 ohmów - jeśli ww. wartość nie zostanie osiągnięta to N75 jest uszkodzony elektrycznie a jeśli pomiar będzie w ww. zakresie to podpinamy wtedy z akumulatora kawałkami kableków masę i plus na piny N75 (kolejność gdzie + a gdzie - nie ma tutaj żadnego znaczenia) i sprawdzamy wtedy zasysając ustami do siebie powietrze przez jego górny króciec oznaczony jako VAC - powinniśmy wtedy swobodnie zaciągać przez niego powietrze ale tylko i wyłącznie przez krócieć oznaczony jako ATM czyli ten z którego wychodzi wężyk do obudowy filtra powietrza (przy zatkaniu palcem króćca ATM powietrza nie powinno się dać zaciągnąć krócem VAC) jeśli zaś odłączymy zasilanie od N75 to przez króciec VAC powinniśmy zasysać powietrze tylko poprzez króciec OUT czyli ten, z którego wężyk idzie do gruchy siłownika podciśnienia przy turbo. Jeśli tak będzie to N75 jest sprawny pod względem czystości jego kanałów.

Oczywiście powyższe sprawdzenie dotyczy tylko i wyłącznie N75 podciśnieniowego stosowanego do regulacji ciśnienia dołądowania w turbosprężarkach ze zmienną geometrią.

Opublikowano

Jak na N75 nie podaje się zasilania to powinieneś swobodnie zasysać powietrze poprzez króciec OUT powietrze z króćca VAC a jak podasz na niego zasilanie to tylko zassiesz powietrze z króćca OUT poprzez króciec ATM i o to w nim chodzi - łot cała filozofia.

Opublikowano

Witam sprawdzałem moje dwa elektrozawory od N18 i N75 bez zasilania zasysałem z króćca VAC to zasysałem do momentu zatkania palcem króćca out tak chyba ma być.A po podpieciu zasilania słychać klik ale nie ma różnicy jak zasysam przez króciec VAC ale dalej jak zatkam OUT to nie wciągne a powinno byc tak ze jak sie zatka ATM na napeciu to sie nie da wciągnąć.

Opublikowano

Nie zrozumiałeś mnie - jak poda się zasilanie na N75 czy N18 to zasysa się wtedy ustami powietrze poprzez króciec ATM a nie VAC. Wtedy zasysane z króćca ATM powietrze dostaje się do ust tylko poprzez króciec OUT bo jest wtedy zamknięty dopływ podciśnienia na króciec VAC a otwarty jest kanał pomiędzy OUT a ATM.

Mam nadzieję, że nie wyrzuciłeś tych sprawnych elektrozaworów :wink:

Opublikowano

Sztomel doszedłem co było winowajcą zamulonego auta.Mianowicie n75

Problemem było to ze chyba membranka się wyrobiła bo jak zaciagałem powietrze pzez VAC i miałem zatkany OUT to powietrze tez zaciagało się również przez ATC co jest niedopuszczalne.A poza tym był przymulony ten zaworek bo niekiedy wogóle sie nie dało wciągnąc powietrza.

Podmieniłem z zapasowym N18 i jest masakra:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...