Mich@ł1990 Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Witam Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem samochodu. Problem polega na tym że wszystko kręci tylko nie może coś załapać, jak dłużej się potrzyma przekręcony kluczyk to łapie, ale obroty ma w okolicach 200 później rosną do 800, a jak się doda gazu to tak jak by się dławił, coś takiego jak by może dostawał za dużo powietrza bądź za mało. Wszystkie filtry wymienione jakieś 1500 km temu. Wcześniej miałem problem że jak jechałem np i przy 2.5tyś obrotów wrzucałem mu 4bieg to on nie miał siły i dopiero po jakimś czasie było czuć że się gaz wciska, byłem z tym u mechanika i stwierdził, że to przez przepływomierz powietrza(?), odłączył go i teraz nie jest taki zamulony. Drugi problem to wysokie spalanie, od pewnego czasu samochód pije jak smok i to nawet przy ekonomicznej jeździe. Teraz tak z obserwacji wyszło mi jakieś 4-5 litrów na 20km. Czy to może być spowodowane tym odłączeniem tego przepływomierza ? Ma ktoś jakieś sugestie, albo miał takie problemy ? Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję. pozdrawiam
Labiel Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Prio, jak masz walnięty przepływomierz to trzeba go wymienić na działający bo to nie jest jakieś tam nie potrzebne urządzonko które można sobie odłączyć. Auto na pewno chodzi ci teraz w trybie awaryjnym jeśli nie ma sygnału z przepływki. Jak zrobisz przepływkę trzeba podpiąć VAGa i sprawdzić co się dzieje bo teraz to możesz sobie szukać po omacku i wymieniać wszystko jak leci. Aha i na jakiej podstawie mechanik stwierdził że przepływka nie działa? Na słuch czy na węch?
Mich@ł1990 Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 Na podstawie tego ze nie miał mocy i miał np 500 obrotów a po odłączeniu tego przepływomierza unormowało się na 800 i jak było podłączone to np przy 2,5tys jak wrzucałem sobie 4 biegi to zamulał i "dławił się" teraz tego nie ma ale za to są te objawy które opisałem wyżej.
piotr1979 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 moze to czujnik halla na walku rozrzadu jak ciezko pali i faluja obroty.
Labiel Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Na podstawie tego ze nie miał mocy i miał np 500 obrotów a po odłączeniu tego przepływomierza unormowało się na 800 i jak było podłączone to np przy 2,5tys jak wrzucałem sobie 4 biegi to zamulał i "dławił się" teraz tego nie ma ale za to są te objawy które opisałem wyżej. To żadne sprawdzenie. Bo równie dobrze mógł łapać lewe powietrze i wtedy też odłączenie przepływki pomogłoby bo lewe powietrze nie będzie miało już znaczenia kiedy ECU zastępuje odczyty z przepływki jakimiś stałymi wartościami. Nie mówię że przepływka jest dobra bo faktycznie może być walnięta, ale ten sposób sprawdzania to takie sprawdzanie na oko. Mojemu kumplowi mechanik też radził wymianę przeływki bo falowały mu obroty i czasem gasnął i też po odłączeniu wszystko było ok. Dobrze że posłuchał mnie a nie tych "wymieniaczy części" którzy karzą na siebie mówić "mechanicy" bo okazało się że walnięta była odma a nie przepływka.
Mich@ł1990 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 No teraz wymienię czujnik temperatury, zobaczę czy to też coś pomoże ...
Mich@ł1990 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 Czujnik wymieniony, ale dziś dał mi się we znaki wcześniejszy kłopot. Zapowietrza mi się bak, jak dojadę na miejsce i wysiadam z samochodu nie gasząc go to słychać takie syczenie, a jak się odkręci kurek od wlewu paliwa to powietrze stamtąd ucieka. Ostatnio nawet przy tankowaniu zdarzyło mi się dwukrotnie, że pistolet z paliwa przestawał podawać paliwo i było słychać takie puknięcie jak przy pełnym baku, jak się chwile odczeka można tankować dalej. Miał ktoś do czynienia z takim problemem ? Co to może być?
Mich@ł1990 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 Zawór EVAP. Czy to jest to samo co filtr węgla ? I gdzie to się znajduje ?
Labiel Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 EVAP jest podłączony do zbiornika z węglem aktywnym. Sam zbiornik jest pod prawym nadkolem, a zawór na filtrze powietrza. Powinien puszczać opary benzyny. Jak się zatnie to zbiornik będzie się zapowietrzał.
Mich@ł1990 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 EVAP jest podłączony do zbiornika z węglem aktywnym. Sam zbiornik jest pod prawym nadkolem, a zawór na filtrze powietrza. Powinien puszczać opary benzyny. Jak się zatnie to zbiornik będzie się zapowietrzał. A czy w tym zbiorniku na węgiel aktywny jest jakiś filtr, który wypadało by też wymienić ? ? I czy ten EVAP może powodować złe działanie przepływomierza ?
Labiel Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 O żadnym filtrze nie słyszałem. Teoretycznie EVAP może powodować pewien problem. Przykładowo: przyśpieszasz, EVAP działa nieprawidłowo i jest na przykład otwarty, plus jakaś jego nieszczelność i silnik dostaje lewe powietrze.
Mich@ł1990 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 O żadnym filtrze nie słyszałem. Teoretycznie EVAP może powodować pewien problem. Przykładowo: przyśpieszasz, EVAP działa nieprawidłowo i jest na przykład otwarty, plus jakaś jego nieszczelność i silnik dostaje lewe powietrze. Czyli warto najpierw zająć się tym zaworem, zamiast inwestować od razu kasę w przepływomierz. Orientujesz się może jaka cena tego zaworu ?
Labiel Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 EVAP można na jakiś czas odłączyć i wtedy sprawdzisz sobie czy coś się zmieni względem przepływki. Wypinasz wężyk który od niego idzie. Zaślepiasz go żeby silnik nie ssał lewego powietrza. Od samego EVAPa dajesz jakiś wężyk żeby nie śmierdziało paliwem w kabinie i tyle.
Mich@ł1990 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 Ok. Dzięki Kolega Labiel bardzo mi pomogłeś. Jak coś nowego wyniknie dam znać. Pozdro. edit: masz może jakiś rysunek albo coś w tym rodzaju, gdzie znaleźć ten zawór ?
Labiel Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Zawór masz na puszce filtra powietrza, idzie do niego wtyczka. Jak zajrzysz pod maskę to na pewno będziesz wiedział o co biega. Nic innego tam nie ma.
Mich@ł1990 Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Opublikowano 29 Marca 2012 Kolego Labiel o który to dokładnie chodzi ? Dziś pojawił się kolejny problem mianowicie, po odpaleniu samochodu zaczął mi falować później przestał w trasie jakoś tak jakby brak mocy co jakiś czas jak puściłem gaz to szarpał, a po wciśnięciu sprzęgła czasami opadały, aż w końcu samochód zgasł po czym odpalił bez problemu.... Czy mogą to być kable te co idą od świec ? Nie wymieniałem ich jeszcze, a dopiero dziś tak mi się zrobiło. Możliwe że to przez deszcz, że gdzieś się wilgoć dostała ?
Labiel Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 EVAP to ten po lewej. Wchodzi i wychodzi od niego wężyk. Jest w takiej jakby gumowej osłonce.
Mich@ł1990 Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Opublikowano 30 Marca 2012 Ok, a do drugiej części mojego postu coś poradzisz ?
kkrawat Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 A nie możesz wpiąć się VAGiem i posprawdzać co pokazuje?? Na słuch i czuja to powymieniasz pół samochodu - poza tym kabli do świec nie ma są cewki razem z fajkami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się