przemtor Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Witam, ostanio męczyłem się z ustawieniem kąta na pompie bo był przestawiony. Miałem problem z tym, że bardzo skakały wartości kąta. Ale jakoś udało się ustawić na w miare przyzwoitym poziomie. Niestety martwi mnie sprawa kąta dymamicznego. Wg mnie za dużo odbiega od wartości oczekiwanej z mapy. Co o tym sądzicie? Jaka jest tego przyczyna? I co moge zrobić aby to poprawić? Wrzucam logi dla grupy 000-003 w MB w różnym zakresie obrotów. Dla ułatwienia zaznaczyłem moment dla obu wartości przejścia z BTDC na ATDC Czy takie różnice mogą powodować głośniejsza prace silnika na wysokich obrotach? Bo mam wrażenie, że jakoś mocno głośny się zrobił, szczególnie przy przyspieszaniu. Bo zdrowe dla silnika to chyba nie jest ;( Wrzucam też log dla grupy 004 w BS http://img292.imageshack.us/img292/3306/grupa000003pz5.jpg http://img363.imageshack.us/img363/5257/grupa004bsoi9.jpg Czekam na wyrok Co się dzieje z pompką? ps. jak widać w logu z przepływką też już chyba coś jest nie halo, alo to pewnie temat na następny raz jak zrobię pełny komplet logów. Dzięki
spanky Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 zrob 004 pod obciazeniem [dynamiczne] .... !!!!
przemtor Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Ok, dzisiaj postaram się zrobić i wrzucę wieczorkiem[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2008, 08:17 _________________________________________________Ok, w końcu udało mi się zrobić wszystkie logi. W takim razie prosze o zdiagnozowanie ogólnie stanu motoru a nie tylko pompy. Logi statyczne MB http://img410.imageshack.us/img410/1232/grupa000003mblf2.jpg http://img132.imageshack.us/img132/2903/grupa004007013mbku7.jpg Logi statyczne BS http://img410.imageshack.us/img410/6453/grupa000bspq0.jpg http://img373.imageshack.us/img373/5224/grupa003bslc9.jpg http://img165.imageshack.us/img165/3742/grupa004bskc9.jpg Logi dynamiczne - IV bieg ale tylko do 3700 obrotów. Więcej nie miałem prostej w zasięgu http://img72.imageshack.us/img72/7667/grupa001004dynamicznecn0.jpg http://img177.imageshack.us/img177/6396/grupa008010011dynamicznjh7.jpg Żadnego błędu w ECU. A teraz co mnie boli 1.Problem z kątami na pompie, choć widzę w logu dynamicznym że jest chyba w miarę OK ??? 2.Auto jest zmulone jakby na niskich biegach. Na 1 i 2 biegu ledwo się zbiera. 3.Trochę za dużo mi pali po mięscie wychodzi około 7,5 do 8. Krótkie trasy. W trasie około 6 ale przeważnie z tempomatem lub nie cisnę jak jest ruch 4. I co najgorsze - zaczał mi dymić Ale nie o to chodzi, że puszcza czarne bąki. Znajomy dzisiaj jechał nim a ja za nim. Każde przyśpieszenie to tuman dymu koloru ... i tu ciężko określić. Szary, jasnoszary. Coś w tym guście. Raczej nie błękitny - choć ciężko stwierdzić. Dziś podczas robienia loga (po zmierzchu) tona dymu widoczna w tylnej szybie jak ktoś mi z tyłu świecił światłami. Oprócz tego - bardzo mocno czuć spalinami na biegu jałowym jak się stoi obok auta. O co chodzi ;( Auto kupione w styczniu. Zmieniony rozrząd, olej (Valvoline Diesel 10 W-40) i filtry. Wcześniej nie dymiło, nie śmierdziało, ciszej chodziło. Rozrząd sprawdzony ponownie - niby jest OK. Przebieg 157 000 możliwy do uwierzenia. I co wy na to koledzy? Coś jest nie tak
spanky Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 -termostat do wymiany [albo nie dogrzales furmanki] -uklad wtryskowy [wzorowy] -sprawdz czy masz pecherzyki w przewodach paliwowych -delikatnie przycinajace sie kierownice [lekko przysnieta jest turbinka - masz katalizator ? ; chociaz z drugiej strony logi robione na IV-tym biegu] -co do dymienia .. to w nocy w swiatlach zawsze widac dymek ... po logach nic dziwnego nie widac .... moze jakis feler mechaniczny w silniku ...
przemtor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 1.na biegu jałowym temeratura płunu to maks 81. Podczas jazdy widziałem na kompie, że maks to było 85, ale jak stanę chwilę to spada do 80. Czyli wymieniać? 2.to się cieszę 3.Pęcherzyki mam na przewodach od filtra paliwa. Co to oznacza i jakie są tego skutki 4.Katalizator chyba mam. Nie sprawdzałem po kupnie tak dokładnie. Ale nie widać, aby było coś dłubane. A jak to sprawdzić, czy nie jest wytłuczony na przykład? Z turbiną nie miałem do tej pory kłopotów (i oby ich dalej nie było), choć raczej nie jeżdzę do odcięcia na codzień. Choć nie uprawiam też PSJ. A jak myślisz skąd to dymienie? No i ten smród spalin na biegu jałowym. Oleju spala w normie. Korekcja na cylindrach chyba wzorowa? ps. czy zrobić dla spokoju jeszcze 011 w BS statyczne?[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2008, 09:16 _________________________________________________ -termostat do wymiany [albo nie dogrzales furmanki] -uklad wtryskowy [wzorowy] -sprawdz czy masz pecherzyki w przewodach paliwowych -delikatnie przycinajace sie kierownice [lekko przysnieta jest turbinka - masz katalizator ? ; chociaz z drugiej strony logi robione na IV-tym biegu] -co do dymienia .. to w nocy w swiatlach zawsze widac dymek ... po logach nic dziwnego nie widac .... moze jakis feler mechaniczny w silniku ... tak tylko jaki? Przydymia nawet jak jest ciepły w dzień. I tylko przy przyspieszaniu. Turbina puszcza oliwę? To powinien chyba być IC i kolektor ssący zaolejony?. Ale ten smórd spalin mnie zastanawia ps. a 79,7 % otwarcia EGR na biegu jałowym to nie za dużo trochę?
Jarol Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 1.na biegu jałowym temeratura płunu to maks 81. Podczas jazdy widziałem na kompie, że maks to było 85, ale jak stanę chwilę to spada do 80. Czyli wymieniać? Czyli termostat napewno do wymiany temperatura powinna być w okolicach 90stC
przemtor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Czyli wskazówka na zegarach ma niezła dokładność - 10 stopni. Bo jak się silnik rozgrzeje to wskazuje cały czas 90 stopni lub leciutko nawet za a jest 80 lub lekko więcej
Jarol Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Czyli wskazówka na zegarach ma niezła dokładność - 10 stopni. Bo jak się silnik rozgrzeje to wskazuje cały czas 90 stopni lub leciutko nawet za a jest 80 lub lekko więcej U mnie było tak samo na zegarach równe 90 a na VAGu 80 jak wymieniłem termostat na zegarach nic się nai zmieniło tylko VAG teraz pokazuje 90-93stC w zależności od obciążenia silnika.
spanky Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Czyli wskazówka na zegarach ma niezła dokładność - 10 stopni. Bo jak się silnik rozgrzeje to wskazuje cały czas 90 stopni lub leciutko nawet za a jest 80 lub lekko więcej taka mala wada ....
przemtor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 ok, koledzy wiem, że termostat do wymiany. Dzięki Może jednak powiecie skąd ten mocny zapach spalin?. Co z tym EGR`em? Nie puszcza czasem za dużo spalin na biegu jałowym? No i skąd to dymienie podczas przyspieszania? O czego zacząć?
spanky Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 ok, koledzy wiem, że termostat do wymiany. Dzięki Może jednak powiecie skąd ten mocny zapach spalin?. Co z tym EGR`em? Nie puszcza czasem za dużo spalin na biegu jałowym? No i skąd to dymienie podczas przyspieszania? O czego zacząć? EGR dziala prawidłowo dizel zawsze smierdz na postoju co do dymienia .... ciezko co wywrozyc [według logów nie powinien dymic] - moze ze wzgledu na kulejaca termike silnika [termostat]....
przemtor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2008 ok, pytam o ten EGR bo w logu jest 79,7 % a wg VAG`a ma być 40-75 %. Termostat trza kupić nie ma rady. Co do dymienia - w łyk-end sprawdzę czy turbina nie puszcza oleju. Pierścionki raczej chyba nie, bo cośby się z kompresją działo a wtedy korekcja nie wychodziłaby tak dobrze na logu. Chyba, że sie mylę? Ech, myślałem o chipku a teraz kaska pójdzie się ... na doprowadzenie silnika do normy ;(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się