Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Dlaczego taka mała dawka i jak ją zmienić ?


banshee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Udało mi się wreszcie uruchomić pełną wersję VAGa i zrobiłem logi grupy 000 i BS000

Zaskakuje mnie ta dawka paliwa - doczytałem na forum, że minimum musi mieć 2mg a u mnie nawet skacze do 1,8.

Skorzystałem również z tematu, który był poruszany w celu korekty, jednak po wpisaniu 12233 i adaptacji nie mam pojęcia jak zmienić dawkę paliwa??? Wyskakuje mi jakas liczba i nie chcę nic zmieniać, żeby nie spierd... POMÓŻCIE i powiedzcie jak można ją zmienić?:

Aha, dawka rozruchowa jest na 21,2-czyli OK.

Będę musiał jeszcze skorygować kąt wtrysku bo jest za duży... Ma być w granicy 49-56 a jest dużo większy?

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

W adaptacji zaczynamy od :

1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg

2. ustawiamy wolne obroty silnika

3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4. nie

5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa .

http://img218.imageshack.us/img218/29/log000i000bsvq8.jpg

[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:49 _________________________________________________Tutaj jest log z 000

http://img223.imageshack.us/img223/6030/log001el4.jpg

Proszę o pomoc :notworthy:[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2008, 21:50 _________________________________________________sorki za pomyłkę - oczywiście LOG 001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zakres zmiany dawki na vagu sie skonczył, musisz postukac w nastawnik na pompie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik będę chciał rozebrać i przeczyścić, ale z tego cytatu (na niebiesko) wynika, że dawkę można ustawić także przez VAGa.

Chyba, że się mylę?

Domyslam się, że trzeba wpisać jakąś cyfrę i zrobić test, później zapisać SAVE, ale nie mam pojęcia jaką wartość wpisać?

Chciałbym ustawić ją na 3mg, bo autko w obecnej chwili trochę szarpie na wysokich biegach i chciałbym najpierw to przestawić.

Jak nie pomoże to czeka mnie czyszczenie nastawnika :kwasny:

Może ktoś w Bydgoszczy to robi? Znacie jakiegoś fachowca?[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2008, 07:18 _________________________________________________Drogi kolego sokolnh

skąd mam wiedzieć, czy zakres się skończył na vagu i co znaczy posrukać w nastawnik?

To chyba mogłoby pomóc na jakiś czas tylko... :([br]Dopisany: 23 Kwiecień 2008, 07:20 _________________________________________________Jeszcze jedno pytanko, które mnie nurtuje...

Jeżeli zapisze sobie ten aktualny kod (cyfry) to czy po zmianie wartości tym samym kodem wrócę do pierwotnej dawki 1,8-2,0mg ??? Czy potrzebny będzie inny kod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co chesz to zmieniac... zostaw to w spokoju ....

a jak juz sie uparłes to zmien wartosci co 16-20 i zobacz jak sie to zmienia na wartosci w mg ...

p.s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę ją zmienić bo auto trochę szarpie przy predkości 80 km/h przy delikatnym dodawaniu gazu, na wolnych obrotach twardo chodzi.

Najpierw poprawie kąt wtrysku później ewentualnie dawkę i wtedy zrobie logi.

Dzięki za pomoc :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd mam wiedzieć, czy zakres się skończył na vagu i co znaczy posrukać w nastawnik?

stąd, że na Vagu nie bedziesz miał możliwości podniesienia wartosci do góry bo w pewnym momencie "strzałki" nie bedzie sie juz dało kliknąć

wtedy trzeba popuscic śruby (w tym tą trójkątną do której trzeba miec specjalny klucz) na nastawniku i stukac delikatnie gumowym młotkiem aż wartośc sie nie zmieni, tylko trzeba to delikatnie robić zeby nie uszkodzić uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to mam chyba już wszystkie potrzebne informacje!! :th:

Po pracy będę się bawił - jutro napisze jak wyszło!

Szacuneczek :notworthy:[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2008, 13:50 _________________________________________________No KOLEDZY !!! Jestem pod wrażeniem! Ustawiony kąt wtrysku i zwiekszyłem dawkę (czyli ją zmniejszyłem).

Nie trzeba było "pukać" nastawnika :th:

Przeprowadziłęm jazdę próbną i jestem mile zaskoczony - ale i tak od 140 to już słabiej idzie. Będzie trzeba zajrzeć do nastawnika i go wyczyścić z zegarmistrzowską dokładnością :)

A można jakoś sprawdzić, czy to napewno nastawnik ma winę? Może jakieś logi dynamiczne? Które bloki zapisać, żeby to stwierdzić?

Wklejam logi:

http://img261.imageshack.us/img261/7897/log000ng1.jpg

http://img206.imageshack.us/img206/6391/log000bsij4.jpg

http://img206.imageshack.us/img206/2130/log001uv2.jpg

Gdyby ktoś chciał przeprowadzić takie regulacje służe pomocą :)

Dzięki za te cenne info koledzy! :oklaski: :oklaski: :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka miales temp podczas tych logow .... bo na 90 stopni to mi nie wyglada :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 90 nie było - około 84

[br]Dopisany: 24 Kwiecień 2008, 21:16 _________________________________________________natomiast wskaźnik pokazuje mi 90 - czy to wina termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak temperatura bedzie powyżej 80 C to wskaźnik na liczniku pokazuje 90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam termostat do wymiany, czy tak zostawić?

I ostatnie moje pytane, które pojawiło się wyżej:

A można jakoś sprawdzić, czy to napewno nastawnik ma winę? Może jakieś logi dynamiczne? Które bloki zapisać, żeby to stwierdzić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam termostat do wymiany, czy tak zostawić?

zrob 007 [statyczne] po nagrzaniu furmanki ......

I ostatnie moje pytane, które pojawiło się wyżej:

A można jakoś sprawdzić, czy to napewno nastawnik ma winę? Może jakieś logi dynamiczne? Które bloki zapisać, żeby to stwierdzić?

[001 i 004] dynamiczne i statycne ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzisiaj wieczorem wrzucę logi na forum.

Będę wdzięczny za opinię.

A jakie ma znaczenie zmienianie wartości w logu 003 teoretycznej masy powietrza pobranej?

Zauważyłem że jak ją zwiększam to rzeczywista też się zwiększa, ale jaki ma to sens? Jaka powinna być?

Miałem 250mg/cykl - to dobra wartoć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie ma znaczenie zmienianie wartości w logu 003 teoretycznej masy powietrza pobranej?

Zauważyłem że jak ją zwiększam to rzeczywista też się zwiększa, ale jaki ma to sens? Jaka powinna być?

chodzi Ci o 003 BS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dokładnie 003 BS

[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2008, 15:43 _________________________________________________Autko rozgrzane i przeprowadzone próby statyczne i dynamiczne.

Może kolega Spanky zerknie i powie coś o sprawności podzespołów oraz co mnie najbardziej ciekawi, czy ten nastawnik jest do rozebrania i przeczyszczenia?

:audi:

Próby robiłem sam, więc pierwsze 2 linie z logów mogą być niewiarygodne.

Statyczne:

000 BasicSettings

http://img518.imageshack.us/img518/3569/log000bszi1.jpg

001

http://img73.imageshack.us/img73/8/log001stattk0.jpg

004

http://img73.imageshack.us/img73/9214/log004statkh4.jpg

007

http://img518.imageshack.us/img518/2898/log007statgw5.jpg

011

http://img508.imageshack.us/img508/9485/log011stathf0.jpg

Dynamiczne:

001

http://img508.imageshack.us/img508/3034/log001dynoy5.jpg

003

http://img508.imageshack.us/img508/5791/log003dynse4.jpg

008

http://img73.imageshack.us/img73/6364/log008dynwh3.jpg

010

http://img508.imageshack.us/img508/4075/log010dynpf6.jpg

Czekam na diagnozę :confused4:

Zobaczymy czy będę uśmiechnięty, czy dostanę zawału :> :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, dokładnie 003 BS

w BS ECU zamyka i otwiera EGR stad roznice w masie powietrza...

Może kolega Spanky zerknie i powie coś o sprawności podzespołów oraz co mnie najbardziej ciekawi, czy ten nastawnik jest do rozebrania i przeczyszczenia?

Czekam na diagnozę :confused4:

Zobaczymy czy będę uśmiechnięty, czy dostanę zawału :> :shocked:

ach ten kolega Spanky [ciage cos chca od niego .... :decayed:]

-000BS ma byc na jałowym a nie z pedalem w podłodze :doh1:

-lmm do przeczyszczenia lub wymiany [najpierw to pierwsze+wymiana filtra powietrza]

-gdzie 004 dynamiczne ???

-kiedy wymieniales filtr paliwa ?

-turbo pompuje zdrowo

-gdzie 011 dynamiczne ?

-zrob 013 na jalowym

autko po czipsie .... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten log 000 z Basic Seting jest dynamiczny !!!

Doczytałem na forum, że w logu 008 dynamicznym jeżeli wartość z pozycji 4 jest najmniejsza (biorąc pod uwagę poz.2 i 3) to G70 działa nieprawidłowo. Czy to prawda?

Gdzie ten G70 znaleźć i jak wygląda? :(

Temperaturka chyba jest OK?

Czy na Basic Settings można zrobić logi z 011, bo mi wywala error w oknach...

Ok, nie piszę już narazie więcej, bo ciekawy jestem jak ocenisz moje auto kolego Spanky

Oczywiście ukłony za chęci i czas... :hi:[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2008, 19:30 _________________________________________________ok, wiem, brakuje kilku logów - umknęło mi jakoś :>

Wrzucę je jutro do południa - po południu na wesele a furka będzie miała rurkę przedmuchaną :naughty:

Jesteś niezły kolego!! :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten log 000 z Basic Seting jest dynamiczny !!!

:fool: a po co ... ? [000 BS nie robi sie dynamicznych !!!]

Doczytałem na forum, że w logu 008 dynamicznym jeżeli wartość z pozycji 4 jest najmniejsza (biorąc pod uwagę poz.2 i 3) to G70 działa nieprawidłowo. Czy to prawda?

Gdzie ten G70 znaleźć i jak wygląda? :(

a czy Ty przeczytales to co napisalem Ci wczesniej ... [widze ze nie .. wiec zrob to !!! ] a bedziesz wszystko wiedzial ...

a co do G70 ... [jak znalazles ze dziala nieprawidlowo to i znajdziesz co to jest i gdzie] - dla ulatwienia napisze ze odpowiedz masz w moim poprzednim poscie .. [ale musiz go najpierw przeczytac !!! ]

Temperaturka chyba jest OK?

moze byc ...

Czy na Basic Settings można zrobić logi z 011, bo mi wywala error w oknach...

i slusznie ... a po co chcesz to robic masz turbo na zaworze upustowym a nie VGT ...

Ok, nie piszę już narazie więcej, bo ciekawy jestem jak ocenisz moje auto kolego Spanky

Oczywiście ukłony za chęci i czas... :hi:

ciesze sie ... przeczytaj odpowiedzi, poszperaj na forum i bedziesz wszystko wiedzial ...

dzieki za ukłony ... :naughty:

Jesteś niezły kolego!! :decayed:

prosze ... bez takich komentarzy ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam logi:

000BS statycznie

http://img521.imageshack.us/img521/9936/log000statbsot1.jpg

004 dynamiczne

http://img521.imageshack.us/img521/9103/log004dynxn0.jpg

011 dynamiczne

http://img134.imageshack.us/img134/4605/log011dynct0.jpg

013 statycznie

http://img521.imageshack.us/img521/3154/log013statrn9.jpg

Teraz wszystko w rękach Spanky'ego :evil:

Co tam słychać w mojej niuni...?

Filtr będę wymieniał, bo już zbliża się czas... filtr paliwa również i olej z filtrem.

Przepływkę przeczyszczę w najbliższym czasie - tylko powiedz mi skąd wiedziałeś że coś jest z nią nie tak?? :mysli:

NIe chcę później zaśmiecać forum, więc na jakie wartości mam zwrócić uwagę?

[br]Dopisany: 25 Kwiecień 2008, 23:09 _________________________________________________Koledzy, powiedzcie mi co sądzicie o silniku po tych logach?

1. Nastawnik do czyszczenia?

2. Czy wtryski są już do wymiany? Dlaczego takie różne wartości? Kiedy wiadomo, żę wtryski leją

(duża, czy mała wartość?)? A jeżeli jest na minusie (-)?

3. Przeczyściłem przepływkę i wymieniłem filtr powietrza, ale teraz jak wcisnę gaz do podłogi to trochę

kopci... :( Czy to przez ten Imm do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyglada zle ...

-sprawdz rozrzad [kolo pasowe na wale korbowym]

-co do korekcji no to furka swoje juz przejechala i nie jest zle ....

-co do nastawnika ... nie ma za bardzo podstaw do jego czyszczenia ... ale zrob test .. odpepnij czujnik predkosci od skrzyni i zobacz czy bedzie szarpanie ...

generalnie jest OK ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...