Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie kręci się powyżej 5 tys obrotów


djmostek

Rekomendowane odpowiedzi

Podłącz do tego czujnika do przewodu fazowego i sygnałowego diodkę led na 12V(wtyczkę da się trochę rozebrać i podłączyć kabelki od diodki). Po odpaleniu silnika diodka powinna migać. Po przygazowaniu będzie migała szybciej. Sprawdź to na starym czujniku i daj znać czy migała;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie Panowie zawiniła instalacja, konkretnie wtyczka czujnika G28 (czujnik położenia wału). Wyczyściłem, poprawiłem złącze i jest ok, przejechałem co prawda dopiero 200km, auto odzyskało moc równo pali. Zobaczymy czy akcja się powtórzy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przed

16555 System zbyt ubogi (strona 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Audi A4 1.6 wrzesień '99rok (silnik ANA).

Objawy: odcinka przy niższych niż standardowe prędkości obrotowe silnika (u mine 5,5 tys miast 6,5 tys), brak mocy, wyższe spalanie, kłopoty z instalacją gazową.

Diagnostyka:

Bład z Auto-diagnozy BRC Sequent 24:

Wynik ponad 11 tys obrotów / min wg komputera przy silniku chodzącym na wolnych obrotach (circa 850 obrotów / min) - instalacja gazowa odcinała możliwość przełączenia się na gaz - praca w trybie awaryjnym, tj. na benzynie.

Bład z VAG'a:

P0342 Czujnik położenia wałka rozrządu 1

Za niski sygnał

Ilość usterek: 1

Po wymianie rzeczonego czujnika położenia wałka rozrządu przykre objawy ustąpiły - zarówno te związane z pracą na benzynie jak i te związane z pracą na gazie. Silnik wkręca się ładnie na obroty - odcina przy 6,5 tys / min a gaz przełącza się zgodnie z ustawioną temperaturą przełączania.

Koszty:

Czujnik położenia wałka rozrządu:

- oryginał Bosha 199,99zł (Allegro); sklepy z częściami zawołały ok. 230zł

- dobrej jakości niemiecki zamiennik ok. 140zł

- najtańszy MaxGear - 70zł - bardzo odradzam - wybitnie niska jakość

- koszt wymiany w serwisach szybkiej obsługi (np. Feuvert) - 150zł

Numery części:

Nr producenta:

0 232 101 031

Nr OE:

06A 905 161 B

PS. Bardzo ciężki dostęp do czujnika - za kołem rozrządu.

PS2. Nie mylić z czujnikiem położenia wału - przez omyłke dostałem to przy pierwszej wizycie w sklepie z częściami - oczywiście zupełnie inna budowa i inne zastosowanie.

Czujnik położenia wałka rozrządu wygląda tak:

view5_1592_czujnik_walka_rozrzadu_audi_a3_a4_vw_bora_passat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ten czujnik tez byl winowajca tyle ze u mnie jest on z boku glowicy po lewej stronie i dostep jest bezproblemowy

ale zastanawiam sie czemu Ci zółta kontrolka check engine sie nie paliła na blacie , na filmiku jej brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,moje Audi identycznie się zachowuje jak pokazano na filmiku 5 tyś obroty i kaszle,błedów żadnych nie pokazał,dopowiem ze po zakupie wymieniłem filtr paliwa bo było jeszcze gorzej.Czytam posty i poznaje to auto,może ktos jest z okolic Konina i wymieni sie doświadczeniem albo podpowie jaki warsztat wybrać co umieja to naprawić.Pozdrawiam i dziękuję za nabywaną wiedzę dzięki Wam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...