Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna praca silnika, szarpanie, proszę o opinie


siwucha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Od 6tyg użytkuje moje auto, przebieg 143tys. Mam takie dziwne objawy, mianowicie na biegu jałowym np. podczas stania na światła, zdarza się, że silnik dziwnie pracuje, tzn obroty ok 1tys (silnik ciepły), dziwna charakterystyka pracy, głośniejsze klekotanie. Normalnie pracuje na jałowym biegu na ok 0,9tys obrotów. Na dodatek dzisiaj po zatankowaniu na stacji (VERVA ON) i przejechaniu 5km, podczas wyprzedzania poczułem szarpnięcie, potem jadąc spokojnie jednostajnie na 3 biegu również poczułem szarpnięcie. Zastanawiam się czy taka praca silnika to normalna reakcja ( wątpie), auto ma 3,5 roku, przy przebiegu 90tys miało wymieniane koło dwumasowe z dociskiem sprzęgła. Proszę kolegów o jakąś sugestie, pomysły. Z góry dziękuje.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, auto czasem podnosi jałowe do 1tys, normalnie mam tak 600/700. Tak coś czułem że to dpf, dla pewności vagowalem auto i błędu nie wywala.

A może ktoś wie jak kablem sprawdzić poziom zapchania dpfa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz w module "silnik"... grupa 108... Particle Filter Soot Mass (calculated) i Particle Filter Soot Mass (measured)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez obstawiam na DPF , moze została przerwana procedura wypalania .

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?193122-B8-CAG-Procedura-wypalania-DPF-w-2-0-TDI-143PS/page2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy faktycznie mogą wskazywać na procedure wypalania, dzisiaj przyłapałem go na tym, że stojąc na światłach pracował na wyższych obrotach, po czym charakterystyka pracy silnika się zmieniła i obroty spadły, czy to oznacza, że wypalanie się skończyło czy zostało przerwane??

Jest sens uruchomić procedurę wypalania poprzez komputer, gdy nie pokazują się żadne błędy???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak przemik pisał sprawdz w jakim stopniu jest zapchany DPF . Pamietaj im szybciej tym lepiej bo pierwsze poleci ci pewnie czujnik róznicy ciśnień :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzytkuje akurat CAGA, przejechalem ponad 60tys ale nigdy zadnego szarpania z wypalaniem nie zauwazylem... taki poglos jakby wydech byl dziurawy (mi bardziej to przypomina ten odglos pracy - taki z lekkim basem silnik chodzi przy okolo +100 obroty) to wypalanie i szczerze nigdy w czasie jazdy nie bylem w stanie wyczuc ze wypala (tylko na wolnych potrafie to rozpoznac)

Nie namawiam do kupowanie nie-ori sprzetow do diagnostyki ale gdzies slyszalem :) ze mozna kupic chinskie klony vcdsa (ori to cena na tyle duza ze na potrzeby domowe raczej odpada)...

pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...