lukaseq1 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam, Koledzy mam pytanko co do turbo ! Gdy jest wyczuwalny luz poprzeczny jak i wzdłużny to wiadomo ze turbo jest do wymiany, ale interesuje mnie sprawa czy jak jest luz wzdłużny to turbo puszcza olej ? ktorendy ten olej jest przepalany ? po zdieciu weza gdzie jest wirnik jest sucho! jest tam troszke oleju ale to z odmy, ten olej idzie inna strona czy jak to wyglada, bardzo prosze o wytlumaczenie. pozdrawiam
dante0018 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Po pierwsze to przy lekkich luzach turbo nie jest do wymiany. Minimalne luzy zawsze bedą. Jak jest duży wzdłużny to będzie puszczać. Albo do strony zimnej albo gorącej...
M.Arrkadiusz Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Turbina, jest smarowana samoczynnie, aby się nie zatarła, jak kolega napisał wcześniej turbina lekko się poci i przepuszcza olej, który dalej biegnie razem z powietrzem przez układ dolotowy,intercooler i następnie trafia bezpośrednio do dolotu,czyli kolektora ssącego, i tam jest spalany. A co do odmy,to kierunek obiegu jest od odpowietrznika skrzyni korbowej do rury łączącej się z turbo
Pretor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Turbo zaczyna puszczać olej jak są zużyte lub uszkodzone uszczelnienia na wirniku. Powodem nadmiernego zużywania się uszczelnień jest nadmierny luz na panewkach wirnika. Powodem nadmiernego zużycia panewek może być bardzo duży przebieg turbo lub nie właściwa eksploatacja bądź awaria układu smarowania. Zazwyczaj najpierw jest bardzo duży luz poprzeczny po czym pojawia się luz wzdłużmy. Jak już jest luz wzdłużny to tylko czekać aż turbo się nagle wysra całkowicie podczas jazdy.
nastradamus Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Turbo zaczyna puszczać olej jak są zużyte lub uszkodzone uszczelnienia na wirniku. Powodem nadmiernego zużywania się uszczelnień jest nadmierny luz na panewkach wirnika. Powodem nadmiernego zużycia panewek może być bardzo duży przebieg turbo lub nie właściwa eksploatacja bądź awaria układu smarowania. Zazwyczaj najpierw jest bardzo duży luz poprzeczny po czym pojawia się luz wzdłużmy. Jak już jest luz wzdłużny to tylko czekać aż turbo się nagle wysra całkowicie podczas jazdy. Hej, czyli jeżeli występuje luz wzdłużny na wirniku, to jest już adekwatnie końcówka turbo, i trzeba się szykować na wymianę lub regenerację? pzdr
D_Y_Z_I_O Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Turbo zaczyna puszczać olej jak są zużyte lub uszkodzone uszczelnienia na wirniku. Powodem nadmiernego zużywania się uszczelnień jest nadmierny luz na panewkach wirnika. Powodem nadmiernego zużycia panewek może być bardzo duży przebieg turbo lub nie właściwa eksploatacja bądź awaria układu smarowania. Zazwyczaj najpierw jest bardzo duży luz poprzeczny po czym pojawia się luz wzdłużmy. Jak już jest luz wzdłużny to tylko czekać aż turbo się nagle wysra całkowicie podczas jazdy. Hej, czyli jeżeli występuje luz wzdłużny na wirniku, to jest już adekwatnie końcówka turbo, i trzeba się szykować na wymianę lub regenerację? pzdr Zależy jaki jest ten luz jak minimalny to jeszcze sporo polata
Pretor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Z wzdłużnym luzem już długo nie polata . Ja osobiście bym się bał jeździć z taką turbiną. Jak jest tylko luz poprzeczny, nawet większy a uszczelnienia jeszcze jako tako trzymają i łopatki wirnika nie ocierają o korpus to można spokojnie jeździć.
lukaseq1 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Po pierwsze to przy lekkich luzach turbo nie jest do wymiany. Minimalne luzy zawsze bedą.Jak jest duży wzdłużny to będzie puszczać. Albo do strony zimnej albo gorącej... Dziwna sprawa umnie, poniewarz mam luz w kazda mozliwa strone, auto zaczlo kopcic na szaro-niebieskawo, ale oleju w dolocie niema a z silnika ubywa i to z dnia na dzien wiecej. Kopci jak mu wcisne gaz przy ruszaniu itd
dante0018 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Kolego Pretor nie pisz takich bzdur że przy luzie wzdłużnym to aż strach jeździć... Niepotrzebnie straszysz ludzi którzy to czytają. Sam mam bardzo duży luz wzdłużny, poprzeczny minimalny, i od ponad roku tak jeżdżę i czesto turbo nie ma lekko i nic się nie dzieje. Nawet luzy czy zużycie oleju się nie zwiększa....
lukaseq1 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 to Panowie turbo moze puszczac olej od strony goracej czy nie ?
trepek Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 to Panowie turbo moze puszczac olej od strony goracej czy nie ? Może, taka budowa turbiny. Dwa wirniki, dwa uszczelnienia, jedna ośka. dante0018 Napewno nie mylisz luzu wzdłużnego z poprzecznym i oby dwóch kierunków? Co do turbin to temat wałkowany tysiące razy... Każda turbina ma luz eksploatacyjny, ponieważ istnieje takie coś jak rozszerzalność termiczna metali. Wirniki kręcą się z olbrzymimi prędkościami, łożyska nagrzewają się, metal musi się gdzieś rozszerzać. Luzy poprzeczne mogą występować, ponieważ ten luz zostanie skompensowany przez temp. i film olejowy.
Pretor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Nie pisze bzdur to po pierwsze dante0018! Po drugie nie liczy sie jaki okres czasu jeździsz z taka turbina, ale ile km przejechałeś. Jak masz duży luz wzdłużny to dobrze poruszaj poprzecznie wirnikiem a zobaczysz jaki masz luz poprzeczny. Nikogo nie mam zamiaru straszyć. Wasze auta i kasa, napisałem że ja bym z takim czymś nie jeździł. Jak byś choć raz rozebrał turbo to byś wiedział o czym mówie. Jeszcze jedno, powiedz dante0018 jak sprawdzasz luz poprzeczny i wzdłużny? Do kolegi lukaseq1 może puszczać uszczelnienie od strony gorącej. Co do luzu na wirniku to tak jak kolega wyżej pisał, mały luz poprzeczny musi być ze wzgledu na rozszerzalnosc cieplną oraz po to żeby między wirnikiem a panewką mógł sie wytworzyc wystarczająco duży tzw. film olejowy żeby sprostać ponad 100k obr/min.
dante0018 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Rocznie robię ok 30tys km wiec to mało nie jest. Rozbierałem nie jedno turbo i nie raz swoje wiec temat znam dobrze... i jak luz sprawdzić tez wiem
wojtek26 Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Ja powiem co mnie spotkało w sobote. Auto od czasu zakupu miało luz poprzeczny duzy i mały wzdłużny, do tego zapieczone kierowniczki. Po rozruszaniu było OK ale turbinka puszczalo olej w dolot. Jezdziłem tak 3 miesiące az do soboty, po ruszeniu ze świateł po lekko mocnieszym dodaniu gazu turbo zrobiło "pufffff" zaczeło hałasowac strasznie, zero mocy i chmura niebieska za mną. Po rozebraniu wirnik latał strasznie, po dalszej weryfikacji okazało sie że oska sie ukręciła.
dante0018 Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Bo przy luzie poprzecznym wirnik tarł o obudowe...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się