Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Klima nie chłodzi mimo napełnienia układu. Guzik ECO się nie świeci.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jako że nadeszło ciepło postanowiłem uruchomić klimę. Od października nie była czynnika chłodzącego gdyż maszyna przeszła swap silnika z BLB na BKD. Mechanik nie nabił, a mnie nie było potrzebne. Cały ten czas palił się guzik ECO - efektem był*pewnie brak ciśnienia w układzie.

Nabiłem klimę, człowiek też sprawdził szczelność więc układ jest pełny. Guzik ECO również przestał się palić, ale klima dalej nie chłodzi. W ogóle nie włącza się sprężarka.

Co może być powodem nie uruchamiania się sprężarki?

Może macie jakieś sugestie zanim pojadę na VAG'a.

Opublikowano

Witam! Też miałem taki problem, że sprężarka nie uruchamiała się, tyle,że w b5. Powodem był kabelek ,który idzie do sprężarki (ktoś założył za cienki i chyba się przetopił), ale może byc tez cewka w sprężarce.

Opublikowano
może byc tez cewka w sprężarce.

NIE MA cewki sprzęgła w sprężarce montowanej w b7, spreżarka jest na stałe sprzęgnięta z silnikiem i to niektórych mechaników przerasta. Jeżeli układ był bez gazu to niestety duże szanse, że jest po sprężarce- jeżeli odciągnęliście czynnik i olej to się z czasem zatarła bez smarowania, stanęła na amen, sprzęgło zerwało żeby nie poszedł pasek i po ptokach. Postąpiliście przy przekładce silnika nieprofesjonalnie:thumbdown:

Auto na podnośnik, sprawdźcie sprężarkę czy kręci się rdzeń, czy tylko samo koło pasowe, jeżeli kręci się lekko samo zerwane koło to moja diagnoza niestety jest trafna. Jeżeli sprężarka jakimś cudem się uchowała, szukamy dalej, winna może być wiązka albo zawór wydajnościowy.

Opublikowano
Proponuję tu zapytać https://wrozby.fora.pl/ szybciej odpowiedzą

Drogi uzytkowniku @chudineze, w osobie randze rangi administratora raczej nie przystoja odpowiedzi tego typu. Jesli nie masz nic wnoszacego do powiedzenia, to poprostu nie marnuj swojego cennego czasu na odpowiadanie w taki sposob.

@majkel_majki

Dokonalem sprawdzenia tego co mowisz. Rdzen wytajacy oklo 7mm z kola w kasztalcie klucz imbusowgo kreci sie bardzo dobrze po przylozeniu drewnianego patyka wyfrezowal go. Kiedy nabijalem klime, mechanik powidzial, ze kiedy jest blad cisnienia w ukladzie zostaje odlaczone sprzeglo od sprezarki aby sie wlasnie nie zatarla. Dodal iz sa dwa warianty ze klima po przejechaniu jakiegos odcinak drogi (podal przyklad od 100m do 20km) moze sama sie uaktywnic i zaczac dzialac.Drugi wariant wymaga skasowania bledu z klimatyzacji.

Pytanie teraz takie czy wariant z komuputerem i bledami jest prawdopodobny, czy nalezy go kompletnie wykluczyc?

---------- Post dopisany at 19:59 ---------- Poprzedni post napisany at 19:59 ----------

Proponuję tu zapytać https://wrozby.fora.pl/ szybciej odpowiedzą

Drogi uzytkowniku @chudineze, w osobie randze rangi administratora raczej nie przystoja odpowiedzi tego typu. Jesli nie masz nic wnoszacego do powiedzenia, to poprostu nie marnuj swojego cennego czasu na odpowiadanie w taki sposob.

@majkel_majki

Dokonalem sprawdzenia tego co mowisz. Rdzen wytajacy oklo 7mm z kola w kasztalcie klucz imbusowgo kreci sie bardzo dobrze po przylozeniu drewnianego patyka wyfrezowal go. Kiedy nabijalem klime, mechanik powidzial, ze kiedy jest blad cisnienia w ukladzie zostaje odlaczone sprzeglo od sprezarki aby sie wlasnie nie zatarla. Dodal iz sa dwa warianty ze klima po przejechaniu jakiegos odcinak drogi (podal przyklad od 100m do 20km) moze sama sie uaktywnic i zaczac dzialac.Drugi wariant wymaga skasowania bledu z klimatyzacji.

Pytanie teraz takie czy wariant z komuputerem i bledami jest prawdopodobny, czy nalezy go kompletnie wykluczyc?

Opublikowano
Proponuję tu zapytać https://wrozby.fora.pl/ szybciej odpowiedzą

Drogi uzytkowniku @chudineze, w osobie randze rangi administratora raczej nie przystoja odpowiedzi tego typu. Jesli nie masz nic wnoszacego do powiedzenia, to poprostu nie marnuj swojego cennego czasu na odpowiadanie w taki sposob.

Właśnie marnuje na takich jak Ty po pierwsze trzeba poszukać na forum ewentualnych przyczyn ale nie bo po co, po drugie wszyscy Ci odpowiadają gdybaniem co potwierdza wróżenie po trzecie jak nie sprawdzisz komputerem to możesz się dalej bawić, a może to, a może tamto, a upały idą :whistling:.

:hi:

PS. Nie jestem administratorem

Opublikowano

Bez VAG'a nikt trafnej diagnozy nie postawi. Jeżeli sprężarka się kręci to dobrze, uratowało to parę złotych. Mechanik niestety nie miał racji co do błędu ciśnienia, jako że sprzęgła rozłącalnego nie ma, owszem elektrozawór wydajnościowy się nie otworzy bo nie ma gazu, ale sprężarka cały czas kręci. Co do przejechania określonego dystansu również się myli, sprawny, załadowany czynnikiem układ startuje "od kopa" jeżeli nie ma błędów w sterowniku. Podłączcie auto pod VAG' a, jeżeli błędów nie będzie, szukamy dalej. Skoro był wymieniany silnik to być może coś zostało pod maską rozłączone, uszkodzony przewód itp, trafiony może być również zawór wydajnościowy na sprężarce.

Opublikowano

Po lekkiej irytacji kupilem kabel wraz z VCDS 11.30 po skasowaniu bledow nic sie nie zmienilo klima dalej nie chlodzi.

ponizej logi z VCDS'a

Jesli ktos ma koncpecje po jego analizie, chetnie sprawdze wszelekie sugestie.

Monday,18,June,2012,19:58:08:10074

VCDS Version: Beta 11.3.0

Data version: 20110801

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7

Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67

69 75 76 77

VIN: WAUZZZ8E55A572987 Mileage: 292110km/181508miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl

Part No SW: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3

Component: R4 2,0L EDC 0000SG 9618

Revision: 12345678 Serial number:

Coding: 0000072

Shop #: WSC 46901 148 81290

VCID: 75E5E5E760E5

No fault code found.

Readiness: 0 0 1 1 1

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.lbl

Part No SW: 8E0 910 517 B HW: 8E0 614 517 AT

Component: ESP8 front H04 0180

Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000

Coding: 0004401

Shop #: WSC 06325 000 00000

VCID: 2647F2ABEDC3

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl

Part No: 8E0 820 043 AJ

Component: A4 Klimaautomat 2831

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

VCID: 69DDB9973C5D

1 Fault Found:

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

79-00 - Please Check Fault Codes

-------------------------------------------------------------------------------

Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8EC.lbl

Part No: 8E0 907 279 L

Component: int. Lastmodul ECE 0504

Coding: 11021

Shop #: WSC 65536

VCID: 3B7133DF0641

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-94.lbl

Part No SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G

Component: Airbag 9.41 H11 3530

Revision: 91H1135 Serial number: 0036M004LXTW

Coding: 0033622

Shop #: WSC 06325 000 00000

VCID: 3B7133DF0641

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl

Part No: 8E0 953 549 Q

Component: Lenksáulenmodul 0601

Coding: 04002

Shop #: WSC 06325

VCID: 418D413764AD

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8EC.lbl

Part No SW: 8E0 920 900 R HW: 8E0 920 900 R

Component: KOMBI+WFS 4 H12 0040

Revision: 0040 Serial number: 00000000000000

Coding: 0006041

Shop #: WSC 80093 222 69422

VCID: 33611BFF2E11

1 Fault Found:

00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

010 - Open or Short to Plus

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MIN.lbl

Part No: 8E0 959 433 BS

Component: Komfortgerát TA7 3332

Coding: 07024

Shop #: WSC 06325

VCID: 83010B3FBE31

Subsystem 1 - Part No: 8E1959801H

Component: Tőrsteuer.FS BRM 0406

Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B

Component: Tőrsteuer.BF BRM 0205

1 Fault Found:

01366 - Opened Due to Crash Signal

35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------

Address 55: Xenon Range Labels: 8P0-907-357.lbl

Part No: 8P0 907 357 B

Component: Dynamische LWR H01 0020

Revision: 00000001 Serial number:

Coding: 0000005

Shop #: WSC 06325 000 00000

VCID: 397D29D70C7D

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 56: Radio Labels: 8E0-035-1xx-56.lbl

Part No: 8E0 035 186 D

Component: concert II GRO 0004

Coding: 01065

Shop #: WSC 06325

VCID: 285BFC93E7D7

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 76: Park Assist Labels: 8E0-919-283-8EC.lbl

Part No SW: 8E0 919 283 B HW: 8E0 919 283 B

Component: Parkhilfe 4-Kan H06 0020

Revision: 00H06000 Serial number: 00067802030510

Coding: 0000014

Shop #: WSC 06325 000 00000

VCID: 2F69178FC239

1 Fault Found:

01546 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Left (G204)

004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 147

Mileage: 0 km

Time Indication: 0

Date: 2000.01.01

Time: 00:00:00

-------------------------------------------------------------------------------

Address 77: Telephone Labels: 8P0-862-335.lbl

Part No SW: 8P0 862 335 E HW: 8P0 862 335 E

Component: FSE_255x BT H18 0070

Revision: 00000001 Serial number: 00000000229242

Coding: 0001611

Shop #: WSC 06325 000 00000

VCID: 387B2CD33777

1 Fault Found:

01524 - Antenna for Telephone

011 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01111011

Fault Priority: 7

Fault Frequency: 99

Reset counter: 157

End -------------------------------------------------------------------

-

Opublikowano

Czujnik temp. zewnętrznej masz uszkodzony i dlatego klima się nie włączy

Opublikowano

Czujnik juz nie dziala od 1,5 roku i klima dzialala dobrze az do wymiany motoru, dlatego nie upatrywal bym sie w winnego w tym czujniku.

Opublikowano

No to jeśli wiesz lepiej to po co tu piszesz i skąd wiedziałeś, że nie działał 1,5 roku jak do tej pory nie miałeś VAG-a

Zasada jest taka, że jak klima dostanie sygnał od czujnika temp. zewnętrznej, że jest poniżej 5 stopni to klima nie ruszy. Po drugie sterownik klimy też coś niedomaga.

Opublikowano

Klima z czujnika daje temperature na wyswielaczu na desce zwyzona o 5stopni. Tak mam od stluczki 2 lata temu jak mi zle poskladali samochod. Niemniej jednak wyeliminuje ten blad wymieniajac ten czujnik temperatury.

Co do sterownika blad jest ewidentny, ale co moze byc tego powodem? VCDS nie wskazuje niczego konkretnego. Jutro bede dalej badal temat.

---------- Post dopisany at 14:42 ---------- Poprzedni post napisany at 14:40 ----------

Witam ponownie,

zapoznalem sie tematem troche blizej i ponizej uszczegolowie te wiedze.

Wydaje mi się, iż w B7(nie moglem tego jednoznacznie potwierdzic) jest elektrosprzeglo, ktore po podaniu napiecia wlacza kompresor. Napiecie na tym to jakies 9,5~9,7 V w momencie kiedy kompresor powinien dzialac. Kiedy uruchamiam tryb ECO napiecie wskazuje na ~0,8V

Odkrylem co w moim przypadku bylo problemem, nie dzilania klimy. Zamieniony kabel z poduszka od silnika. Glupi problem wiazka kabli tam sma i dokladnie identyczne wtyczki wiec o pomylke latwo.

Po mojej diagnosie wychodzi na to ze kompresor dostaje swoje napiecie jakies 560mA, uruchamia sie wiatrak na chlodnicy jednakze kompresor nie chlodzi.

Podjerzenie moje jest nastepujace. Czujnik od poduszki ma caly czas jakies ~10,5V co prawdopodobnie spowodowalo wlaczenie sprzegla elektromagnetycznego. Jako ze to napiecie jest caly czas dlatego mogl sie zatrzec kompresor.

Pytanie jest takie, jakie sa objawy uszkodzenia kompresora?

Czy komputer powinien wskazac uszkodzenie kompresora?

Czy mechanicznie mozna sprawdzic czy sprezarka jest zatarta, bez wyciagania ja z samochodu?

Czy sprzeglo elektromagnetyczne moze sie uszkodzic, bez wplywu na sprezarke?

Co do wczesniejszych wpisow, kolega chudineze mial racje, iz klima sie nie wlaczy ponizej -5 stopni, jednakze sie mylil w drugiej kwestii, gdyz przy uszkodzeniu czujnika temperatury G17, system pobiera temperature z drugiego czujnika, ktora jak wspomnialem jest zawyzona o 5 stopni. Dlatego tez wnioskowanie, iż klima nie dziala z powodu uszkodzenia G17 jest bledne (mowie o cieplych dniach a nie mrozie -15). Czujnik zostal naprawiony w moim przypadku.

Jesli sa jakies inne parametry do sprawdzenia VCDS'em wzgledem kompresora klimy prosze o ich wskazanie, moze one pozwola lepiej zdiagnozowac problem.

Dziekuje wszystkim za pomoc w diagnozie.

Opublikowano

Powiem to po raz któryś z rzędu, spreżarka w tym modelu a4 nie ma sprzęgła elektromagnetycznego, sprzęgło jest sztywne, ze zrywalnym połączeniem koło pasowe-wał, a napięciowo sterowany jest zawór wydajnościowy, uruchamiający tłoczenie i wartość tego napięcia sterującego możesz obserwować na VAG'u.

Objawy uszkodzonego kompresora są takie, że będzie hałasował i ciężko chodził. Zacierając się stanie i zerwie sprzęgło, a w układzie po zatarciu sprężarki będą opiłki do znalezienia m.in. na dyszy rozprężnej, może być też subtelniejsza usterka polegająca np. na spadku wydajności sprężarki.

Komputerem więcej niż wartość ciśnienai po stronie tłocznej i wartość napięcia dochodzącego do zaworu nie sprawdzisz, do kompleksowej diagnozy trzeba chłodniarza z wiedzą i sprzętem. Do ukłądu trzeba podpiąć manometry i skontrolować ciśnienia robocze, jeżeli na włączonej klimie nie będzie ciśnień roboczych to znaczy, że ze sprężarką jest problem. Jeżeli wcale nie tłoczy może być winne m. in. zerwane sprzęgło, usterka mechaniczna albo tak jak pisałem wcześniej zawór wydajściowy. Z tego co piszesz z kablami jest już zrobiony porzadek, teraz jeżeli jest taka możliwość podmieńcie zawór na inny 100% sprawny lub całą sprężarkę i obserwujcie.

Zawór z tego co pamiętam jest sterowany napięciem w granicach 0,1- około 5 Voltów, dwar razy wyższe napięcie, które miał podane z błędnie podłączonej wtyczki mogło uszkodzić zawór.

Opublikowano

Dziekuje za uszczegolowienie kwestii sprzegla.

Idac tym tropem, kolo pasowe oraz rdzen wystajacy sie kreca razem. Czy jest to dowod na to ze sprezarka nie zostala zatarta, oraz czy sprzeglo nie zostalo zerwane?

Na te chwille nie sprawdze innych objawow, gdyz w ukladzie jest czynnik.

Sprezarka na pewno nie daje wogole cisnienia, gdyz na VAG'u nie pokazuje nawet minimalnych zmian sprezania. Wysokie i niskie cisnienie jest bez zmian.

Czy zawor wydajnosciowy to zawor sterujacy? Przepraszam za tak lamerskie pytanie, ale nie mam juz sily szukac tych informacji.

co do sterowania to prad wynosi okolo 9,5V. Sprawdzalem to na innym sprawnym samochodzie i bylo dokladnie takie samo. Na VAG'u zaobserwowalem, iz czujnik podpiety do poduszki wykazywal natezenie ~460mA. Po podlaczeniu we wlasciwe gniazdo sprezarki pobor skoczyl na 560mA.

Wiem o tym, iz najlatwiej wyjac sprezarke i testowac, jednakze chcialbym sie przygotowac na rozne warianty zanim ja wyjme, aby minimalizowac metode prob i bledow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...