Mario1991 Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Witam kolegow... otoz mam problem.. kupilem auto w niemczech, i tam tez jezdze... podczas rejestracji auta,kobieta dala mi naklejke z norma emisji spalin 3 podczas gdy wczesniejszy wlasciciel mial 4... A czytalem w tym artykule http://a4-klub.pl/showthread.php?t=112252 ze moge miec 4.. A oto zdjecia papierow auta : Czy z papierow wynika ze jest to model 2003? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41bb4b7eaf5b3e44.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/788d7a8caf87a675.html Z papierow wynika ze mam oznaczenie silnika BFC tak? Z gory dzieki za odp.
danu44 Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Witaj Poczytaj moze sobie te strony z linkami ponizej. Mozliwe ze to pozwoli Ci na wyjasnienie problemu. A nie zapytales tej kobiety dlaczego dostajesz Euro 3 a nie 4...? To bylo by najprosciejsze wyjasnienie. Tu sa przepisy prawne http://www.schadstoffklasse.net/ ps. Poza tym, zobacz np. na strone... http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-a4-2-5-v6-tdi-180-cv-cat-avant-quattro-alessandria/161338070.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=65&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&maxFirstRegistrationDate=2003-12-31&negativeFeatures=EXPORT Tam wszystkie auta podobne do Twojego maja Schadstoffklasse: Euro3... A tu pisze ze norme Euro 4 maja wszystkie auta rejestrowane po 2005 roku. http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasnorm A tu znajdz sobie swoj Schadstoff-Schlüsselnummern... http://www.kfztech.de/Auto/AutoSchadstoffeinteilung.htm I juz bedziesz wszystko wiedzial... Pozdrawiam Dana ps. Normen ist noch der Gültigkeitszeitraum 1.Euro2: 1996 - 2000 2.Euro3: 2000 - 2005 3.Euro4: ab 2005 ps. Domyslam sie ze przede wszystkim chodzi Ci o oplaty podatkowe, czyli tzw. Kfz-Steuer. Wlasciciele aut z zielona plakietka czyli Euro 4, placa mniej niz ci z Euro 3. Nie chce mi sie teraz liczyc ile naliczyli Ci Kfz-Steuer, ale mysle ze gdzies okolo 600 Euro. No to nie lepiej zarejestrowac to auto w PL, na ojca lub wujka (napewno maja duze znizki) i placic 400-500 zl rocznie. Przemysl sobie to. http://www.dekra-online.de/co2/co2_rechner.html http://www.steuerberaten.de/do_it_yourself/rechner/kfz/index.php#
Mario1991 Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Opublikowano 1 Maja 2012 Pytalem kobiety.. powiedziala ze wedlug dowodu rejestracyjnego-maly brif.. ma euro 3... lecz widzialem ze nie byla pewna w 100 procentach... w tym linku od Ciebie z mobile de auto ma rocznik poczatek 2002roku a moj koniec 2002. i na papierach mam napisane model 2003. wiec jak wynika z artykulu ktory podalem na gorze auta mialy jakis zmiany tresc: IV. ROCZNIK MODELOWY 2003 Warto zauważyć, że wraz z pojawieniem się BFC ( ja mam takie oznaczenie silnika)nastąpiła kolejna - "technicznie" dosyć istotna ewolucja magistrali CAN - co pośrednio wpłynęło też na kolejne modyfikacje pomp wtryskowych........ I TU :(zalążek przejścia z normy spaliwn EURO3er"] na normę EURO4) CO TO OZNACZA? WIEC? a co do artykulu ze norme emisji spalin maja auta po 2005 roku to troche to dziwne poniewaz moj sasiad ma z roku 2003/4 i ma euro 4 przy tym silniku co ja,takze nie jest to chyba prawda... bo kilka aut juz widzialem zaczynajac od 2003roku...
kmink Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Gdy my przerabiamy Euro3 na Euro4 to procedura wygląda tak że montujemy najpierw DPF z odpowiednim KBA, potem robimy pomiar emisji spalin, na koniec klient dostaje FV, i protokół montażu, z tym dokumentem udaje się do Dekry, tam na podstawie wystawionych przez nas "dokumentów" dostaje naklejkę Euro4 Oczywiście może być tak, że twój samochód bez DPFa załapie się na Euro4 i pani/pan w Dekrze na podstawie protokołu pomiaru spalin wyda nalepke Euro4 - byz może w taki sposób poprzedni właściciel ja uzyskał Chipowałem kilka aut zarejestrowanych w Niemczech, które miały nalepkę Euro4 a DPFa w nich nigdy nie było...tak więc jakaś szansa jest że bez DPFa ty też ja dostaniesz...
martinus Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 Oficjalnie nie spełniasz Euro3, natomiast chodzi Ci o to zdanie za pewne: "(zalążek przejścia z normy spaliwn EURO3 na normę EURO4)", ale chodzi tu tylko o to, że zastosowano już zmienioną w jakimś stopniu pompę wtryskową/korpus wtryskiwacza co dało tylko podstawę do późniejszych modyfikacji technicznych aby móc przejść do Euro4. I teraz tak: albo zrobisz tak jak pisał kolega - dotankuj lepszego paliwa i próba: cytat kolegi powyżej "Oczywiście może być tak, że twój samochód bez DPFa załapie się na Euro4 i pani/pan w Dekrze na podstawie protokołu pomiaru spalin wyda nalepke Euro4 - byz może w taki sposób poprzedni właściciel ja uzyskał", bądź dopytaj sąsiada porządnie jak dał radę uzyskać zieloną plakietkę i do dzieła...
Kuba A4 Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 wiem że jak siędołoży odpowiedni filtr (Russpartikelfitler) przepraszam ale nie znam nazwy polskiej, to można nawet dostać do starego diesla zieloną 4. Pozrowionka!!
Mario1991 Opublikowano 3 Maja 2012 Autor Opublikowano 3 Maja 2012 wiem że jak siędołoży odpowiedni filtr (Russpartikelfitler) przepraszam ale nie znam nazwy polskiej, to można nawet dostać do starego diesla zieloną 4. Pozrowionka!! Tak w kazdym aucie mozna podniesc kategorie emisji spalin o 1 w góre...mam duzo papierow do auta cobione o bylo rale nic o partikelfiltrze nie ma wiec... Partikellfilter-niemiecka nazwa filtra czasteczek stalych DPF
kmink Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Przed weekendem majowych było u nas A4 1.9 AWX...z nalepką Euro4...klient przyjechał zaniepokojony ponieważ zapalił mu się jakiś komunikat, który od razu powiązał z nalepką i DPFem ;-) Oczywiście okazało się że nie było w tym samochodzie nic dokładane, standardowy KAT i tyle... Tak więc tankuj dobre paliwo, usuń nieszczelności i jedź na przegląd. Jak coś Dekre masz w Poznaniu ;-) ---------- Post dopisany at 10:28 ---------- Poprzedni post napisany at 10:28 ---------- Przed weekendem majowych było u nas A4 1.9 AWX...z nalepką Euro4...klient przyjechał zaniepokojony ponieważ zapalił mu się jakiś komunikat, który od razu powiązał z nalepką i DPFem ;-) Oczywiście okazało się że nie było w tym samochodzie nic dokładane, standardowy KAT i tyle... Tak więc tankuj dobre paliwo, usuń nieszczelności i jedź na przegląd. Jak coś Dekre masz w Poznaniu ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się