borryz Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 Witam, pomyślałem, że podzielę się swoimi doświadczeniami z czyszczenia zaworu EGR w moim aucie. Ponieważ, na początku miałem problem z nazewnictwem poszczególnych elementów zaworu, dla ułatwienia podklejam link do posta autorstwa Musashi http://a4-klub.pl/showthread.php?48348-ALL-B6-TDI-Schemat-po%B3%B1cze%F1-w%EA%BFy-podci%B6nienia-dla-silnik%F3w-AVB-AWX-AVF dzięki któremu siłownik klapy gaszącej pszestałem nazywać "plastykową poziomą pompką" Dla niewtajemniczonych, warto jeszcze wspomnieć, że obydwa siłowniki działają na zasadzie podciśnienia, a więc w stanie spoczynkowym ich ramiona są maksymalnie wysunięte (zawór EGR zamknięty, a klapa gasząca w pozycji otwartej), a podczas pracy są jakby wciągane do "grzybka" (EGR się otwiera, a klapa gasząca zamyka). Do przeczyszczenia swojego EGRa zachęcił mnie dodatkowo fakt, że ów siłownik klapy gaszącej był jakoś dziwnie powykrzywiany. Jak widać [2] uchwyt mocujący siłownik jest nienaturalnie wygięty, powodując tym samym: a) że ramie siłownika ociera się o uchwyt i również jest lekko wygięte w pałąk, że normalna pozycja spoczynkowa klapy gaszącej jest nieprawidłowa, jak również samo działanie siłownika oraz poruszanej przez niego klapy. W tym [1] miejscu metalowe ramię powinno spoczywać na znajdującej się pod nim "półce". Nie mam pojęcia czy miałem tak już w momencie zakupu, czy jakiś mechanik celowo lub przypadkiem zostawił po sobie taką pamiątkę..... O demontażu i czyszczeniu można poczytać tutaj (na stronie 5 są działające linki do fotek): http://www.a4-klub.pl/archiwum/index.php?topic=9455.0 Po wymontowaniu EGR prezentował się tak: czyli, dość mocno zasyfiony. Ponadto dzięki wygiętemu siłownikowi, jak widać maksymalne otwarcie klapy gaszącej było raczej... minimalne Jeszcze jedna przydatna informacja przy tym zdjęciu.... Jeżeli zastanawiacie się czy Wasz EGR działa poprawnie (to sprawdźcie log 003 BS:)), to po wymontowaniu myślę, że z dużym prawdopodobieństwem można to ocenić po tym widoku [3]. Jeżeli wśród całego tego syfu, jest tam kilkumilimetrowy czysty pasek, tzn. że EGR działa (niekoniecznie poprawnie, ale chodzi góra/dół). Jeżeli od góry do dołu jest zasmolony, to jest problem i albo czyszczenie mu pomoże, albo trzeba kupić nowy. Zdołałem doprowadzić go do takiej postaci: [4] wskazuje miejsce, w którym tłoczek się otwiera w czasie pracy EGR. Można to miejsce podważyć śrubokrętem (chodzi dość ciężko) żeby zobaczyć jak działa lub przyłożyć trochę siły od spodu: A tak wygląda całość po wyczyszczeniu, wyprostowaniu, złożeniu i przejechaniu 300km Jak widać, ramię od klapy [5] wróciło na swoje miejsce. Tutaj [6] trochę prowizorki, gdyż nie udało mi się naprostować dokładnie uchwytu, tak żeby wszystko elegancko chodziło. Bałem się, że przy kilku poprawkach uchwyt zwyczajnie pęknie. Ponadto widać, że trochę oleju wydostaje się siłownika EGR.... nie wiem, ale wydaje mi się, że tragedii nie ma. W tym gumowym kolanku: też, nagromadziło się trochę oleju... jeżeli ktoś wie czy to ok, proszę o info. Niestety nie udało mi się jeszcze podpiąć pod VAGa, ale zrobię to przy najbliższej okazji. Po zabiegu nie zauważyłem jakichś poważnych zmian w pracy silnika, aczkolwiek wydaje mi się że auto nieco lepiej wkręca się na obroty przy pełnym bucie. No a teraz czas na turbinę
bobw Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 U mnie tez są takie ilości oleju w tym kolanku:) a auto zbiera się dobrze wiec chyba jest oki no ale może niech tez inni się wypowiedzą A co do odczucia zmiany pracy silnika po takim czyszczeniu to sadze ze teraz jak gasisz silnik to mniej rzuca cała budą A tak w ogóle ile bierze Ci oleju od wymiany do wymiany?? No i czym tak wypolerowałeś ten EGR?? bo tez sie przymierzam do jego czyszczenia
daniels Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 u mnie producent nie przewidział wynalazku pseudoekologów i czegoś takiego jak OGRa nie mam,,
borryz Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 Wiesz... nie do końca. Przez to wygięte mocowanie, klapa była w 80 procentach przymknięta nawet gdy powinna być całkowicie otwarta. Problem polegał na tym, że przy braku podciśnienia, ona się nie otwierała. Natomiast gdy było podciśnienie było też zamknięcie - więc spoko. Oleju coś tam może bierze, ale śladowe ilości - jeszcze nigdy nie musiałem dolewać A EGR czyściłem tym co znalazłem w sklepach, jakiś środek do odtłuszczania metalowych powierzchni oraz środek do czyszczenia gaźników. Niestety Motipa do hamulców, którego wszyscy polecają nie znalazłem w żadnym Feuwercie, a już tylko one były otwarte jak robiłem zakupy
woszu Opublikowano 19 Maja 2012 Opublikowano 19 Maja 2012 Jeżeli chodzi o olej w EGR, to jest to niestety normalne. Wynika to podobno z wadliwie działającej odmy. Można temu przeciwdziałać, instalując OCT. Ja u siebie niedawno założyłem separator oleju od lublina - na razie w dolocie sucho, a syfek zbiera się w zbiorniczku (kawałek rurki).
borryz Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Opublikowano 19 Maja 2012 Faktycznie.... montowałem takie pudełeczko z kłębkiem drutu w środku w Vectrze:) No i spełniało swoją rolę. Może warto się nad tym zastanowić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się