Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaria Kompresora klimatyzacji


tomas2012

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z klimatyzacją, mianowicie kompresor się nie załącza, po przeczytanych postach innych użytkowników stawiam na sprzęgło kompresora bo są podobne objawy. Temat dotyczy Audi A4 B6 1,9TDI 130KM AVF nie mogę nigdzie dostać tego sprzęgła prócz oczywiście serwisu na allegro są ale nie do tego kompresora czy ktoś może dać namiar na miejsc gdzie mogę to zakupić.

Jeszcze jedno jak mogę się upewnić ze to na 100% sprzęgło kompresora padło czy da rade bez jego demontażu poznać czy to jest na pewno ta usterka, jeśli ktoś dysponuje zdjęciami uszkodzonego sprzęgła dużo by mi pomogło

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawy są następujące Econ świeci stale nie da rady go wyłączyć, wiatrak się nie załącza pojawił się błąd

00819 - High Pressure Sensor (G65)---wymiany czujnik ciśnienia G65 w chłodnicy klimy

07-10 - Signal to Low - Intermittent--Sygnał niski - Przerywany

w pierwszej kolejności niepotrzebnie wymieniłem czujnik G65 bo okazał się dobry

następnie pojechałem na sprawdzenie szczelności klimy i okazało się że jest pusta więc ją nabiłem i po uruchomieniu nadal świeci ECON wiatrak nie działa i kompresor się nie załącza

raczej wszystko wskazuje na wadę kompresor prawdo podobnie sprzęgło z tego co udało mi się ustalić jak sprawdzić czy jest sprawne to podczas pracującego silnika powinna kręcić się jednocześnie koło i sztanga na której jest zamontowane jeżeli się nie kręci to sprzęgło do wymiany.

Czy to jest prawidłowa próba zdiagnozowania awarii tego sprzęgł czy na coś innego trzeba zwrócić uwagę?

Oznaczenie mojego kompresora 8E0 260 805 BA

Na allegro udało mi się znaleźdź tylko taki odpowiednik za 340zł

http://allegro.pl/sprzeglo-sprezarka-klimatyzacji-audi-denso-8e0-i2332301069.html

w Focie chcieli 600zł serwis oczywiście odpuściłem bo tam nie ma po co iść z racji przegiętych cen, regeneracja całego kompresora 700zł i jak nowy to jaki sens kupować w focie lub nie daj boże w servisie.

jeśli ktoś zna namiar na tańszą opcje prosił bym o info

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to masz to samo kolego co u mnie....

tez Econ właczony i nie da sie wyłaczyc :/

i tez klime nabilem na nowo czujnik cisnienia wymieniłem na nowy i dławik w przewodzie i dalej ECON i nie dziala Klima :(

i bład tez dalej mi pokazuje - czujnik G65 =przerwa lub zwarcie

wiatrak tez nie załacza sie :/

tez z tego co wyczytałem na forum obstawiam na sprężarke i sprzegło klimy tylko wlasnie jak to sprawdzic ?

Moze nam ktos pomoc????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście się na tym nie znam czytałem dużo po forach i tak by pasowało na to sprzęgło ale wystawiłem także posta na elektrodzie i oto rezultat

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2300489&highlight=

---------- Post dopisany at 12:12 ---------- Poprzedni post napisany at 12:12 ----------

ja osobiście się na tym nie znam czytałem dużo po forach i tak by pasowało na to sprzęgło ale wystawiłem także posta na elektrodzie i oto rezultat

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2300489&highlight=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja tak samo czytałem juz wszystko i wszedzie....

no trudno trza wziac sie za poszukiwania nowego kompresora chyba...:/

jakbys kolego uporał sie juz z tym to napisz jaki efekt czy dziala i co zrobiles

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem w warsztacie który zajmuje się naprawą klimatyzacji stwierdzili ewidentnie sprzęgło klimatyzacji dogadałem się z nimi ze sam zdemontuje kompresor i im przywiozę a oni mi wymienią te sprzęgło a ja ponownie je zamontuje. Dam znać jak to zrobię, nie wiem czy zauważyłeś na forach często gęsto siedzą użytkownicy którzy prowadzą warsztaty i sami żerują na wiedzy która jest zgromadzona w internecie na forach ale swoją wiedzą nie chcą się podzielić tylko się mądrują i zniechęcając do napraw samemu namawiają do korzystania z takich warsztatów którzy oni posiadają i gdzie zamiast wymiany sprzęgła i skasowania 300zł na wkręcają że kompresor cały rozsypany i trzeba za regeneracje zabulić 700zł plus montaż demontaż i 1000zł trzeba fiknąć dlatego też wole sam zdiagnozować problem bo nie spotkałem się jeszcze z warsztatem gdzie nie naciągają oni z tego żyją, może są warsztaty które są uczciwe ale jest ich niewielu, nawet tam gdzie teraz zamierzam wymienić te sprzęgło tez już próbowali mnie naciągnąć bo myśleli ze jestem łeb co nie wie co ile kosztuje, wyskoczył mi że 300zł naprawa tego sprzęgła(na to się zgadzam bo same sprzęgło na allegro kosztuje 330zł)+ 150zł demontaż i montaż i co najlepsze wyskoczył mi 150zł za spuszczenie czynnika z klimy bez nabijania to już osobno trzeba zabulić, ale ja i tak mam pusta klimę bo ostatnio byłem nabić bo było podejrzenie że nie dział bo jest pusta i tak też się okazało była pusta ale okazało się że i kompresor padnięty więc gościu spuścił spowrotem czynnik do swojej maszyny i za nabicie i spuszczenie skasował mnie tylko 50zł i to się nazywa uczciwy typ bo inni za takie sprawdzenie chcieli nawet 200zł gdzie w przypadku gdy czynnik jest odzyskiwany można go powtórnie nabić innemu użytkownikowi ale co począć tak działąją warsztaty zarabiają na niewiedzy ludu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no to tez bede musiał sie wziać za zdemontowanie kompresora i wymiane sprzegla skoro to ewidentnie to... :kwasny:

fakt masz racje co do tych niektorych cwaniaków na forach ktorzy nie chca podzielic sie wiedza tylko sami wskazuja ci warsztat gdzie na pewno ci zrobia co masz zepsute bo sam tam robi albo to jego warsztat :grin: rzadko mozna spotkać uczciwego mechanika niestety ...:kwasny: a te ceny za spuszczenie i nabicie klimy to PIEKNE ci przedstawil ja tez byłem na nabiciu klimy bo nie mialem juz czynnika i zaplacilem 100zł a jakby mial sciagnac i nabic spowrotem to tak jak u ciebie 50zł ....no ale kazdy ma swoje ceny jak widac na przykladzie tego goscia :grin:

ok odezwij sie tu albo na priv czy po wymianie sprzegła dziala wszystko i czy ECON zgasł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.jakis czas po zakupie Audi u mnie tez sie swiecil econ i nie moglem go wylączyc okazalo sie ze klima pusta i kompresor sie nie wlączał , po nabiciu wszystko zadzialalo ale kompresor halasuje podczas gaszenia silnika taki odgłos jakby traktor gasił,nie wiedzialem skąd ten halas ale dwóch mechaników stwierdzilo ze to własnie kompresor,czy to możliwe że klima dziala dobrze a kompresor wydaje taki dzwiek tylko przy gaszeniu silnika i to nie zaleznie czy klima jest włączona czy wyłączona dodam ze przed nabiciem halas tez wystepowal.spotkal sie ktos z takim czymś?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

w końcu zabrałem się za demontaż kompresora w celu naprawy sprzęgła co się okazało to nie tylko sprzęgło u mnie padło ale cały kompresor to szmelc tak stwierdził fachowiec który miał mi wymienić samo sprzęgło i polecił mi zakup nowego :facepalm: po rozeznaniu się znalazłem nowa sprężarkę za 1200zł ale niestety nie śpię na pieniądzach więc zdecydowałem się na regeneracje za 550zł na oryginalnych podzespołach Denso z gwarancja na 1 rok :banan:

Dam znać jak sprężarka wróci i zamontuje ją z powrotem i uruchomię w końcu klimę bo gorąco jak w piekle :grin::grin::grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna, ważna rzecz do dodania. Awarię kompresora lub jego sprzęgła można podejrzewać, gdy klima nie działa, ale brak błędów, ciśnienie czynnika na VAG-u w normie, ECON nie świeci cały czas.

Natomiast uszkodzenie kompresora lub jego sprzęgła nigdy nie spowoduje sytuacji, że ECON nie daje się wyłączyć a błąd, jaki się rejestruje to czujnik ciśnienia - przerwa, zwarcie. Najlepiej sprawdzić VAG-iem, jakie ciśnienie widzi sterownik, przy wyłączonej klimie (ECON) powinno być 5-6 bar w zależności od temperatury. Jeżeli jest znacznie więcej, najczęściej przyczyną jest instalacja lub czujnik, jeżeli poniżej 2 bar lub zero, to klima jest pusta lub za mało czynnika a czujnik najprawdopodobniej jest dobry.

Czujniki ciśnienia w B6 są bardzo specyficzne i trudno je zastąpić innymi, wiele zamienników, mimo, że skatalogowanych jako do B6, pasujących mechanicznie, nowych i teoretycznie sprawnych nie będzie działać i wyrzuci błąd przerwa, zwarcie.

Na przykład taki sam mechanicznie, ori VW czujnik z Multivana T5, taka sama wtyczka, ten sam rozkład pinów, ta sama zasada działania - współczynnik wypełnienia impulsu, będzie działać w prawie każdym VW, Seacie, Skodzie a nie zadziała w B6 i objawy będą jak wyżej.

Dlatego czasem nie warto sugerować się, że czujnik nowy, sprawny a klima nie działa, więc szukamy gdzie indziej.

Najlepszy sposób na sprawdzenie, to podstawienie ori sprawnego czujnika z innej B6, w której klima działa i koniecznie sprawdzenie ciśnienia VAG-iem.

Dopiero, gdy ciśnienie widziane przez sterownik jest w normie, ECON daje się wyłączyć a klima mimo to nie działa, szukamy gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem zregenerowaną sprężarkę i wraz z nią niezbyt miłe informacje.

Gdy sprężarka się zatrze należy ja wymienić na inna lub zregenerować a następnie oddać do warsztatu gdzie wykonają płukanie układu klimatyzacji które oscyluje się od 450zł a nawet do 1000zł za tą usługę i bardzo mało warsztatów się w tym specjalizuje. Należy także wymienić osuszacz 80zł i zawór zwrotny 6zł i po płukaniu zamontować kompresor osuszacz i zawór zwrotny a następnie sprawdzić szczelność układu i napełnić go za kolejne 150zł plus filtr kabinowy 60zł i przy okazji ozonowanie(odgrzybianie) ogółem taka impreza mnie kosztowała 1400zł :facepalm::facepalm:

Ważne gdy nie wykona się płukania i tych czynności o których pisałem wyżej po zamontowaniu nowego kompresora można go momentalnie zamienić w złom nie do użytku o zmarnować kupę pieniędzy ponieważ w układzie gdy zatrze się kompresor pozostawia po sobie w układzie opiłki.

Druga ważna rzecz to nie należy jeździć autem z pustym układem bo skutki są jak u mnie katastrofalne :doh::doh::doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy podepne sie pod temat aby nie zakladac innego!

Mainowicie mam problem ze swoja klima taki iz nie siwecil sie ECON na klimatroniku , klima przeszla nabijanie , odgrzybianie itp. itd. w serwisie Audi i wszystko dzialalo ok od Pazdziernika ub. roku az do teraz kiedy to klima przestala dmuchac zimnym powietrzem.

ECON sie nie pali , klimatronik chodzi normalnie ale nie zalancza sie wentylator ten elektryczny na chlodnicy + kiedy wlanczam i wylanczam ECON nic sie nie dzieje , nic nie startuje. Wczesniej jak pamietam po przelaczeniu na ECON a pozniej w tryb AUTO to bylo slychac takie "cykniecie" a przy zapalonym oswietleniu wnetrza kabiny mozna bylo zauwazyc jak owe oswietlenie przygasa na ulamek sekundy.

Podlanczalem VAGa i nie wykazuje zadnych bledow ale po zrobieniu "output test 3" wyglada to tak ze gdy testuje "A/C Compressor Regulator valve (N280)" to nic sie nie dzieje a czy powinno? Nie wiem cos powinno sie zalaczyc , cyknac , pstryknac lub zaczac sie krecic itp.?????

Po nacisnieciu "NEXT" pojawia sie kolejny test: "WARNING! Coolant Fan will be SWITCHED ON" i tez sie nic nie dzieje , nic sie nie zalancza ,

po kolejnym wcisnieciu "NEXT" przechodzi do kolejnego testu: "Coolant Fan Control Module (J293)" i wtedy zaczyna sie krecic wentylator na chlodnicy tak okolo 10 sekund po czym przestaje na chwilke i znow sie zalancza na kilka sekund i tak w kolko do poki nie przejde do testu kolejnego podzespolu klimy lub nie zakoncze testowania.

Dzisiaj wyjolem po wielkich trudach ten elektryczny wentylator aby sprawdzic szczotki i sa ok.

Szanowni koledzy bardzo prosze o pomoc w tym problemie :wallbash: Co jest nie tak , co sie zj**.... ???????

Za poltora tygodnia jade do Polski na 3 tygodnie na urlop a bez klimy wiadomo jak to jest zwlaszcza jak sie mam male dziecko w aucie :facepalm:

Co musze wymienic , naprawic?????????

Czy to padl modul controlny od wentylatora czy moze padl juz kompresor od klimy????

Nie ukrywam ze mam juz nalatane swoja niunia 467 tys km tak wiec pewnie przydszedl czas zeby cos sie spsulo ale co?????

Dziekuje i oczekuje na wszelka pomoc i porady.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tej wymianie wszystko działa jak należy econ można włączyć i wyłączyć. Dopiero po zrobieniu czyszczenia nabicia itp wyszło czemu klima mi padła, a mianowicie jeden z mechaników który rok wcześniej robił mi remont silnika to patałach zamienił miejscami kostki w od poduszki silnika podpiął pod sprężarkę klimatyzacji a od klimatyzacji pod poduszkę silnika czego skutkiem było ze klima załączała się gdy przekraczało 1500obr i wyłączała jak obroty spadły i h*j ja strzelił i tego mechanik tez by mógł, kostki są identyczne i na tej samej wiązce nie opisał ich baran i podpiął na odwrót dekiel w h*j. A komp zwariował bo nie pokazywał żadnych błędów mimo ze poduszka była rozwalona w drobny mak to nie pokazywało ze jest coś nie tak z nią i ze sprężarkom również nie było błędu :doh::doh: dobrze ze znalazłem ten objaw na forum ale nie naszym bo bym drugą sprężarkę zajeździł tak jak forumowicz który opisywał swój przypadek podczas którego zajeździł dwie spręzarki i dopiero doszedł ze tez ma zamienione kostki :doh::doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie wolno jeździć autem z pustym układem? Jeśli świeci się ECON to klima i tak jest wyłączona, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...